Gå til innhold

Hjemmelaget tandori

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på en enkel måte å lage tandori. 

Hvis jeg har tandori krydder, garam masala, hvitløk og cayennepepper. Kan jeg steke kylling ha godt med krydder, litt vann og crème fresh lage en brukbar tandorisaus? Skal ha løk, brokkoli og blomkål også. 

Er rett og slett ute etter en skikkelig lettvint variant for jeg sliter med depresjon og diverse så med en gang jeg ser en lang oppskrift hvor jeg må kjøpe inn en hel masse så gir jeg opp med en gang og kjøper heller toro. Pga spiseforstyrrelse har jeg unngått slik mat lenge, men skal prøve å utfordre meg selv litt i dag. 

Anonymkode: a6ad5...993

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har tandori krydder, garam masala, hvitløk og cayennepepper. Kan jeg steke kylling ha godt med krydder, litt vann og crème fresh lage en brukbar tandorisaus? Skal ha løk, brokkoli og blomkål også. 

crème fraîche

Det kommer sikkert noen og protesterer, men ja. Du kan lage en kjapp tandoori slik du beskriver. Jeg ville nok brukt yoghurt og ikke crème fraîche, men man tar hva man har. Her er en superkjapp tandoorioppskrift, bare bruk tandoorikrydder og garam masala istf det som står der: 

http://cooking.nytimes.com/recipes/11474-fast-tandoori-chicken

Anonymkode: 1f116...786

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

crème fraîche

Det kommer sikkert noen og protesterer, men ja. Du kan lage en kjapp tandoori slik du beskriver. Jeg ville nok brukt yoghurt og ikke crème fraîche, men man tar hva man har. Her er en superkjapp tandoorioppskrift, bare bruk tandoorikrydder og garam masala istf det som står der: 

http://cooking.nytimes.com/recipes/11474-fast-tandoori-chicken

Anonymkode: 1f116...786

Takk for svar :) Da kjøper jeg yoghurt naturell også prøver jeg meg fram. 

Og takk for oppklaring av skrivemåten. :)

Anonymkode: a6ad5...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...