AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Jeg er litt frem og tilbake om jeg har litt mange kontoer, jeg liker det litt selv for da er det mest kontroll på økonomien (er litt kontroll freak kan man si). Hvor mange har du? Jeg har i hvert fall: - Brukskonto som lønna kommer. - Regningskonto som penger til alle faste regninger settes inn og trekkes fra. - BSU & BSU 2 - Som er til boligsparing (er på husjakt). - Sparekonto - Til de litt større tingene som feks tannlege, briller, "små" bilreperasjoner, møbler osvosv. - Sløsesparing: Som jeg kan ta til Shopping, resturantbesøk, elektroniske duppeditter jeg ønsker (ikke må ha), frisør osv når lønna ikke strekker til. - Buffer med høyrente i annen bank - Brukes kun til krisetilfeller som stor bilreperasjon, lekkasjer, oppussing, mellom jobber, til jeg skal ta videreutdanning osv. Samt bruke noe til EK utover BSUene. Anonymkode: 00bea...383
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 2 aksjekontoer 3 sparekontoer BSU BSU 2.0 Lønnskonto Og sikkert noen til. Pensjonskonto Anonymkode: c2589...1b9
wulfie Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 En del. - Brukskonto - Matkonto i lag med samboer - Boligsparing i lag med samboer - Feriesparing i lag med samboer - Høyrentekonto sparing - Buffer Hadde fint klart meg uten flere av de, men synes det er greit å ha kontroll på hva jeg skal bruke pengene på
pautina Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Brukskonto regningskonto felles med samboer sparekonto +pensjonskontoer da, men regner ikke de egentlig med siden de ikke Er mine på veldig lenge
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 1 brukskonto 2 sparekontoer Anonymkode: e80eb...f73
Million Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 (endret) Jeg har 4 kontoer. En brukskonto der pengene kommer inn, og deretter fordeles ut fra. Bankkortet er tilknyttet her. En regningskonto, der jeg setter inn penger hver mnd og regninger belastes. Har mellom 20.000 og 30.000 der. En sparekonto til buffer, røres ikke med mindre det er helt krise En sparekonto til oppussing Endret 8. november 2016 av Million
Calleia Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 (endret) Lønnskonto/brukskonto Regningskonto Husholdningskonto - sammen med samboer Sparekonto 1: Utgifter til huset jeg eier. Sparekonto 2: Bufferkonto ved arbeidsledighet etc Sparekonto 3: Feriepenger Brukskonto : Deles med barnas far. Utgifter til barna. Endret 8. november 2016 av Calleia
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Jeg har: Brukskonto m kort Regningskonto Bilkonto - til reparasjon og div til Forbrukskonto - barneklær og utstyr Barnesparing hvor besteforeldre og bursdag/julegaver settes inn til arvingen. En konto med kort kun til meg selv - ting jeg kun skal bruke på meg selv, ellers prioriterer jeg bort meg selv. 2 fondskontoer Sparekonto i 3 forskjellige banker - en buffer, en "vanlig" sparekonto og en sparekonto hvor jeg sparer en liten sum hver mnd til å gjøre noe spennende med kjæresten en gang Det er mange kontoer men de hjelper meg å holde god orden. Anonymkode: 7245c...f64
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 To kontoer i bank A: brukskonto og innskudskonto En reservekonto i bank B En BSU-konto i bank C To aksjekontoer, i bank D og E Anonymkode: 1ccc0...a6a
Klink Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 Brukskonto Regningskonto overfører til regningene mine Felles konto med samboer til mat, husleie, strøm, internett BSU Sparekonto sparepengene går hit når BSU er fylt opp Sparekonto 2 har bare småbeløp her. Bruker denne som lommepengesparekonto til frisør, reise, den nye jakka jeg vil ha osv Vurderer opprette fondsparing til pensjon.. men lurer på hvordan det fungerer. Rentefond hva er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå