Gå til innhold

Singel og ensom, venneløs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel en god stund, har datet, men alltid endt opp i den klassiske "når jeg vil ha han, vil ikke han ha meg og omvendt" greia. Jeg er generelt veldig ensom og føler dette ødelegger mye i tillegg. Har ikke så lett for å få venner, er introvert og sjenert. Samtidig som jeg nesten sulter etter nærhet. Brukt det siste året på å ha sex med en fyr som ikke anså meg som interessant nok for noe mer enn sex, og det var selvfølgelig en utrolig dum situasjon å sette seg i, men jeg har heldigvis trukket meg ut av det nå. Jeg holdt på med dette så lenge fordi jeg er helt desperat etter fysisk nærhet og følelsen av at noen holder rundt meg, om enn for bare noen timer. 

Jeg frykter litt at jeg ikke kan fortsette å date fordi jeg tydeligvis utstråler en form for desperasjon eller ensomhet og jeg frykter jo også at jeg dater mest for å fylle et tomrom jeg har. 

Hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Jeg er 28 år. Er allerede med i frivillig arbeid, trener og har jobb.. 

Får stadig høre at jeg er pen så tror ikke utseende er problemet, men når folk blir litt nærmere kjent så trekker de seg unna :( 

Anonymkode: 170a6...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du initiativ til å finne på ting da? Nytter ikke å sitte med lua i hånda vet du. Er det du som har skrevet flere innlegg her inne siste tiden om at du er ensom? Det hjelper å skrive ut ting, men bare til et visst punkt, og så må man faktisk gjøre noe selv for å forandre situasjonen man er i. Vi her inne kan egentlig ikke hjelpe deg annet enn å gi råd og støtte deg, du må nesten ta tak i dette selv og det beste er om du begynner i stedet for å sitte her å klage. 

Anonymkode: 040bf...bb7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar du initiativ til å finne på ting da? Nytter ikke å sitte med lua i hånda vet du. Er det du som har skrevet flere innlegg her inne siste tiden om at du er ensom? Det hjelper å skrive ut ting, men bare til et visst punkt, og så må man faktisk gjøre noe selv for å forandre situasjonen man er i. Vi her inne kan egentlig ikke hjelpe deg annet enn å gi råd og støtte deg, du må nesten ta tak i dette selv og det beste er om du begynner i stedet for å sitte her å klage. 

Ja, gjør (dessverre) det. Får mest avslag. 

Har ikke skrevet flere innlegg her..? Takk for tips..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du kommet i kontakt med noen nye mennesker og tatt initiativ ovenfor dem? Eller er det helst med gamle kjente? Husk at vi her inne kan ikke fortelle deg hva du gjør galt når du ikke vet dette selv. Men om det er sympati du trenger så får du sikkert det :)

Åkei jeg bare synes formuleringene dine virket så like som i de andre innleggene. 

• Liker 1
Skrevet

Er du i Oslo, si ifra , send en pm så tar vi en kopp kaffe. Vi utveksler noen tips, kanskje vi begge vinner en ny venninne. God helg :tongue:

Anonymkode: dfd70...681

• Liker 4
Gjest PseudonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du i Oslo, si ifra , send en pm så tar vi en kopp kaffe. Vi utveksler noen tips, kanskje vi begge vinner en ny venninne. God helg :tongue:

Anonymkode: dfd70...681

Sende pm til AnonymBruker? 

Skrevet (endret)

Det viktigste er at du aksepterer deg selv for den du er. Det ligger noe i det at man må elske seg selv først. Gjør man dette tror jeg det blir lettere for deg å se hvem som er "verdt din tid" og ikke, fordi du da ivaretar deg selv og dine interesser og da blir egen verdien tydeligere.  At du da lettere ser hva du faktisk trenger. Er på en måte i en slik "prosess" selv, da jeg har en datefri periode no, hvor jeg no fokuserer på andre viktige ting, men og hva jeg faktisk trenger og ikke trenger for å ha det bra.

Håper det ordner seg for deg <3 Hvor i landet bor du?

Sender deg en klem <3

Endret av pmbella
  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært singel en god stund, har datet, men alltid endt opp i den klassiske "når jeg vil ha han, vil ikke han ha meg og omvendt" greia. Jeg er generelt veldig ensom og føler dette ødelegger mye i tillegg. Har ikke så lett for å få venner, er introvert og sjenert. Samtidig som jeg nesten sulter etter nærhet. Brukt det siste året på å ha sex med en fyr som ikke anså meg som interessant nok for noe mer enn sex, og det var selvfølgelig en utrolig dum situasjon å sette seg i, men jeg har heldigvis trukket meg ut av det nå. Jeg holdt på med dette så lenge fordi jeg er helt desperat etter fysisk nærhet og følelsen av at noen holder rundt meg, om enn for bare noen timer. 

Jeg frykter litt at jeg ikke kan fortsette å date fordi jeg tydeligvis utstråler en form for desperasjon eller ensomhet og jeg frykter jo også at jeg dater mest for å fylle et tomrom jeg har. 

Hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Jeg er 28 år. Er allerede med i frivillig arbeid, trener og har jobb.. 

Får stadig høre at jeg er pen så tror ikke utseende er problemet, men når folk blir litt nærmere kjent så trekker de seg unna :( 

Du har litt av svaret ditt i det du selv skriver. Du trenger først og fremst å bli mer trygg på deg selv og lære deg å trives med deg selv. Elsk deg selv som @pmbella sa i innlegget over. 

Vil også foreslå å heller fokusere på å bli kjent med nye mennesker med utgangspunkt i vennskap. Du sier du ikke har lett for å få venner og at du er introvert og sjenert. Det kan være greit å utfordre seg selv der ved å prøve og bygge opp vennerelasjoner, i stedet for å jakte på kjæreste, med folk på den frivillige jobben, vanlig jobb og evt på trening om det er mulig? Det vil også ta bort noe av "dating-presset" og det du selv beskriver som en desperat utstråling. Dette rådet er dog kanskje litt tveegget, men det funket for meg! :)  

I og med at du har fått beskjed om at du er som du sier pen ligger nok problemet mer på hvordan du er når du blir interessert i noen. Det føles ofte som en hårfin balansegang mellom det å vise for mye og for lite interesse for motparten. Og de fleste av oss har gått på trynet der en del ganger. 

Men som sagt, jobb med deg selv og fokuser på å lære deg at du ikke trenger bekreftelse på din fysiske attaktivitet for et par timer. Du er verdt mer enn bare kroppen din. Du (og alle) fortjener bedre enn å brukes på en sånn måte. 

Håper alt ordner seg for deg, og lykke til :tommelopp:

• Liker 2
Skrevet

som de fleste sier : man får når man minst forventer.

Bare gå på flere date selvom det ene ikke skulle føre til noe. For eks. gå på trening, kom i prat med andre som trener der sammen med deg etc. Masse muligheter. Ikke vær sjenert.

Lykke til.

Skrevet

Avslag på dates eller også mye avslag når du ønsker venner?

Skrevet

Dette er et klassisk problem som rett og slett må løses kun ved å starte i den ene enden. Ofte skal det ikke så mye til. En telefon, spørre om en bytur, quiz, også bygge videre. Kanskje du kan ta initiativ til å få med noen folk ut fra frivillig arbeid etter et møte? Typisk for introverte mennesker er hangen til å aldri selv initiere noe konkret. En typisk introvert personlighet er en hemsko. Å ha gode social skills er helt nødvendig å ha for å lykkes i møte med en sosial verden. Når man i utgangspunktet er dårlig satt opp for dette må det jobbes med hele tiden for å dra inn etterslepet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...