lillen Skrevet 24. november 2004 #1 Skrevet 24. november 2004 Jeg vil vite hva de er laget av... Det er ingen kjøpe-dressinger som ligner på ordentlig hamburgerdressing...!? Jeg vil ha dressing som f eks O'martins, Sesam (Trondheim) ++ Noen som vet, eller har tips?
Arkana Skrevet 24. november 2004 #2 Skrevet 24. november 2004 Denne er veldig god, tror den er fra Burger King. Hamburgerdressing ½ kopp majones 2 ts fransk dressing (dvs en vinaigrette med hvitløk, sennep og honning) 2 ts søt pickle relish 1 ts hvit eddik ½ ts sukker ¼ ts sitronsaft ½ ts paprikapulver
lillen Skrevet 24. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2004 Har du trykket på feil knapper, eller har du skrevet i kode-språk? :oops:
Arkana Skrevet 24. november 2004 #4 Skrevet 24. november 2004 Oi, lurte på hvordan det skjedde? :klø: Har i hvertfall fikset det nå. :-)
lillen Skrevet 24. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2004 Tusen takk! :-) Bare en ting til; hva er pickle relish ? Det har jeg ikke hørt om...
Arkana Skrevet 24. november 2004 #6 Skrevet 24. november 2004 Jeg pleier å bruke en relish som står blandt sylteagurker og rødbeter, husker ikke nøyaktig det den heter (kanskje agurkmix?).
hilli Skrevet 25. november 2004 #7 Skrevet 25. november 2004 Den dressingen som er oppgitt her ligner ikke på den typer dressing som trådstarter var ute etter, selv om den helt sikkert er veldig god :-) . Den er av typen amerikansk burgerdressing, som er syrligere enn den norske grill-typen. På Sesam tror jeg de bruker Idun (eller Stabburet, husker ikke helt) Hamburgerdressing.
Saga Skrevet 25. november 2004 #8 Skrevet 25. november 2004 Selv har jeg dilla på honey mustard og først igår bestilte jeg fra ebay.. Er det bbq dressing trådstarter mener?
hilli Skrevet 25. november 2004 #9 Skrevet 25. november 2004 Nei, jeg tror det er den dressinger som blir brukt på hamburgere kjøpt på norske gatekjøkken, type salat, dressing og grillkrydder.
Scheherazade Skrevet 25. november 2004 #10 Skrevet 25. november 2004 Er nok Stabburet de bruker! Er veldig vanlig på slike hamburgersteder. Sånn stor dunk på noen kilo, og svært god... Men synes dressing du kjøper i butikken og er god jeg! All hamburgerdressing er god dressing! (På hamburger da, vel og merke)
lillen Skrevet 25. november 2004 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2004 Jeg er ute etter dressingen man får på helt vanlige "norske" burgere, som hilli sier Jeg har ærlig talt ikke prøvd så mange butikk-dressinger, men jeg mener Iduns Partydressing faktisk er nærmer enn Iduns Hamburgerdressing. Men nå er det lenge siden jeg har smakt hamburgerdressingen... Disse store stabburet-dunkene...finnes ikke de i vanlige pakninger eller? Jeg vet ærlig talt ikke hva barbeque-dressing smaker, Saga, så jeg aner ikke om jeg er ute etter det...
Gjest Hilde K S Skrevet 25. november 2004 #12 Skrevet 25. november 2004 Du kan også blande majones, rømme, Idun TI, og ha i krydder etter smak. Dersom du liker dill, bør du ha i litt av det også. For å få den søtlige smaken har du i Sprite. Og nei, det er ikke kødd.
Gjest Happylappy Skrevet 25. november 2004 #13 Skrevet 25. november 2004 Hei Ta deg en tur på rema/rimi, skal være en slags sylinderformet dressing, kokken eller noe sånn. Har ikke sett etter den i det siste så vet ikke om den finnes lengre. det er den beste etterligningen av sånn gatekjøkken dressing
NIKI Skrevet 26. november 2004 #14 Skrevet 26. november 2004 Den ordentlige hamburgerdressingen (lik den de har på O`Martins) får du kjøpt på Kjeldsberg i Trondheim. Men tror man må være selvstendig næringsdrivende for å handle der. Vi fikk handlet der tidligere da tanta mi drev kiosk. Har ikke sett / smakt lik hamburgerdressing av de jeg har kjøpt i butikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå