AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Hei. Min 9 år gamle papillon har fått en stor prolaps i ryggen, og fire små prolapser lenger bak. Dette ble vist da han var på CT i dag. Jeg ser at han har svært vondt, til tross for at han går på sterke smertestillende. Jeg har ikke lyst til å operere han da jeg ikke ønsker at han skal gå igjennom noe slikt. Han er lite samarbeidsvillig med å få i smertestillende og biter til tider da han har så vondt at han ikke ønsker noen nærmer seg. Jeg er helt knust. Er det noen som kan komme med noen råd eller erfaringer til meg? Jeg tror dessverre jeg må la han få slippe, men ønsker å høre historier fra dere, både solskinns- og sorghistorier. Kanskje det hjelper meg med å ta et valg? Tusen takk Anonymkode: 1d081...04c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Jeg har ingen råd eller erfaring med prolaps hos hund, jeg ville bare gi deg en virtuell klem. Det er så trist når dyrene blir syke ! I dette tilfellet tror jeg nok st jeg hadde latt han få slippe. Prolaps er kjempevondt! Anonymkode: 452bb...002 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen råd eller erfaring med prolaps hos hund, jeg ville bare gi deg en virtuell klem. Det er så trist når dyrene blir syke ! I dette tilfellet tror jeg nok st jeg hadde latt han få slippe. Prolaps er kjempevondt! Anonymkode: 452bb...002 Tusen takk for det <3 Ja, det er helt forferdelig. Er dessverre det som virker best for han, gjør bare så fryktelig vondt å miste han. - TS Anonymkode: 1d081...04c
Mari Y Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Min 9 år gamle papillon har fått en stor prolaps i ryggen, og fire små prolapser lenger bak. Dette ble vist da han var på CT i dag. Jeg ser at han har svært vondt, til tross for at han går på sterke smertestillende. Jeg har ikke lyst til å operere han da jeg ikke ønsker at han skal gå igjennom noe slikt. Han er lite samarbeidsvillig med å få i smertestillende og biter til tider da han har så vondt at han ikke ønsker noen nærmer seg. Jeg er helt knust. Er det noen som kan komme med noen råd eller erfaringer til meg? Jeg tror dessverre jeg må la han få slippe, men ønsker å høre historier fra dere, både solskinns- og sorghistorier. Kanskje det hjelper meg med å ta et valg? Tusen takk Anonymkode: 1d081...04c Hør på Hunden.no.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 9 timer siden, Mari Y skrev: Hør på Hunden.no. Takk for tips! - TS Anonymkode: 1d081...04c 1
Gjest StripeyPanda Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Hvis hunden er i smerte og du ikke vil gjøre noe med det, så skal han ikke fortsette å pines for at du skal ha han rundt deg. Operer eller avliv, helst idag..! Prolaps er grusomt for dyrene!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 31 minutter siden, StripeyPanda skrev: Hvis hunden er i smerte og du ikke vil gjøre noe med det, så skal han ikke fortsette å pines for at du skal ha han rundt deg. Operer eller avliv, helst idag..! Prolaps er grusomt for dyrene! Jeg har aldri sagt at jeg ikke vil gjøre noe med det, jeg prøver jo alt for å hjelpe han. Han har det greit nå med masse smertestillende, men har innsett av vi snart må ta farvel uansett hvor jævlig det er! - TS Anonymkode: 1d081...04c
Gjest StripeyPanda Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri sagt at jeg ikke vil gjøre noe med det, jeg prøver jo alt for å hjelpe han. Han har det greit nå med masse smertestillende, men har innsett av vi snart må ta farvel uansett hvor jævlig det er! - TS Anonymkode: 1d081...04c Han har det dessverre ikke greit om han biter etter deg i smerte. Beklager for at jeg var litt barsk i første innlegg. Men ta kontakt med dyrlege idag og bestill en avlivning idag eller til mandag. For ja, det er jævlig å miste et dyr. Har vært der selv. Men han lider og det er du som må avslutte smerten.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 7 minutter siden, StripeyPanda skrev: Han har det dessverre ikke greit om han biter etter deg i smerte. Beklager for at jeg var litt barsk i første innlegg. Men ta kontakt med dyrlege idag og bestill en avlivning idag eller til mandag. For ja, det er jævlig å miste et dyr. Har vært der selv. Men han lider og det er du som må avslutte smerten. Neinei, helt i orden. Jeg forstår hva du mener! Har fått time på mandag, men redd jeg bare haler ut tiden og gjør det verre. Vurderer å ta farvel i dag. Må tenke på hva som er best for han. Anonymkode: 1d081...04c
Gjest økonomifrue Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 Hvor i landet bor du? Jeg ville tatt kontakt med en kiropraktor eller veterinær med etterutdannelse i undersøkelse og behandling av hund/dyr. Godt mulig vedkommende kan hjelpe deg!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 6 minutter siden, økonomifrue skrev: Hvor i landet bor du? Jeg ville tatt kontakt med en kiropraktor eller veterinær med etterutdannelse i undersøkelse og behandling av hund/dyr. Godt mulig vedkommende kan hjelpe deg! Hunden min var på CT undersøkelse og hadde fire prolapser. Den ene var så nærme nervene at de fryktet han ble lam under operasjonen. Det var seks måneders rekvaliseringstid og ingen garanti for at han ble bra. I tillegg var de ikke fornøyd med andre prøver de tok av han. Måtte dessverre ta farvel med han i går, og det gjør såååå fryktelig vondt Men takk for tipset! -TS Anonymkode: 1d081...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå