Gå til innhold

Det gjør så vondt i hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Måtte ta farvel med min nydelige og fantastiske hund i dag. Han var 10 år gammel og har levd et fint liv med mye aktivitet, lek, kos og oppmerksomhet. Han har vært et familiemedlem! Vi undersøkte han hos flere dyreleger og han tok både ultralyd, CT og røntgen. De fant til slutt ut at han hadde en stor prolaps i ryggen og noen små lenger bak. I tillegg har han forhøyet leverprøver og har tidligere blitt behandlet for problemer med milten. Han var en livsglad hund som spredde mye kjærlighet og glede. Han var så spesiell på mange måter og er helt unik! Det gjør så forferdelig vondt. Jeg hadde virkelig ikke lyst til å la han dra, men jeg ville heller ikke la han gå igjennom en stor og omfattende operasjon da dyrelegene sa at det var risikofylt og ingen garanti for bedring. Han har lidd fryktelig, grått, skreke, haltet, ikke vært glad, hatt dårlig matlyst og knurret når vi har nærmet oss. Er så redd for at han er skuffet for at vi lot han dra, eller sint, føler seg sviktet. Jeg bare håper han innser at vi har gjort alt vi kan for å hjelpe han. Og at eneste grunn for at vi lot han få sovne inn var fordi vi elsker han så høyt at å se han ha det helt forferdelig er grusomt. 

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

kondolerer :hug: det er så vondt å måtte ta den avgjørelsen, men samtidig så godt fordi man veit at dyret ikke lenger vil ha det vondt <3 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Huff så trist:tristbla:. Slike avgjørelser er alltid vonde, men nå har han det ikke vondt lenger, det er jo en trøst i det.

:klem:

Skrevet
2 timer siden, HappyWaffle skrev:

kondolerer :hug: det er så vondt å måtte ta den avgjørelsen, men samtidig så godt fordi man veit at dyret ikke lenger vil ha det vondt <3 

Takk :klem:Det er helt grusomt, jeg er helt utrøstelig. Prøver å tenke at han har det bedre nå, men har dårlig samvittighet også for at det ble slik. 

Skrevet
2 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Huff så trist:tristbla:. Slike avgjørelser er alltid vonde, men nå har han det ikke vondt lenger, det er jo en trøst i det.

Ja, er helt forferdelig! Prøver å trøste meg med det, men er en fattig trøst nå. 

Skrevet

Kondolerer.

Føler sånn med deg. Måtte avlive gulle vårt på tirsdag. Livet føles så utrolig tomt å trist. Men du vet det var riktig avgjørelse og at du har gitt den det beste livet en hund kunne hatt.

Skrevet
18 minutter siden, _LanciA_ skrev:

Kondolerer.

Føler sånn med deg. Måtte avlive gulle vårt på tirsdag. Livet føles så utrolig tomt å trist. Men du vet det var riktig avgjørelse og at du har gitt den det beste livet en hund kunne hatt.

Takk! Det var leit å høre, kondolerer til deg. Det er helt grusomt. Jeg visste at det kom til å gjøre vondt, men at det skulle være så forferdelig, det kunne jeg ikke forestille meg. Klem 

Skrevet
1 minutt siden, wulfie skrev:

Takk! Det var leit å høre, kondolerer til deg. Det er helt grusomt. Jeg visste at det kom til å gjøre vondt, men at det skulle være så forferdelig, det kunne jeg ikke forestille meg. Klem 

Har vært igjennom det noen ganger, men like ille hver gang. Savner de varme øynene, myke pelsen og tassingen. Det rare er at det ihvertfall for meg er små ting som får meg til å bryte helt sammen. Det hadde vært gjørmete den dagen han forlot oss og idag når jeg var ute så jeg poteavtrykkene i søla. Ble bare sittende å grine i regnet. Som vasket dem vekk. 

Det vil ta litt tid så vil vi huske alle de posetive minnene og ha dem i hjerte vårt for alltid.

Stor klem til deg

Skrevet
Akkurat nå, _LanciA_ skrev:

Har vært igjennom det noen ganger, men like ille hver gang. Savner de varme øynene, myke pelsen og tassingen. Det rare er at det ihvertfall for meg er små ting som får meg til å bryte helt sammen. Det hadde vært gjørmete den dagen han forlot oss og idag når jeg var ute så jeg poteavtrykkene i søla. Ble bare sittende å grine i regnet. Som vasket dem vekk. 

Det vil ta litt tid så vil vi huske alle de posetive minnene og ha dem i hjerte vårt for alltid.

Stor klem til deg

Huff! Blir nok aldri mindre vondt nei. Dette var min første og han var bare så kjærlig og god. Virkelig min store kjærlighet! Skjønner at det var vondt å se, det er liksom påminnelser om de man er glad i har gått bort. Vi får trøste oss med at de har det bedre nå, selv om det akkurat nå er en fattig-trøst. 

• Liker 1
Skrevet

Kondolerer så mye,  jeg får tårer i øynene av å lese innlegget ditt. 

Jeg har selv to hunder jeg elsker mer enn noe annet i denne verden, tanken på at de skal dø en dag er uutholdelige 

Gjest Gallagher
Skrevet

Kondolerer! Fryktelig vondt og trist å oppleve, jeg føler med deg. Klem

Skrevet
38 minutter siden, Ruccula skrev:

Kondolerer så mye,  jeg får tårer i øynene av å lese innlegget ditt. 

Jeg har selv to hunder jeg elsker mer enn noe annet i denne verden, tanken på at de skal dø en dag er uutholdelige 

Tusen takk. Åe, ja, det er en kjempe vond tanke. Håper du får beholde dem i mange, mange år. 

Skrevet
38 minutter siden, Gallagher skrev:

Kondolerer! Fryktelig vondt og trist å oppleve, jeg føler med deg. Klem

Tusen takk. Ja. Skulle gjort så mye for å ha han her med meg! Klem tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...