Gå til innhold

Tampongen satt bom fast! Versåsnill å hjelp meg🙏

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tampongen satt bom fast! Jeg kjønner ingenting.. jeg var da 13 år, den sommeren jeg var på båttur, jeg fikk mensen noen dager før det. Så jeg prøvde for første gang å bruke tampong, jeg Badet med tampong men jeg blødde igjennom like mye alikavell?.. det var akkurat som om tampongen ikke var der,, når jeg kom hjem så prøvde jeg å ta ut tampongen, og den satt bom fast! Jeg hadde tråden men når jeg prøvde å dra tampongen ut så fikk jeg bare ondt.. det var noe som sperret for så jeg klarte ikke å få den ut, det lignet en trå som lå i veien? Det var ikke tråden fra tampongen. jeg vet ikke hva det var,, når jeg prøvde å dra tampongen ut alikavell så fikk jeg bare enda mere ondt..jeg fikk liksom ondt ved rompa?. jeg kjønner apsolutt ingenting,, etter noen minutter så klarte jeg å skyve "tråden" til siden (d var ikke lett) og nå tørr jeg ikke å prøve tampong igjen for jeg er redd for at det skal skje igjen..jeg hadde ikke sex den dagen,, men  jeg er ikke jomfru, (noe jeg ikke valgte selv,, en mann trokket veldig over mine grenser) nå er jeg 14 år og skal snart konfirmere meg og jeg tørr enda ikke å bruke tampong.. versåsnill kan noen hjelp meg🙏🏼🙏🏼

Anonymkode: cd221...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deg å ta dette opp med noen på Helsestasjonen der du bor :) 

Anonymkode: 93d3b...b08

• Liker 4
Gjest lizard queen
Skrevet

Sikker på det ikke var en del av skjeden, altså ikke en tråd men en "løs" del av veggen på en måte? Har ikke opplevd at tamponger sitter bom fast men har måttet dra ganske hardt noen ganger, hvis du ikke er vant til det ser jeg lett hvordan det kan ha opplevdes som at den satt fast. Er normalt at det blir litt press nedentil hvis den feks sitter litt skjevt :) 

Men ja, ta det opp med helsesøster eller lege! Er nok det beste :) 

Skrevet

Du må for all del snakke med legen eller en helsesøster om dette. Og ta gjerne opp at noen har tråkket over dine grenser også.

Anonymkode: edcf7...ada

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vert til lege men han som tråkket over mine grenser, rettsak i februar, men er det ingen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? D blir for kleint å gå til lege, for jeg har bare fastlege

Skrevet

Har skolen din en helsesøster du kan ta kontakt med?

Skrevet

Akkurat dette opplevde jeg når jeg fikk mensen. Nøyaktig det samme. Septate hymen heter det på engelsk. Google det. Og bestill deretter en time hos gynokolog. Jeg vet det er ikke er kjekt i den alderen, men det er verdt det. Jeg "opererte" dette bort når jeg var 14. Opererte er litt overdrevet, de brant bare bort denne ekstra hudfliken. Var ikke noe problem, og jeg har ikke hatt noen problemer siden:)  

Anonymkode: 5d04f...cbb

Gjest SuperSonic
Skrevet

Du er jo ikke nødt til å bruke tampong. Liker du det ikke så finnes det andre alternativer. Ingen av alternativene er kulere enn andre, og mensen blir ikke bedre av tampong enn bind. 

Skrevet

Gå over til bind

Anonymkode: 23d6d...43f

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problem som deg. Jeg fikk den ikke ut i det hele tatt og var livredd for hva som kunne være konsekvensene. Etter litt prøving og kikking med speil konkluderte jeg med at det var en del av en "jomfruhinne" (usikker på om det i det hele tatt finnes). Da hadde jeg heller aldri hatt sex. Siden den lille "tråden" med hud var så tynn og blokkerte tampongen så jeg ikke hadde sjans på å få den ut klipte jeg rett og slett over den med en neglesaks.

Det gikk bra med meg, men jeg anbefaler det ikke, du kan få infeksjon, og det kan bli veldig vondt! Bestill time hos en gynekolog og få den brent over på en ordentlig måte slik som en annen bruker kommenterte. Etter det vil du mest sannsynlig ikke ha noe problem med å bruke tampong.

Jeg hadde mitt første besøk hos gynekolog da jeg var 15 år, og jeg skjønner du ikke har lyst for det hadde ikke jeg heller. Men det gikk veldig bra, gynekologen var snill og varsom og det var ikke kleint. Selvfølgelig føles det unaturlig å ha en annen person i det området, men det er en følelse man bare er nødt til å bite i seg i det øyeblikket, og det er over etter kort tid. 

Anonymkode: d8da5...8a9

Skrevet (endret)

Oppmuntrer deg til å gå til en lege👍🏻

Endret av Mariaberg_
Skrevet

Gjør det ikke ondt?

Skrevet

Og kommer det til å gjøre vondt etter opperasjonen? Sånn kommer jeg til å kjenne det når jeg går og løper osv?.... 

Skrevet

Jeg kjente ingenting etterpå. Hvis det er en tynn hudflik inne i skjeden vil du nok ikke merke noe spesielt, det er ikke veldig følsom hud og det mest sannsynlig ikke en ordentlig operasjon det er snakk om. Det gynekologen mest vil gjøre er å gi bedøvelse, legge inn et lite snitt. Tror ikke du vil kjenne noen ting i etterkant, ingen problemer med å være aktivitet.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjente ingenting etterpå. Hvis det er en tynn hudflik inne i skjeden vil du nok ikke merke noe spesielt, det er ikke veldig følsom hud og det mest sannsynlig ikke en ordentlig operasjon det er snakk om. Det gynekologen mest vil gjøre er å gi bedøvelse, legge inn et lite snitt. Tror ikke du vil kjenne noen ting i etterkant, ingen problemer med å være aktivitet.

Korreksjon: 

det *er mest sannsynlig ikke en ordentlig operasjon

Det gynekologen mest *sannsynlig vil gjøre er å gi 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...