AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Del Skrevet 4. november 2016 h jeg mistet AAP fra første juni, og har jobbet med å få det tilbake, men prosessen kan ta laaang tid da det sannsynligvis må gå gjennom trygderetten. Det eneste Nav vil tilby meg er tre måneder med tiltakspenger. Det innebærer jobbklubb. Det føles jo litt meningsløst da jeg har utdanning og kan skrive CV og søknader men har begrensinger i arbeidslivet pga helse og ikke kan jobbe fullt ut. Jeg er jo litt fristet til å få penger inn på konto, men vil samtidig ikke at det skal ødelegge for saken min, hvis jeg sier ja til tilbudet. Jeg vet ikke hvordan NAV ser på det. Hvis jeg skulle si ja til tiltakspenger er jeg forpliktet til å være der i tre måneder, eller kan man bestemme det selv? Og hvilke forpliktelser har jeg da som mottaker av tiltakspenger? Jeg går ut i fra at jeg ikke bare får penger for å henge der, men at det forventes en progresjon. Har jobbklubb noe opplegg for folk som er i min situasjon som har 7 års hull i CV,, kroniske helseplager og ikke vet hvor mye jeg er i stand til å jobbe? Anonymkode: c6f14...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #2 Del Skrevet 4. november 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jobbklubb noe opplegg for folk som er i min situasjon som har 7 års hull i CV,, kroniske helseplager og ikke vet hvor mye jeg er i stand til å jobbe? Anonymkode: c6f14...4a8 Nei, du burde vere pa avklaring, jeg var hos noe som heter JSI Jobbkompetanse. Hores ut som det er rette plassen for deg og. Sorry for manglende bokstaver, men plutselig hadde jeg ikke norsk tastatur her! Anonymkode: 4976a...988 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #3 Del Skrevet 4. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, du burde vere pa avklaring, jeg var hos noe som heter JSI Jobbkompetanse. Hores ut som det er rette plassen for deg og. Sorry for manglende bokstaver, men plutselig hadde jeg ikke norsk tastatur her! Anonymkode: 4976a...988 P.S Som da alså NAV sendte meg til. Anonymkode: 4976a...988 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Del Skrevet 4. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du burde vere pa avklaring, jeg var hos noe som heter JSI Jobbkompetanse. Hores ut som det er rette plassen for deg og. Sorry for manglende bokstaver, men plutselig hadde jeg ikke norsk tastatur her! Anonymkode: 4976a...988 ser visst ut som om det ikke er et tilbud på østlandet... men takk for tips Anonymkode: c6f14...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #5 Del Skrevet 4. november 2016 Jobbklubben er grei den. Du møter andre folk der og lærer hvordan folk i dag skriver cv og søknad og hvor du skal søke. Hvis du får jobb, så kan du selvfølgelig slutte på kurset, men slutter du før det så mister du støtten fra nav. Vi hadde også Intervjutrening på slutten. Ingen av de 20 som var på kurs sammen med meg har fått fast jobb, men 5 av dem har vært ekstrahjelper og vikarer nå i 7 år, så vil ikke si det hjelper så voldsomt mye, men det er godt å møte andre i samme situasjon og å ha noen du kan snakke med om situasjonen din. Lurer på om du mister støtten hvis du takker nei til kurset, eller om det bare var AMO kurset som var slik. Les brevet nøye! Anonymkode: 5dfea...c8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #6 Del Skrevet 4. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobbklubben er grei den. Du møter andre folk der og lærer hvordan folk i dag skriver cv og søknad og hvor du skal søke. Hvis du får jobb, så kan du selvfølgelig slutte på kurset, men slutter du før det så mister du støtten fra nav. Vi hadde også Intervjutrening på slutten. Ingen av de 20 som var på kurs sammen med meg har fått fast jobb, men 5 av dem har vært ekstrahjelper og vikarer nå i 7 år, så vil ikke si det hjelper så voldsomt mye, men det er godt å møte andre i samme situasjon og å ha noen du kan snakke med om situasjonen din. Lurer på om du mister støtten hvis du takker nei til kurset, eller om det bare var AMO kurset som var slik. Les brevet nøye! Anonymkode: 5dfea...c8c Jeg har vært på et annen tiltak gjennom NAV hvor jeg ble en reser til å skrive søknader og CV, samt intervjutrening. Det føles jo litt meningsløst å gå dit uten at det er et ordentlig opplegg der. Jeg skulle gjerne visst om de har erfaringer med å få folk med helseutforinger ut i jobb. Hvorvidt jeg mister støtte vet jeg ikke. Har søkt sosialhjelp også nå, så da blir det nok et valg mellom to stønader Anonymkode: c6f14...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #7 Del Skrevet 5. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: ser visst ut som om det ikke er et tilbud på østlandet... men takk for tips Anonymkode: c6f14...4a8 Spør NAV saksbehandleren din om dere har noe tilsvarende der dere bor Anonymkode: 4976a...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #8 Del Skrevet 5. november 2016 Det finnes avklaringstilbud på Østlandet også, jeg har selv vært på det. Her (Øvre Romerike) heter det HaPro. Når jeg var der (for ikke lenge siden), innebar det å ta en del tester for å avklare grunnleggende kunnskapsnivå, tester for å finne ut hvilke jobber som er aktuelle/uaktuelle, samtaler med en saksbehandler for å finne utplasseringsplass i en egnet jobb, CV-kurs, motivasjonskurs og litt annet. Det meste var frivillig, men man ble oppfordret til å være med på så mye man orket. Anonymkode: 2be7b...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #9 Del Skrevet 5. november 2016 Varer jobbklubb i 3 mnd? Og får man betalt? Anonymkode: 4d8ad...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #10 Del Skrevet 10. november 2016 Opp med seg! Anonymkode: 4d8ad...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #11 Del Skrevet 10. november 2016 Jobbklubb varer vanligvis i 4 uker. Man får enten dagpenger eller tiltakspenger. Anonymkode: 7bb0e...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå