Gjest julenissen Skrevet 24. november 2004 #1 Del Skrevet 24. november 2004 Hvor mange flere enn meg er det som "feirer" alene i år igjen? Trist tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. november 2004 #2 Del Skrevet 24. november 2004 Meld deg som frivillig eller noe selv om det er stor pågang med frivillige i julen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julenissen Skrevet 24. november 2004 #3 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg prøvde det. Det var for stor pågang. Alt var fullt. Folk strømmer til disse greiene i disse tider. Jeg står på en venteliste av alle ting. Jaja....man blir vant til en slik "feiring" etter hvert. I år tenkte jeg skulle bestille en god pizza og leie en film. Men ser litt posivtivt på det også. Jeg får velge film alene, uten innblanding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. november 2004 #4 Del Skrevet 24. november 2004 Har ikke noe særlig forhold til julen. Bryr meg ikke noe om den utenom de gavene jeg blir nødt til å kjøpe fordi jeg har søsken med barn. Pils Pizza og film høres ut som en fin julaften for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinn Skrevet 24. november 2004 #5 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg er enebarn og singel, men jeg har foreldre i live som jeg har god kontakt med. Jeg er alltid med dem. Vet ikke hva jeg hadde gjort ellers. Kanskje reist bort. Jeg personlig hadde nok valgt en form for markering for å gjøre det til høytid. Hvis du trives med pizza og film og øl, så er det topp. Finn en måte å unngå deppingsen på, hvis du kan. Kanskje du kan gjøre neon avtaler, f.eks. lille julaften og i juledagene. Det sosiale er litt viktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2004 #6 Del Skrevet 24. november 2004 Sjekk litt rundt, kanskje du har noen andre i omgangskretsen som og skal være alene. Kanskje dere kan feire jul i lag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. november 2004 #7 Del Skrevet 24. november 2004 Vi reiste en del ut av landet da jeg var mindre. Kan være artig å feire jul i utlandet der man kan finne feiringer som ikke går på å sitte hjemme med familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julenissen Skrevet 24. november 2004 #8 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg hadde vraket pizza og øl om jeg kunne fått lov til å feire med noen jeg kunne vært glad i. Har to kamerater. ene er gift med stor familie. Han andre jobber på tankbåt og er i brasil ved juletider. Noen familie har jeg aldri hatt. Juletiden suger villt. sorry..Baklager, at jeg er så deppet i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. november 2004 #9 Del Skrevet 24. november 2004 Som sagt, utnytt fritiden og reis til utlandet. Kan til og med reise til et land som ikke feirer jul så kan du ta det som en deilig ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. november 2004 #10 Del Skrevet 24. november 2004 Den trenger ikke være så trist selv om du er alene. I stedet for å fokusere på det negative, prøv å gjøre det til noe positivt. Lag deg selv masse god mat, selv om du er alene. Pynt huset og se på juleprogrammene, plei deg selv på alle mulige måter. Lei videoer og les bøker, gå turer. Jeg er sikker på at du kan snu julen om til noe koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solitare Skrevet 4. desember 2004 #11 Del Skrevet 4. desember 2004 Har ingen venner, sitter alltid alene på fritiden. I Julen har jeg pleid å være sammen med familien, men har et litt anstrengt forhold til dem, så selv om det på en måte kan være koselig å være sammen med dem noen dager, så er det litt slitsomt også. De bor dessuten langt unna, så litt av Julen går jo dermed bort til å reise frem og tilbake, litt slitsomt det også, spesielt når det som i år ikke er noen særlig ekstra fridager i Jula. Så i år har jeg bestemt meg for å feire alene. Skal bare slappe av, og kose meg med ribbe, bløtkake, champagne, et par gode filmer og en god bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 5. desember 2004 #12 Del Skrevet 5. desember 2004 Om man ikke har anledning til å jobbe som frivillig, så er det de som arrangere jul for de som ikke har noen andre. Aslam Ashan i Lørenskog for eksempel. Han arrangerer julaften for de som vil feire sammen med andre. Har ikke noen link, men det pleier å stå annonse i lokalavisen. Om du ikke bor der, så kanskje det er tilsvarende der du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2004 #13 Del Skrevet 5. desember 2004 Om man ikke har anledning til å jobbe som frivillig, så er det de som arrangere jul for de som ikke har noen andre. Aslam Ashan i Lørenskog for eksempel. Han arrangerer julaften for de som vil feire sammen med andre. Har ikke noen link, men det pleier å stå annonse i lokalavisen. Om du ikke bor der, så kanskje det er tilsvarende der du er. Eller du kan starte opp selv? Hvorfor ikke arrangere noe selv for andre som også er alene? Heng opp en lapp på supern eller på biblioteket for eksempel, og stell istand jul hjemme. Om det blir dyrt å holde det selv, så kan dere gå sammen. Noen holder grønnsakene, andre tar med pølsene, tredjemann tar med ribba, og fjerdemann ordner dessert? For eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #14 Del Skrevet 8. desember 2004 Hadde jeg visst at en eller flere av mine venner skulle sitte ufrivillig alene i julen hadde jeg invitert dem med til min famillie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #15 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg ville også bedt ensomme venner... Hva med å feire jul med kameraten med den store familien? Vet at man ikke har lyst til å trenge seg på, men om han inviterer deg er det jo greit. Jeg skal vøre alene på nyttårsaften ettersom vi har kjøpt hund og samboeren er i Thailand med familien. Jeg gleder meg nesten litt (men så er ikke jeg alene ellers, da...). Lykke til og håper ting vil ordne seg for deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. desember 2004 #16 Del Skrevet 10. desember 2004 Hadde jeg visst at en eller flere av mine venner skulle sitte ufrivillig alene i julen hadde jeg invitert dem med til min famillie! Å ja, helt klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå