Gå til innhold

Hvor stor leilighet med 4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg må finne meg en ny plass å bo. Hvor stor leilighet trenger jeg? Altså som minimum? En tenåring, to mellom 7 og 11 og en under 5år. Pluss meg.

Anonymkode: e5718...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ideelt sett 5 soverom og to stuer? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, ViljaH skrev:

Ideelt sett 5 soverom og to stuer? 

Ja, og 3 bad siden alle er jenter😅 

Skrevet

Tenåringen ville jeg virkelig prøvd å fått eget rom til. Synes det er viktig i den alderen der. Helst den nest eldste også. Så minimum tre soverom, dvs et til tenåringen, et til 11-åringen og et til de to minste som kan dele, så kan du ligge på stua. Helst fire soverom slik at du også får et rom. Når eldste flytter ut om max 5-6 år (tatt utgangspunkt i at tenåringen er 13 år, hvis tenåringen er eldre er det jo kortere tid til hun flytter ut), så vil det blir eget på alle tre. Da er de to yngste 12 og 10 år, de klarer sikkert å dele fint frem til den tid :) 

Anonymkode: 73a7d...3ec

• Liker 3
Skrevet

4 soverom, en bad med alt, et ekstra toalett med vask og speil, 1 stue, kjøkken med litt str på og eget vaskerom. 

Minste får et lite soverom for seg selv pga sovevaner, eldste får så klart eget rom pga alderen og de to i mellom kan fortsatt dele. Så et til deg for med flere barn trenger man litt alenetid.

Jeg tenker kjøkken med lltt størrelse på gjør mer enn en svær stue. Bruke gang eller noe til "lekerom" så er mye gjort. Vaskerom er kjekt uansett. Har man et bad med en dusj og et ekstra toalett ved siden av er mye gjort. Veranda eller uteplass er absolutt å anbefale. 

Anonymkode: a8a69...c50

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut til at jeg må finne meg en ny plass å bo. Hvor stor leilighet trenger jeg? Altså som minimum? En tenåring, to mellom 7 og 11 og en under 5år. Pluss meg.

Tenker ikke at det blir holdbart i lengden med mindre enn 4 soverom. 

Anonymkode: c16c9...884

Skrevet

Kan du ta hva som helst av prisklasse? Gå får det største du finner.

Anonymkode: 0eb0a...974

Skrevet

Du kan klare deg med to soverom. Da vil de to eldste og de to yngste dele rom, og du sove på stua.

Det er bedre om du får til tre soverom. Da kan du gjøre som med to med deg på det tredje. Du kan også ha den eldste på sitt eget rom, de i midten dele og den yngste på ditt rom.

Det er en stor fordel om kjøkkenet er stort, slik at du kan holde oversikt med barn, hjelpe med lekser etc mens du lager mat. Åpen løsning vil hjelpe med å holde oversikt over barn, men det kan være greit å ha mulighet til å dele opp slik at tv eller lek ikke forstyrrer de som sitter med lekser.

Anonymkode: 8dcdb...3b5

Skrevet

Siden det sikkert er vanskelig å finne en leilighet både med 2 bad, 3-4 soverom, 2 stuer / stue og stort kjøkken, så tenker jeg at ditt soverom bør være av ok størrelse slik at du gjerne har mulighet til å få plass til en liten sofa/godstol og tv. Da kan jo du trekke deg tilbake på rommet dersom barna har besøk i stuen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...