ornelia Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Mannen i huset har bestilt biff til i kveld 😏. Her går det som oftest i smørstekt sopp og mais, bernaisesaus og potetpuré. Trenger litt forandring kjenner jeg😏. Hva pleier dere å ha som tilbehør til biff?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Fløtegratinerte poteter eller ovnsstekte poteter, rødvinssaus eller peppersaus, ovnsstekte grønnsaker som asparges, tomater, paprika.. Anonymkode: b14f1...22a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 jeg pleier å ha potetbåter og sopp/løk til. Potetbåtene steker jeg fort i panna med smør og krydder, tuller de rundt til de er dekt gjenvt, så 18 minutter i stekeovnen på rist Steker deretter sopp i smør, når soppen starter å bli ferdig tilsetter jeg finhakket løk og fløte- reduseres til ønsket konsistens Anonymkode: 1cda2...3e0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 I dag skal vi ha ovnsstekte potetstaver, den jeg hadde av grønnsaker stekt i panne i smør, rødløk, paprila og tynne gulrotstaver, og peppersaus. Mannen foretrekker ovnsbakte grønnsaker, bruker da gulrot i tynne skiver, løk, hvitløk og små hele tomater vendt inn i en blanding av balsamico, olivenolje og honning. Anonymkode: 40d74...a9a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 - brokkoli og blomkål dampet i lettsaltet vann - finhakket løk, paprikastaver, og baconterninger som får stå og surre over lav varme. Krydres med pepper og og evt. salt. - pastinakkpuré - varme sukkererter - hel ovnsbakt hvitløk Anonymkode: 9c9df...05d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Sellerirotpure er god til biff. Anonymkode: 2c02c...aae 3
FantasDick Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Vi pleier å ha; enten råstekte poteter med kryddersmør, smørstekt sopp/mais/spekeskinke (stekes sammen), dampet aspargesbønner og bearnaise eller peppersaus. ..eller spinatfylt spisspaprika, stekt sopp og en crème fraîche/yoghurtdressing.
DysterPytten Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Chilimais, stekte grønnsaker og alt fra stekte potetbåter til fløtepotet. Ofte dropper vi poteten.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 Bakt potet med rømme og mais, brokkoli, chalottløk og hjemmelaget bernaise. Anonymkode: a286f...381
udir Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 Chimichurri, ovnsbakte potetbåter, ovsnbakt tomat, smørstekt spinat og/eller sopp, sjampignonstuing, smørstekte aspargesbønner eller asparges med hvitløk. tomatsalat, bakt potet, grillet maiskolbe. Ikke alt samtidig selvsagt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå