AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Dette er en ting jeg har lagt merke til over flere år nå, og det slår omtrent aldri feil. Dersom en dame er bælfeit, ja da kan du banne på at hun også er totalavhengig av Pepsi-Max eller noe sånn. Men de tynne og normalvektige jentene, de drikker helt vanlig sukkerholdig brus. Noen ganger mye av det også. Og ja, jeg skjønner at det er en viss korrelasjon her mellom ønsket om å slanke seg, og det å drikke lett brus. Men man skulle jo tro da at i hvert fall noen av dem ble slankere etter hvert, men det skjer jo ikke. Det skjer jo ikke at man ser en tynn eller normalvektig jente drikke på en flaske lettbrus. Det skjer ofte med vanlig sukkerholdig brus, men aldri med lettbrus. Så her må det ligge noe annet under. Hva er det egentlig vi ikke vet om lett-brus som gjør folk så feite? Anonymkode: 0bb06...0f1 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Fotbalfrue drikker Pepsi Max. Anonymkode: 905af...b2c 12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 http://time.com/3746047/diet-soda-weight-gain/ Anonymkode: 10e88...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Jeg drikker nesten kun lettbrus. Og er veldig slank. Anonymkode: 7b568...fea 15
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 De hadde kanskje vært tjukkere om de drakk normal brus? Er selv tynn og drikker vanlig brus da jeg ikke spiser så mye søtt, ei har jeg mye sukker i mat ellers. Om jeg drikker to små flasker brus i måneden så tåler jeg at de har sukker Anonymkode: 2caed...e80 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Jeg kjenner nesten ingen som drikker brus lenger jeg. Trodde ikke det var vanlig. Det jeg har observert hos perifere bekjente er at lettbrusdrikkere ofte drikker enorme kvanta. De drikker pepsimax i stedet for vann, te og kaffe, kanskje derfor. Ingen av dem er bælfeite, men heller ikke sylslanke. Anonymkode: a36a0...d49 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Fordi lettbrus, eller rettere sagt de kunstige søtstoffene i lettbrus er fetende. Det er ikke bare kalorier man legger på seg av, men også matvarer som er fulle av giftige tilsetningsstoffer. Anonymkode: 3f796...287 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Jeg drikker vel 2 liter lettbrus hver dag. Tør ikke tenke på hvor feit jeg hadde vært hvis det var sukkerbrus som ble konsumert. Anonymkode: e39d4...04e 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi lettbrus, eller rettere sagt de kunstige søtstoffene i lettbrus er fetende. Det er ikke bare kalorier man legger på seg av, men også matvarer som er fulle av giftige tilsetningsstoffer. Anonymkode: 3f796...287 Er det lov å selge gift over disk altså? Og blir man feit av gift? Anonymkode: 6af61...d0d 12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 Det er også veldig lett å få litt confirmation bias på slike ting. De som ikke er overvektige legger man ikke merke til eller spør ikke om hvilken brus de drikker, mens de som er overvektige bekrefter påstanden. Anonymkode: 10e88...5bd 25
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #11 Skrevet 4. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi lettbrus, eller rettere sagt de kunstige søtstoffene i lettbrus er fetende. Det er ikke bare kalorier man legger på seg av, men også matvarer som er fulle av giftige tilsetningsstoffer. Anonymkode: 3f796...287 "Det er ikke bare kalorier man legger på seg av"... Alt man skal lese på KG. Anonymkode: e39d4...04e 34
coracoideus Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 Jeg er undervektig ifølge bmi og drikker 2-3 liter Pepsi Max hver eneste dag. En av mine store laster. Men til gjengjeld så spiser jeg sunt og i normale mengder. En kjensgjerning at veldig mange undervektige anorektikere drikker masse lettbrus. Ta Linnea Myhre for eksempel, hun har vel drukket litervis om dagen i årevis? Man blir ikke feit av lettbrus 7
dælk Skrevet 4. november 2016 #13 Skrevet 4. november 2016 Kjenner veldig mange slanke som drikker lettbrus jeg. Er en av de selv.. 2
Teriyaki Skrevet 4. november 2016 #14 Skrevet 4. november 2016 Jeg er slank (bmi 20,5) og drikker utelukkende lettbrus. Ikke liker jeg sukkerbrus og ikke vil jeg ha alle kaloriene det medfører. 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #15 Skrevet 4. november 2016 Du bør sjekke ut bikinifitness-jentene. De drikker lettbrus. BOOM, påstanden din er ødelagt. Anonymkode: d1933...f6a 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #16 Skrevet 4. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er også veldig lett å få litt confirmation bias på slike ting. De som ikke er overvektige legger man ikke merke til eller spør ikke om hvilken brus de drikker, mens de som er overvektige bekrefter påstanden. Anonymkode: 10e88...5bd Tenker dette er svaret TS er ute etter. Anonymkode: e0915...2e8 6
Puny Skrevet 4. november 2016 #17 Skrevet 4. november 2016 Stort sett alle jenter drikker vel lettbrus? Kjenner ingen som drikker rødcola lenger jeg, det er litt som å røyke rullings liksom 10
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #18 Skrevet 4. november 2016 Alle de overvektige jeg kjenner drikker faktisk masse Pepsi Max, så skjønner at det er lett å trekke den konklusjonen men dette er nok like nyansert som alt annet her i verden. 1 minutt siden, Puny skrev: Stort sett alle jenter drikker vel lettbrus? Kjenner ingen som drikker rødcola lenger jeg, det er litt som å røyke rullings liksom De fleste venninnene mine drikker vanlig Cola fremfor Pepsi Max eller annen lettbrus men ingen av oss drikker brus veldig ofte, så kanskje derfor. Men i min "gjeng" er det hvertfall enighet om at "ekte" brus smaker bedre. Anonymkode: f10a3...ae5 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #19 Skrevet 4. november 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er en ting jeg har lagt merke til over flere år nå, og det slår omtrent aldri feil. Dersom en dame er bælfeit, ja da kan du banne på at hun også er totalavhengig av Pepsi-Max eller noe sånn. Men de tynne og normalvektige jentene, de drikker helt vanlig sukkerholdig brus. Noen ganger mye av det også. Og ja, jeg skjønner at det er en viss korrelasjon her mellom ønsket om å slanke seg, og det å drikke lett brus. Men man skulle jo tro da at i hvert fall noen av dem ble slankere etter hvert, men det skjer jo ikke. Det skjer jo ikke at man ser en tynn eller normalvektig jente drikke på en flaske lettbrus. Det skjer ofte med vanlig sukkerholdig brus, men aldri med lettbrus. Så her må det ligge noe annet under. Hva er det egentlig vi ikke vet om lett-brus som gjør folk så feite? Anonymkode: 0bb06...0f1 Jeg drikker Pepsi Max og Energidrikk uten sukker, er relativt slank med mine 59 kg på 173 cm. Mange overvektig som er avhengig av cola velger nok heller sukkerfri så de i hvertfall skal unngå de ekstra kaloriene. Har ei overvektig på jobb, hun drikker Pepsi Max, men det hjelper lite når lunsjen består av 2 wienerbrød, en stor baguett med ost og skinke og en sjokolade. Samme som de som handler hos oss. De kjøper 4 pk med Pepsi Max, men du finner ikke mye frukt og grønt i handlevogna, nei, det er frossen pizza, potetgull, ikke bare en pose, men 4 ulike, det er sjokolade, is, kjeks... Anonymkode: 4e4d0...a4a 1
Deron Skrevet 4. november 2016 #20 Skrevet 4. november 2016 4 minutter siden, Puny skrev: Stort sett alle jenter drikker vel lettbrus? Kjenner ingen som drikker rødcola lenger jeg, det er litt som å røyke rullings liksom ja du sier noe der... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå