Gå til innhold

Hvorfor er alle jenter som drikker lett-brus så sinnsykt feite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en ting jeg har lagt merke til over flere år nå, og det slår omtrent aldri feil. Dersom en dame er bælfeit, ja da kan du banne på at hun også er totalavhengig av Pepsi-Max eller noe sånn. Men de tynne og normalvektige jentene, de drikker helt vanlig sukkerholdig brus. Noen ganger mye av det også. Og ja, jeg skjønner at det er en viss korrelasjon her mellom ønsket om å slanke seg, og det å drikke lett brus. Men man skulle jo tro da at i hvert fall noen av dem ble slankere etter hvert, men det skjer jo ikke. Det skjer jo ikke at man ser en tynn eller normalvektig jente drikke på en flaske lettbrus. Det skjer ofte med vanlig sukkerholdig brus, men aldri med lettbrus. Så her må det ligge noe annet under. Hva er det egentlig vi ikke vet om lett-brus som gjør folk så feite? 

Anonymkode: 0bb06...0f1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotbalfrue drikker Pepsi Max.

Anonymkode: 905af...b2c

• Liker 12
Skrevet

Jeg drikker nesten kun lettbrus. Og er veldig slank. 

Anonymkode: 7b568...fea

• Liker 15
Skrevet

De hadde kanskje vært tjukkere om de drakk normal brus?

Er selv tynn og drikker vanlig brus da jeg ikke spiser så mye søtt, ei har jeg mye sukker i mat ellers. Om jeg drikker to små flasker brus i måneden så tåler jeg at de har sukker

Anonymkode: 2caed...e80

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjenner nesten ingen som drikker brus lenger jeg. Trodde ikke det var vanlig. 

Det jeg har observert hos perifere bekjente er at lettbrusdrikkere ofte drikker enorme kvanta. De drikker pepsimax i stedet for vann, te og kaffe, kanskje derfor. Ingen av dem er bælfeite, men heller ikke sylslanke. 

Anonymkode: a36a0...d49

• Liker 8
Skrevet

Fordi lettbrus, eller rettere sagt de kunstige søtstoffene i lettbrus er fetende. Det er ikke bare kalorier man legger på seg av, men også matvarer som er fulle av giftige tilsetningsstoffer.

Anonymkode: 3f796...287

• Liker 6
Skrevet

Jeg drikker vel 2 liter lettbrus hver dag. Tør ikke tenke på hvor feit jeg hadde vært hvis det var sukkerbrus som ble konsumert.

Anonymkode: e39d4...04e

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi lettbrus, eller rettere sagt de kunstige søtstoffene i lettbrus er fetende. Det er ikke bare kalorier man legger på seg av, men også matvarer som er fulle av giftige tilsetningsstoffer.

Er det lov å selge gift over disk altså? Og blir man feit av gift?

Anonymkode: 6af61...d0d

• Liker 12
Skrevet

Det er også veldig lett å få litt confirmation bias på slike ting. De som ikke er overvektige legger man ikke merke til eller spør ikke om hvilken brus de drikker, mens de som er overvektige bekrefter påstanden.

Anonymkode: 10e88...5bd

• Liker 25
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Det er ikke bare kalorier man legger på seg av"... Alt man skal lese på KG.

Anonymkode: e39d4...04e

• Liker 34
Skrevet

Jeg er undervektig ifølge bmi og drikker 2-3 liter Pepsi Max hver eneste dag. En av mine store laster. Men til gjengjeld så spiser jeg sunt og i normale mengder. En kjensgjerning at veldig mange undervektige anorektikere drikker masse lettbrus. Ta Linnea Myhre for eksempel, hun har vel drukket litervis om dagen i årevis? Man blir ikke feit av lettbrus :) 

• Liker 7
Skrevet

Kjenner veldig mange slanke som drikker lettbrus jeg. Er en av de selv.. :smoke:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er slank (bmi 20,5) og drikker utelukkende lettbrus. Ikke liker jeg sukkerbrus og ikke vil jeg ha alle kaloriene det medfører.

• Liker 4
Skrevet

Du bør sjekke ut bikinifitness-jentene. De drikker lettbrus. BOOM, påstanden din er ødelagt.

Anonymkode: d1933...f6a

• Liker 8
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også veldig lett å få litt confirmation bias på slike ting. De som ikke er overvektige legger man ikke merke til eller spør ikke om hvilken brus de drikker, mens de som er overvektige bekrefter påstanden.

Anonymkode: 10e88...5bd

Tenker dette er svaret TS er ute etter.

Anonymkode: e0915...2e8

• Liker 6
Skrevet

Stort sett alle jenter drikker vel lettbrus? Kjenner ingen som drikker rødcola lenger jeg, det er litt som å røyke rullings liksom :P 

• Liker 10
Skrevet

Alle de overvektige jeg kjenner drikker faktisk masse Pepsi Max, så skjønner at det er lett å trekke den konklusjonen :P men dette er nok like nyansert som alt annet her i verden. 

1 minutt siden, Puny skrev:

Stort sett alle jenter drikker vel lettbrus? Kjenner ingen som drikker rødcola lenger jeg, det er litt som å røyke rullings liksom :P 

De fleste venninnene mine drikker vanlig Cola fremfor Pepsi Max eller annen lettbrus :) men ingen av oss drikker brus veldig ofte, så kanskje derfor. Men i min "gjeng" er det hvertfall enighet om at "ekte" brus smaker bedre.

Anonymkode: f10a3...ae5

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en ting jeg har lagt merke til over flere år nå, og det slår omtrent aldri feil. Dersom en dame er bælfeit, ja da kan du banne på at hun også er totalavhengig av Pepsi-Max eller noe sånn. Men de tynne og normalvektige jentene, de drikker helt vanlig sukkerholdig brus. Noen ganger mye av det også. Og ja, jeg skjønner at det er en viss korrelasjon her mellom ønsket om å slanke seg, og det å drikke lett brus. Men man skulle jo tro da at i hvert fall noen av dem ble slankere etter hvert, men det skjer jo ikke. Det skjer jo ikke at man ser en tynn eller normalvektig jente drikke på en flaske lettbrus. Det skjer ofte med vanlig sukkerholdig brus, men aldri med lettbrus. Så her må det ligge noe annet under. Hva er det egentlig vi ikke vet om lett-brus som gjør folk så feite? 

Anonymkode: 0bb06...0f1

Jeg drikker Pepsi Max og Energidrikk uten sukker, er relativt slank med mine 59 kg på 173 cm.

Mange overvektig som er avhengig av cola velger nok heller sukkerfri så de i hvertfall skal unngå de ekstra kaloriene. Har ei overvektig på jobb, hun drikker Pepsi Max, men det hjelper lite når lunsjen består av 2 wienerbrød, en stor baguett med ost og skinke og en sjokolade. Samme som de som handler hos oss. De kjøper 4 pk med Pepsi Max, men du finner ikke mye frukt og grønt i handlevogna, nei, det er frossen pizza, potetgull, ikke bare en pose, men 4 ulike, det er sjokolade, is, kjeks... 

Anonymkode: 4e4d0...a4a

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Puny skrev:

:fnise: ja du sier noe der...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...