Gå til innhold

Tilbehør til biff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen i huset har bestilt biff til i kveld 😏. 

Her går det som oftest i smørstekt sopp og mais, bernaisesaus og potetpuré. 

Trenger litt forandring kjenner jeg😏. Hva pleier dere å ha som tilbehør til biff?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fløtegratinerte poteter eller ovnsstekte poteter, rødvinssaus eller peppersaus, ovnsstekte grønnsaker som asparges, tomater, paprika.. :) 

Anonymkode: b14f1...22a

Skrevet

jeg pleier å ha potetbåter og sopp/løk til.

Potetbåtene steker jeg fort i panna med smør og krydder, tuller de rundt til de er dekt gjenvt, så 18 minutter i stekeovnen på rist

Steker deretter sopp i smør, når soppen starter å bli ferdig tilsetter jeg finhakket løk og fløte- reduseres til ønsket konsistens

Anonymkode: 1cda2...3e0

Skrevet

I dag skal vi ha ovnsstekte potetstaver, den jeg hadde av grønnsaker stekt i panne i smør, rødløk, paprila og tynne gulrotstaver, og peppersaus.

Mannen foretrekker ovnsbakte grønnsaker, bruker da gulrot i tynne skiver, løk, hvitløk og små hele tomater vendt inn i en blanding av balsamico, olivenolje og honning. 

Anonymkode: 40d74...a9a

Skrevet

- brokkoli og blomkål dampet i lettsaltet vann
- finhakket løk, paprikastaver, og baconterninger som får stå og surre over lav varme. Krydres med pepper og og evt. salt. 
- pastinakkpuré
- varme sukkererter
- hel ovnsbakt hvitløk

Anonymkode: 9c9df...05d

Skrevet

Sellerirotpure er god til biff.

Anonymkode: 2c02c...aae

• Liker 3
Skrevet

Vi pleier å ha; enten råstekte poteter med kryddersmør, smørstekt sopp/mais/spekeskinke (stekes sammen), dampet aspargesbønner og bearnaise eller peppersaus. 

..eller spinatfylt spisspaprika, stekt sopp og en crème fraîche/yoghurtdressing. 

Skrevet

Chilimais, stekte grønnsaker og alt fra stekte potetbåter til fløtepotet. Ofte dropper vi poteten.

Skrevet

Bakt potet med rømme og mais, brokkoli, chalottløk og hjemmelaget bernaise. 

Anonymkode: a286f...381

Skrevet

Chimichurri, ovnsbakte potetbåter, ovsnbakt tomat, smørstekt spinat og/eller sopp, sjampignonstuing, smørstekte aspargesbønner eller asparges med hvitløk. tomatsalat, bakt potet, grillet maiskolbe. Ikke alt samtidig selvsagt:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...