Gå til innhold

Veggedyr i leilighet, Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått litt noia nå.. Vært hos en venn i Oslo i 2 netter, og i dag når jeg skulle kle på meg, ser jeg et veggedyr som kravler over skjorta mi.. Dreper den, og begynner å gå gjennom det andre tøyet mitt og bagen, finner et digert veggedyr som sitter på jeansen.. Har gått gjennom alle plaggene inside out, og ikke funnet noe mer der eller i bagen/veska/laptopbagen.. Men hvor stor er sannsynligheten for at jeg har fått med meg flere veggedyr? Kommer hjem i kveld, og tenker jo da å fryse ned det meste.. Noen andre tips til hvordan jeg kan unngå å få det med i huset? Klikker hvis jeg får veggedyr hjemme :S Vennen min leier ut med Air BnB, så det er stort gjennomtrekk med turister der. Tror ikke jeg tør å besøke han igjen!

Anonymkode: 06785...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kjøpt meg nye klær før jeg dro hjem og hevet alt jeg hadde hatt  med hos vennen din! Veggedyr kan bli en dyr affære om du må betale for å bli kvitt dem. Og det er et helvete å bli kvitt har jeg hørt

Anonymkode: 13f01...2f3

• Liker 6
Skrevet

Æsj.. Men hva om jeg putter bagen og klærne i fryseren i 3 døgn med en gang jeg kommer hjem? Er ikke det ganske safe? Flere av klærne i bagen er nye, så har ikke lyst til å kaste de :/ Men heller det enn å få veggedyr i hus da.. De jeg fant var store og synlige, så tenker jeg ville sett det om det var flere? Men vil putte alt i plastpose og fryse ned som sagt..

Takk for svar!

Skrevet

Veggedyr er nattaktive, du ser dem ikke, men du ser avføringen etter dem. Så her er det nok andre dyr som er ute og går. Kan det være sølvkre? Veggdyr biter og når de suger blid fra mennesker og etterlater seg en god mengde røde bitt på kroppen. 

Uansett,  hva du har, så dra ikke tingene dine inn i din egen leilighet. Kle av deg utendørs og putt alt du har hatt med deg på overnatting i fryseren på minus 20 grader en uke, så er du trygg etter vask. 

Du kan og kontakte Helseavdelingen i Oslo kommune for råd og hjelp. Og forby eieren av leiligheten å komme på besøk til deg før hans bolig er sannert. 

Anonymkode: d4be5...56c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj.. Men hva om jeg putter bagen og klærne i fryseren i 3 døgn med en gang jeg kommer hjem? Er ikke det ganske safe? Flere av klærne i bagen er nye, så har ikke lyst til å kaste de :/ Men heller det enn å få veggedyr i hus da.. De jeg fant var store og synlige, så tenker jeg ville sett det om det var flere? Men vil putte alt i plastpose og fryse ned som sagt..

Takk for svar!

Tett plastpose pakket utendørs før du går inn i noen ny leilighet. Gjerne små lukkeposer fra Jysk. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veggedyr er nattaktive, du ser dem ikke, men du ser avføringen etter dem. Så her er det nok andre dyr som er ute og går. Kan det være sølvkre? Veggdyr biter og når de suger blid fra mennesker og etterlater seg en god mengde røde bitt på kroppen. 

Uansett,  hva du har, så dra ikke tingene dine inn i din egen leilighet. Kle av deg utendørs og putt alt du har hatt med deg på overnatting i fryseren på minus 20 grader en uke, så er du trygg etter vask. 

Du kan og kontakte Helseavdelingen i Oslo kommune for råd og hjelp. Og forby eieren av leiligheten å komme på besøk til deg før hans bolig er sannert. 

Er rimelig sikker på at det var veggedyr, da jeg fikk sammenlignet de med bilder fra Google.. De var prikk like bildene fra "veggedyr" bildesøk på Google.. Synes egentlig det var rart, da jeg trodde de skjulte seg mere. Men de lignet altså veldig på veggedyr. Googlet sølvkre, og det var ikke slik de så ut. De var rød-brune og brede.. Men kan de være så små at man ikke ser de også?

Jeg så også flekker fra avføring på rammen til senga jeg sov i, så det underbygger jo mistankene :P Jeg kjenner det klør her og der, men det kan også være innbilt/psykisk siden jeg vet det er veggedyr der.. Men kan ikke se bitt.

Han leier ut med Airbnb..

Skrevet

Skadedyrfirma fryser ned alt av innbo for å bli kvitt veggdyr i møbler og tekstiler i en leilighet, så jeg tror du er trygg om du fryser ned alt når du kommer hjem. Jeg ville nok latt alt ligge i 14 dager for å være helt, helt sikker, men det er nå bare meg. :)

Jeg ville også vasket alt av klær på max temperatur som klærne tåler, minst to ganger. Ville gjort det etter oppholdet i fryseren.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Frida skrev:

Skadedyrfirma fryser ned alt av innbo for å bli kvitt veggdyr i møbler og tekstiler i en leilighet, så jeg tror du er trygg om du fryser ned alt når du kommer hjem. Jeg ville nok latt alt ligge i 14 dager for å være helt, helt sikker, men det er nå bare meg. :)

Jeg ville også vasket alt av klær på max temperatur som klærne tåler, minst to ganger. Ville gjort det etter oppholdet i fryseren.

Takk for tips, best å være på den sikre siden.. :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, best å være på den sikre siden.. :)

Lykke til! Håper det ordner seg og det tror jeg nok det gjør. 

Skrevet

Veggdyr er noe herk å bli kvitt. Du trenger ikke kaste alt, for de har sikkert spredd seg til andre steder uansett. Frys ned klærne dine, men de kan sikkert bo i skapet ditt/skittentøyskurven og alle andre steder du har lagt klærne. Mulig dette går på innboforsikring eller reiseforsikring.

Anonymkode: 10bf9...7d1

• Liker 1
Skrevet

Og sølvkre ser heeeelt annerledes ut enn veggdyr!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veggdyr er noe herk å bli kvitt. Du trenger ikke kaste alt, for de har sikkert spredd seg til andre steder uansett. Frys ned klærne dine, men de kan sikkert bo i skapet ditt/skittentøyskurven og alle andre steder du har lagt klærne. Mulig dette går på innboforsikring eller reiseforsikring.

I første innlegg forteller Ts at hun/han ikke er hjemme før i kveld, så da er neppe hjemmet infisert av skadedyr. 

Skrevet

Ts her. Jeg er ikke hjemme enda nei, men ute av leiligheten til kameraten min med veggedyr.. Har pakket tøyet mitt ned i poser så de er klare for fryseren.. Men lurer litt på hva jeg gjør med flytende ting, sminke, Laptop og slike ting? :S Har jo hatt laptopen i senga.. Den tåler ve ikke å bli fryst ned? Lol..

Skrevet

Jeg hadde kastet klærne! Min bror fikk med seg veggdyr i kofferten. Hele huset måtte til slutt gasse hele huset og sofa, seng og klær måtte dypfryses hos skadedyrfirmaet. 

Vanlig fryser var ikke godt nok. 

Jeg klør bare av tanken, min bror reagerte på bittene også. Så ut som han hadde vannkopper!

Skrevet

Jeg tror fryseren gjorde susen her.. Fant i hvert fall et dødt veggedyr på jakken jeg hadde fryst ned.. Bare håper ikke de har lagt egg i tillegg.. :icon_frown:

Skrevet

TS her igjen.. Jeg har oppdaget 30-40 stikk på armene og beina etter at jeg kom hjem. Kan det være at jeg ble bitt for 7 dager siden og først får en reaksjon nå? Eller merker man bittene med en gang?

Skrevet

Det heter veggdyr, ikke veggedyr:sprettoy: Norsk blir bare mer og mer babyspråk..

Anonymkode: 677fa...ed6

• Liker 1
Skrevet

Ville fryst alt som kan i maaaange dager, kastet ting som ikke kan fryses og støvsug rundt/på pc'en. Mange opplever at bitene sees først et par dager senere. 

Anonymkode: 7a0fa...994

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter veggdyr, ikke veggedyr:sprettoy: Norsk blir bare mer og mer babyspråk..

Anonymkode: 677fa...ed6

Skadedyrfirmaene (og journalister) skriver i hvert fall "veggedyr" med e - så går ut ifra at de har rett?

Skrevet

Jøje meg damer, nå må dere slutte. TS - drit i KG, ring Anticimex, de fikser problemet. 

Og det heter veggEdyr. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...