Katrineh92 Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Jeg pleier å ha i havregryn, gresskarkjerner, hakkede mandler. Men er interessert i å forsøke noe nytt. Tilsetter du noe spesielt når du baker brød?
skruf Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Jeg bruker havregryn, knuste linfrø, litt lys sirup, olivenolje. Av og til så bruker jeg skummet kulturmelk som halve væskemengden. Gir veldig saftige brød. Ellers så har jeg i sammalt hvete fin, sammalt hvete grov og hvetemel. Ikke så mye hvetemel, mest av de grove meltypene. Til jul så er det godt å ta i litt ingefær, allehånde og muskatnøtt i grovbrødene. Ikke mye, bare ei lita tskje av hver (til en deig som gir tre store brød). Smaker veldig godt sammen med julens kjøttpålegg som sylte og lammerull. Oldemoren min gjorde dette til jul, så har ført tradisjonen videre 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Akkurat som @skruf, bruker jeg gjerne kulturmelk (eller kefir - alt ettersom hva som er tilgjengelig) i brødbakinga siden det gjør bakverket saftigere. Bruker av og til helkorn, moste poteter, og raspede gulrøtter (de to siste mest i grove rundstykker).
_popcorn_ Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 kommer an på, noen ganger eplejuice, noen ganger gulrøtter, noen ganger yoghurt. mel-typer bytter jeg veldig på, og har en litt mer sånn "litt av denne, litt av denne, uh må ha litt av den også"-måte å bake på
Gjest Emera Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Jeg elsker valnøttbrød, så det har jeg bakt mye.
Gjest Overrasket Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Jeg veksler mellom masse rart. Valnøtter, fennikkelfrø, kardemomme, solsikkefrø, gresskarfrø, gresskarpuré, gulrøtter, masse forskjellig mel, ferskmalt mandelmasse (maks 10 % av total melmengde), hele korn som byggkorn, speltkorn og kirsebær.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Et par ss lys sirup ogen dl eller to med olje. Litt ettersom hvor stor deigen er. Anonymkode: d848d...3ac
Atea Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 11 timer siden, Katrineh92 skrev: Jeg pleier å ha i havregryn, gresskarkjerner, hakkede mandler. Men er interessert i å forsøke noe nytt. Tilsetter du noe spesielt når du baker brød? smør, litt ekstra. Bruker mye frø, er ikke så glad i malte mandler.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #9 Skrevet 5. november 2016 Linfrø og gresskarfrø. Baker med surdeig. Anonymkode: e0df8...61a
Gjest Supersol Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 Valnøtter i brød høres godt ut. Har aldri bakt brød hjemme, men vurderer å kjøpe brødmiks fra Regal eller Møllerens og tilsette fersk gjær og valnøtter. Nam! Orker som sagt ikke å ha masse ingredienser i skapene så kommer til å bruke ferdig brødmiks hvis jeg skal bake brød.
Gjest Supersol Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 Ferskt nybakt brød og tomatsuppe..... høres godt ut. Sikkert godt til salat også.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #12 Skrevet 8. november 2016 Yoghurt og valnøtter. Oliven Anonymkode: 60a03...3d9
Frøken_lurepave Skrevet 15. november 2016 #13 Skrevet 15. november 2016 (endret) På 4.11.2016 den 12.04, Katrineh92 skrev: Jeg pleier å ha i havregryn, gresskarkjerner, hakkede mandler. Men er interessert i å forsøke noe nytt. Tilsetter du noe spesielt når du baker brød? Jeg baker mye brød/rundstykker hjemme. Bruker litt forskjellig som bl.a; havregryn, rug (grov og finmalt), sammalt hvetemel, solsikkerkjerner, linfrø, havrekli, hvetekim, mandler og valnøtter. Av og til en dasj med honning i. Endret 15. november 2016 av Frøken_lurepave
Citpensacola Skrevet 16. november 2016 #14 Skrevet 16. november 2016 Surdeigkultur, chili og cheddar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå