CoolSistah Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Hei! Jeg er veldig glad i mat, og veldig glad i trening. Det siste halve året har det blitt litt for lite mat til å prestere særlig bra eller bygge noe særlig med muskler, men nå som jeg snart har nådd trivselsvekt gleder jeg meg til å endre dette (173 cm, 63-65kg). Jeg skal naturligvis forsøke å holde på de gode vanene, men det er vel ikke til å stikke under en stol at det ofte blir litt for mye av det gode i julen. Derfor tenkte jeg å utnytte de ekstra kaloriene litt til å få en liten kick-start på muskelbyggingen, i tillegg til å kunne løpe turer i skogen med litt mer energi enn vanlig. Synes det er trist å skulle gå rundt med konstant dårlig samvittighet eller telle kalorier og være veldig restriktiv konstant, og at det kan være greit med en liten ferie én av årets uker. Julen for meg varer fra julaften til nyttårsaften, og jeg gleder meg skikkelig til masse trening, mye god mat, nok søvn og restitusjon. Er det noen andre som tenker i samme baner eller noen som har noen innspill? Jeg ser for meg en styrkeøkt på morgenen, deretter hvile (se julefilmer og knaske nøtter og fiken, kanskje litt yoga og skumrulle) for så å jogge en kveldstur der lengde og intensitet varierer etter formen. Svømming når det er mulig. Jeg ønsker først og fremst en større bakdel, sterkere kjerne og å få inn rutiner på trening av bakre del av rygg (bedre holdning). Tidligere trente jeg mye bryst og armer (armhevinger, militærpress, benk, bicepscurl osv) men det tok litt av og jeg ble litt uproporsjonert. Noen som vil komme med innspill/tips om styrkedelen? Uansett- bare å slenge seg med om flere vil trene og spise litt ekstra i julen, hadde vært gøy å dele erfaringer (og kanskje resultater?😁) 1
Teriyaki Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Jeg planlegger også å trene, helst hver dag i julen. Samtidig er målet mitt å klare å unne meg god julemat uten dårlig samvittighet. Det jeg må gjøre er å unngå å ta helt av. Jeg skal prøve å spise alt man spiser i julen, men med måte. Hvis ikke må det kompensering til og det er noe jeg håper å klare å la være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå