Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med og heller spør de personer som dere skal kjøpe til hva de ønsker seg.

Anonymkode: ac4dc...658

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med og heller spør de personer som dere skal kjøpe til hva de ønsker seg.

Anonymkode: ac4dc...658

Enig :blomst:

Anonymkode: cf8ba...072

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det samme har jeg også lurt på.

Skrevet

Det kan det jo godt hende at de har gjort. Problemet er at mange sier "vet ikke" om de blir spurt.. 

Anonymkode: a17ed...df9

• Liker 9
Skrevet

Julegaver skal vel helst være en overraskelse da... :tongue:

Anonymkode: 29863...560

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan det jo godt hende at de har gjort. Problemet er at mange sier "vet ikke" om de blir spurt.. 

Anonymkode: a17ed...df9

Ja, og at de har "alt" fra før. Da kan det være greit å få noen tips om gaver som hverken giver eller mottaker har tenkt på.

Og så kan jo vi andre få noen idèer til gaver som vi kan gi eller ønske oss når vi leser disse trådene.

Anonymkode: 785a0...6b8

• Liker 3
Skrevet

De sier "vet ikke" eller "ingenting", og så har jeg lyst å overraske dem litt også da :).

Anonymkode: 57c13...108

• Liker 1
Gjest skjære
Skrevet

Det blir jo litt upersonlig når man skriver slike ting som "jeg skal kjøpe en gave til en gutt på 16 år, hva skal jeg kjøpe?"

Altså, gutter på 16 er jo veldig forskjellige. Noen liker gaming, noen fotball, noen leser scifi andre kjærlighetsromaner. Det blir veldig upersonlig og man kan lett bomme om man kjøper en generisk gutt på 16 år presang. Jeg vet at jeg ikke hadde behov for masse kroppspleieprodukter da jeg var i tenåra. Det var ikke min interesse, men det var veldig lettvint jente i tenåra presang. Man får ikke en følelse av at giveren kjenner deg og har prøvd å gi deg noe som du ville likt. Jeg syns det er mer koselig at noen har prøvd å kjøpe en bok i en sjanger jeg liker, selv om det viser seg at det ikke er den beste boka jeg har lest. Syns det er mer spennende enn et sett med shampoo, og det viser at personen "ser" meg. Noen ganger kan det være moro å lese en bok man kanskje ikke ville kjøpt selv også, kanskje man får utvidet horisonten sin.

Om man derimot vet litt mer detaljer om personen, så kan en slik tråd kanskje bli bra. Om man ikke har greie på bøker, men vet at sønnen har likt x og y boktittel og liker z sjanger. Da kan det være man treffer. Man viser ihvertfall vedkommende at man vet noe om den og at man har prøvd å gjøre noe for den.

Skrevet

Det er mange som svar er "vet ikke." Da synes jeg det er greit å be om tips på nettet:)

Anonymkode: 7bebe...12b

• Liker 1
Skrevet

Når jeg spør får jeg som regel svar som "vet ikke" "Neei, det er vel tanken som teller" "Vi har egentlig alt vi trenger" eller "Snille barn". Samtidig er det en sosial forventning om å gi dem gave, så jeg kan ikke bare droppe gaven. Da er det fint å ha KG.

Jeg skulle ønske alle gjorde som Farmor. Hun har innsett at folk synes det er vanskelig å gi gave til henne (hun har ikke plass til dilldall, får alt for mye konfekt og tåler ikke kremer). Etter å ha drevet å hintet noen år uten mye suksess ble hun mye mer direkte. Nå sier hun til hver av barna og barnebarna nøyaktig hva hun vil ha, og da får hun det. Til naboer, venner og annen slekt har hun sagt at hun absolutt ikke vil ha gaver. 

Anonymkode: 03526...7d2

• Liker 3
Skrevet

I min familie er det vanlig med ønskeliste både hos små og store. Det er helt innenfor å gå utenfor listen, men da har alle noe å ta utgangspunkt i, og desember blir litt mindre stressende. 

Skrevet

Selv spør jeg aldri folk om gaveønsker, både fordi jeg synes det er usmakelig (blir for meg som bytting av penger) og lite spennende. Jeg merker meg heller hva personen liker eller trenger igjennom året, og vet jeg ikke om noe, blir det forbruksvarer osv. Pleier å få skryt for gavene mine :) F. eks har mamma masse steinalder-kjøkkenredskaper som er helt ubrukelige, disse har vi kidnappet og har kjøpt nye til jul :fnise: 

Skrevet

Jeg syntes det er greit å spørre her inne om gavetips. Kanskje kommer andre opp med noe man selv ikke har tenkt på og som er perfekt for noen man har tenkt å gi gave til. Spesielt greit er det hvis folk ikke har ordentlig svar når man spør om ønskeliste.

Skrevet

Det er mange som ikke vet hva de ønsker seg og som ikke er så enkle å gi til. Spesielt eldre folk har det meste, oppgir sjelden noen konkrete ønsker og sier at det ikke er så viktig. Og så ser man på reaksjonene når de får gaver fra andre at de synes det er viktig likevel. Dvs, jeg kan ikke bare komme med et gavekort til en hjelpeorganisasjon eller noe. Jeg synes det er greit med sånne tråder der man kan få tips.

Anonymkode: 7eac7...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...