Gå til innhold

Ønsker tips om reise mål for alene tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

har så veldig lyst å reise bort alene og få litt frie tanker rundt juletiden, men sliter med å finne sted. Ønsker helst i Europa med mulighet for å gå fjellturer. Er eventyrlysten friluftsliv elsker. Håper det er noe der ute som kan hjelpe meg med forslag hvor man kan reise hen i vintertider alene og oppleve naturen. 

PS gjerne et sted nærmere middelhavet, der det er varmt.

På forhånd takk

Anonymkode: f4f79...6bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn sett bort fra det med varme så ville jeg ha gått for nordlige deler av Italia. Du har et fungerende togtilbud, byer store nok til å være storbyer og samtidig nærhet til både fjell og pitoreske innsjøer. Men: de fjellene vil potensielt være snødekte i desember. 

Dersom du mener ok høst/vårlige temperaturer (7-15 grader) så må du tenke sørlige Italia, Malta eller Kreta. Eventuelt Tyrkia. Men jeg ville virkelig ikke anbefale deg å rote uten følge i tyrkiske fjell, altså. Så da er du avhengig av proff guiding som vet hvor det er ok og hvor du ikke har lyst til å befinne seg just nuh. 

Anonymkode: 37e1e...584

Gjest Overrasket
Skrevet

Catalonia. Slovenia for en virkelig eventyrlysten. Men jeg ville nok ikke dratt med store værforhåpninger. Jeg har vært i fjellene på flere middelhavsøyer rundt juletider, og det har vært like bilkkjekaldt overalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...