AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Jeg ska leie leilighet i utlandet, og gjennom en leilighetannonse fikk jeg svar av utleier at hennes dessverre var leid ut, men at hun hadde en kollega som skulle leie ut sin leilighet. Jeg mailet dermed han, og vi snakket frem og tilbake på mail. Han virket (såklart) veldig troverdig, sendte bilder av seg selv, passet, førerkortet, kontrakten var ordentlig (en tredjepart, "advokat") var med i kontrakten osv. Jeg googlet denne utleieren, han hadde troverdig facebookprofil, han kom opp på flere resultater på google og alt så greit ut. Jeg gikk rett på og betalte depositum + første månedsleie...(JA veldig dumt, men hjelper ikke å være etterpåklok). Det er ikke snakk om horder av penger, men selvfølgelig dritsurt. Så spurte han om jeg kunne betale forskudd på hele husleia (4 måneder). Da lukta jeg ugler i mosen og etterforsket skikkelig. Jeg har nå skjønt at han er en svindler. Jeg har anmeldt og snakket med min bank + ringt hans bank i utlandet og gitt dem alle opplysninger. Jeg vet ikke om jeg får pengene tilbake, regner egentlig ikke med det. MEN denne fyren vet ikke at jeg vet at han er svindler, og vi har derfor fortsatt en korrespondanse på mail (han tror jeg skal overføre mer penger, hehe). Jeg har skikkelig lyst til å hevne meg, eller få han til å svette litt.. Har noen noe ideer til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 14680...784
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Lat som om du trenger pengene dine tilbake for å overføre en større sum. At banken din bare aksepterer at du overfører hele summen på en gang, så derfor kan du ikke overføre mer. Eller noe sånt Anonymkode: c9e3c...6b9 5
Gjest Keikolina Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 (endret) Smart 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lat som om du trenger pengene dine tilbake for å overføre en større sum. At banken din bare aksepterer at du overfører hele summen på en gang, så derfor kan du ikke overføre mer. Eller noe sånt Anonymkode: c9e3c...6b9 Smart Endret 4. november 2016 av Keikolina
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 følger med Anonymkode: 90e36...f59 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå