AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Jeg har en gutt på 4,5 år som ble bleiefri mnd han fylte 2. Litt ut på høsten hadde han også nattbleie, men ble fort tørr da også egentlig. Og tørr har han vært, frem til i vår. Hver eneste natt hadde han uhell, men vi klarte å løse det med å ta han på do rundt 22.30 og 05 før faren dro på jobb. Og sånn har vi gjort det siden, og som regel våkner han selv når han må tisse. Nå den siste uken har det vært helt krise. Tørr frem til jeg tar han på do rundt 23, men så har han hatt uhell bare 30 minutt-time senere. Bytter på sengen, vasker han, får han til å gå på do enda en gang. Så, bare et par timer senere hyler han igjen. Tisset. Bytte på seng og alt igjen. I natt våknet jeg selv i 04 tiden, og fant han sovende på badegulvet. Da hadde han vært å tatt av seg trusen igjen, og sengen var våt. Nei, han får minimalt med drikke på kveldstid. Akkurat samme som før. Et glass til middag, og et lite til kvelds. Det har ikke skjedd noe nytt i livene våre, og han er lik seg selv i humør og væremåte. Ingenting som skurrer. Barnehagen har heller ingenting å melde. Jeg prøver så godt jeg kan å holde masken, men han får vaske seg selv mens jeg bytter på sengen. Men jeg må ærlig innrømme at natt etter natt med uhell annenhver time og lite søvn tar på. Ikke minst at jeg må vaske og vaske. Får ikke prioritert andre klær nesten fordi det er så mye sengetøy. Her snakker vi som regel både tisselakenet, lakenet, dynen og puten. Alt må i maskinen fordi det er vått i en eller annen skala. Jeg har tenkt litt på om han har urinveisinfeksjon, siden det tok seg sånn opp nå. men på dagtid er det ingen uhell, han er flink å gå på do og klager ikke over verken smerte eller svie. Allmenntilstanden er også helt fin. Noen som har noen tips? Anonymkode: 82112...a61
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 En plutselig endring i tissing ville jeg sjekket ut hos lege ihvertfall. Diabetes etc gir utslag i mye tissing og drikking. Ellers ville jeg gått tilbake til nattbleie en periode. Ingen er tjent med at dere blir frustrerte og oppgitte, da vil det bare bli verre for både dere og han. Anonymkode: b55d6...f95
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: En plutselig endring i tissing ville jeg sjekket ut hos lege ihvertfall. Diabetes etc gir utslag i mye tissing og drikking. Ellers ville jeg gått tilbake til nattbleie en periode. Ingen er tjent med at dere blir frustrerte og oppgitte, da vil det bare bli verre for både dere og han. Anonymkode: b55d6...f95 Ja, vi har legetime på mandag. Uff, vil nødig putte på han bleie da han blir helt fra seg og kjempe lei seg. Men vurderer det etter han har sovnet.. takk for svar Anonymkode: 82112...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå