Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg studerer PPU nå og min drøm er å bli lærer. Jeg er fra Spania, har bodd i Norge i nesten 6 år og er ganske flink med språket og har bestått Bergentesten... men jeg føler meg så mye dårligere enn resten av klassen fordi, selvfølgelig, de fleste er norsk og har tatt helle utdanninga si i Norge... men det gjelder ikke meg, jeg kom til Norge etter jeg ble ferdig med universitetsutdanningen min i Spania... Er det noen som har erfaringer med å stryke PPU? eller vet om noen som gjorte det? Og hva var grunnen til at de strøk? Takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest *kokos*
Skrevet

De som strøk på kullet mitt gjorde det pga for høyt fravær, eller at besvarelsene deres ikke ga mening. Altså ikke at der var skrivefeil, det kan du jo bare få noen til å rette opp for deg, men fordi teksten var helt usammenhengende, blandet sammen ulike teoretikere, og feks manglet en konklusjon.

Men de aller fleste bestod!

Skrevet

Dersom du har bestått Bergenstesten og du i tillegg er motivert for studiet, vil jeg ikke tro du skal ha problemer med å bestå ppu. De som strøk da jeg tok det gjorde det fordi de ikke gadd å fullføre, og ikke hadde behov for å bestå.

Samtidig: seks år på å bestå Bergenstesten er jo forholdsvis lang tid. Det har ikke gått veldig fort da, tenker jeg. Ett år A1/A2, ett år B1 og ett til to år for å bestå B2/Bergenstest regnes vel som forventet progresjon for spor 2/3? Men uansett, bestått Bergenstest viser at språket ikke burde være noen hindring, i hvertfall. 

Og da regner jeg med at du muntlig ikke har problemer med å gjøre deg forstått og forstå, sånn at du ikke kommer til å få problemer med det i praksisen? Praksis skal jo også bestås.

Lykke til! :)

Anonymkode: 3da70...ec5

Skrevet

Man stryker ikke på PPU om man har skrivefeil, men for høyt fravær, dårlig innhold i oppgavene og/eller ikke godkjent praksis.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bestod Bergentesten 3 år siden (+ jeg lærte norsk selv uten norskkurs fordi det var for dyrt, så det tok litt lengre tid) + gikk ett år på barnehagelærerutdanning og fikk bestått, men føler at dette her er litt mer kravende.
Jeg har bestått den første praksisperioden så jeg føler meg ganske positivt på dette, nå kommer oppgavene og føler at det er ganske mye stress men prøver så godt jeg kan... jeg har to emner: spansk og mediefaget. Med spanskfaget føler meg ganske konfortabel med etter det er morsmålet mitt, men utdanningen min i mediefaget føles litt langt unna nå og har glemt en god del + alt jeg studer var på spansk og føler at jeg må lære meg alt på nytt uansett... 
Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...