Gå til innhold

Skal til PT for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt meg min første time hos personlig trener. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan utnytte tiden best mulig? Jeg har trent styrke lenge, men føler ikke at resultatene helt står i forhold til innsatsen. Så det håper jeg å få hjelp til.

Ellers gruer jeg meg litt til å trene foran en proff person. Vet det er teit, men tror det blir veldig uvant...

Anonymkode: 23350...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du vil utnytte tiden best mulig ved å høre på hva PTen har å si. Du må være klar på hvilke mål du har, så blir det enklere for PTen å lage et opplegg for deg. Det er uvant å trene med en PT, men det er sinnsykt greit å ha noen med peiling på teknikk som kan se at du gjør det riktig. I tillegg er det ganske motiverende, og for de aller fleste er det en hjelp i å pushe seg ganske mye mer. Hadde glatt kjøpt en del PT-timer hadde jeg hatt råd :fnise:

Skrevet

Du må være tydelig på målet, så skal PT kunne ordne resten. En time uten noen samtale på forhånd kan kanskje bli litt lite?

Jeg kan ikke sammenligne meg med deg siden jeg er helt nybegynner på styrketrening. Har kjøpt 10 timer og det trenger jeg! Mulig jeg kjøper flere etterhvert. Min PT har full kontroll på hva jeg har gjort og hva jeg skal lære. Han noterer og har planen klar når jeg kommer til time. Han snakker om at når jeg lærer meg bevegelsene, så vil jeg kunne overføre til andre øvelser basert på den kunnskapen og er opptatt av at jeg bruker rett muskler.

Jeg er veldig fornøyd! Trodde det skulle bli kleint, men er så opptatt og konsentrert hele timen at jeg rekker ikke tenke på det. Har sett mange rundt meg som er på et høyt nivå og likevel bruker PT.

Anonymkode: bdae7...93c

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Er det vanlig at det gjøres noen tester eller noe sånt?

Anonymkode: 23350...afc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...