Gå til innhold

Har jeg virkelig ikke krav på etterbetaling av lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flinke folk som kan hjelpe meg?

For over et halvt år siden leverte jeg papirer på fullført utdannelse til min arbeidsgiver - og fikk beskjed om at jeg nå skulle få ny kontrakt med en ganske signifikant lønnsøkning.  Så ble sjefen plutselig borte fra jobb i noen måneder (uten at jeg fikk ny krontrakt), og da han kom tilbake fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde krav på noen etterbetaling da jeg ikke har fast stilling.  Kontrakten jeg fikk gjaldt altså fra 1.7 (den dagen sjefen var tilbake og ny kontrakt ble signert).  

Dette i seg selv var jo litt surt da jeg hadde jobbet 100% i to måneder med fullført utdannelse, men jeg godtok det da det sikkert er riktig.

MEN, så går månedene da..   Jeg får lønn i juli, august, september og oktober - hvor lønna FORTATT ikke er justert opp.  Sjefen sier det er for at han har glemt å krysse av på riktig sted da han har sendt inn lønningene.  Samtidig sier han at noen etterbetaling har jeg ikke krav på siden jeg ikke er fast ansatt.  Men jeg har da for svarte signert en kontrakt 1 juli!?

Skal jeg jobbe billigere enn det som står i kontrakten bare for at sjefen min er en senil idiot som ikke klarer (eller gidder..) å gjøre ting riktig?

Har jeg krav på etterbetaling av lønn fra og med 1. Juli?

Anonymkode: 182dc...216

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må papirene granskes, det er ikke mulig på kg. Fagorganiser deg og dette er en typisk sak for fagforeningen. 

Anonymkode: f4059...611

• Liker 1
Skrevet

Muntlige avtaler er like gyldige som skriftlige, men så lenge ikke du har noe skriftlig er det ikke sikkert du kommer noen vei siden det er vanskelig å bevise. Sjefen din er nok ikke senil, han vil bare betale deg minst mulig og blåser i at han må lyve for å gjøre det.

Anonymkode: f4acd...4a8

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muntlige avtaler er like gyldige som skriftlige, men så lenge ikke du har noe skriftlig er det ikke sikkert du kommer noen vei siden det er vanskelig å bevise. Sjefen din er nok ikke senil, han vil bare betale deg minst mulig og blåser i at han må lyve for å gjøre det.

Anonymkode: f4acd...4a8

TS har en skriftlig kontrakt med lønnsøkning fra 1. juli. Da skal hun/han selvsagt ha etterbetalt det som er for lite utbetalt f.o.m. juli. De to månedene mens sjefen var borte blir en helt annen sak, her har nok ikke TS noen sak. 

Anonymkode: 876a9...55e

• Liker 2
Skrevet

Begynn i det stille å finne annen arbeid kanskje.

Skrevet

Har du en signert avtale med en konkret lønn, har du selvsagt rett på denne fra det avtalte tidspunktet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...