Gå til innhold

Hva tror dere er mulig, egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har begynt på en ny type antidepressiva, som gjorde at jeg fikk ufattelig høy matlyst. Jeg har spist alt jeg har kommet over i flere måneder, og det synes veldig godt. Jeg er 1.69 høy og veier hele 78 kilo nå, og dette er absolutt ikke noe jeg er fornøyd med. Hvor mye tror dere jeg kan klare å gå ned før jul? Jeg har skjerpet kostholdet mitt skikkelig, ligger på 2000kcal hver dag og følger et matprogram fra en PT. (Han sier jeg skal ligge på 2000 fordi jeg er ganske aktiv.) I følge fitbiten min forbrenner jeg 2000kcal hver dag utenom trening. Jeg har også tenkt å begynne å trene regelmessig, gjerne 4-7 ganger i uka. Når jeg trener forbrenner jeg 4-600kcal på tredemølle/ellipse, også tar jeg styrke etterpå. Litt utskeielser har jeg lagt opp til ettersom det går mot jul, men veldig lite.

Hva tipper dere på? Hilsen frustert og fortvilet jente.

Anonymkode: a3847...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Du har jo ikke formulert noe spørsmål her. Men utifra det du skriver så kommer du til å gå ned i vekt, og komme i bedre form.

Skrevet
4 timer siden, Cyrus skrev:

Du har jo ikke formulert noe spørsmål her. Men utifra det du skriver så kommer du til å gå ned i vekt, og komme i bedre form.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Jeg har begynt på en ny type antidepressiva, som gjorde at jeg fikk ufattelig høy matlyst. Jeg har spist alt jeg har kommet over i flere måneder, og det synes veldig godt. Jeg er 1.69 høy og veier hele 78 kilo nå, og dette er absolutt ikke noe jeg er fornøyd med. Hvor mye tror dere jeg kan klare å gå ned før jul? Jeg har skjerpet kostholdet mitt skikkelig, ligger på 2000kcal hver dag og følger et matprogram fra en PT. (Han sier jeg skal ligge på 2000 fordi jeg er ganske aktiv.) I følge fitbiten min forbrenner jeg 2000kcal hver dag utenom trening. Jeg har også tenkt å begynne å trene regelmessig, gjerne 4-7 ganger i uka. Når jeg trener forbrenner jeg 4-600kcal på tredemølle/ellipse, også tar jeg styrke etterpå. Litt utskeielser har jeg lagt opp til ettersom det går mot jul, men veldig lite.

Hva tipper dere på? Hilsen frustert og fortvilet jente.

Jeg har formulert et spørsmål, jo.

• Liker 1
Skrevet

Ikke begynn med mål om å gå ned så og så mye innen en gitt tidsperiode. Jobb heller jevnt og trutt og ta det langsiktig. Da får du bedre resultater. Hvis du henger deg opp i vekt om kort tid møter du bare veggen. Det er et langsiktig prosjekt, ikke bare noe du skal holde med til jul.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, jabx skrev:

Ikke begynn med mål om å gå ned så og så mye innen en gitt tidsperiode. Jobb heller jevnt og trutt og ta det langsiktig. Da får du bedre resultater. Hvis du henger deg opp i vekt om kort tid møter du bare veggen. Det er et langsiktig prosjekt, ikke bare noe du skal holde med til jul.

Jaja, selvfølgelig! Jeg endrer livsstilen min, ikke noe jeg holder på med frem til jul også ferdig. Jeg bare lurte hva jeg ca kan forvente meg, jeg trenger en liten "pangstart" og et kick i rumpa ;)

Skrevet

Dytter

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dytter

Tråden din er ganske høyt oppe på innleggslista i dette forumet, du trenger ikke dytte sånn på den. ;)

At ingen prøver å tippe hvor mye du kan gå ned på en gitt tidsperiode, skyldes jo at med mindre du bare vil ha folk til å gjette vilt, er det ikke noen som kan svare på dette. Sånt varierer innmari fra person til person, og kan variere selv for samme person. Og hva du har tenkt å gjøre er ikke nødvendigvis det du kommer til å gjøre. Dette er en av de tingene du faktisk bare må sette i gang med, og faktisk finner ut av på veien- ofte må man justere på både mål, kaloriinntak, treningsvaner etc mens man holder på.

At du "trenger en kickstart" betyr ikke at kroppen din vil gi deg den, når du ikke er veldig overvektig, og ikke sulter deg, vil gjerne kroppen ta dette i tempoet den foretrekker, og det vil gjerne gå langsommere enn du har lyst til. Det må du nesten bare leve med.

Å sette i gang nå, uten spesifikke forventninger (og, hvis du ikke har forventninger, blir du heller ikke demotivert hvis du ikke går ned så raskt som du hadde satset på), få inn gode vaner før jul. og holde dem gjennom jula i en slik grad at du i alle fall ikke legger på deg, er sannsynligvis det smarteste du kan gjøre.

• Liker 1
Skrevet

2000 kcal daglig høres mye ut om du skal ned i vekt. Men forøvrig er det vel greit om du trener HVER dag og vil gå sakte ned. 4-7 dager i uka med trening høres ut som du overdriver, hvis du ikke allerede trener mye. Folk er ivrig i starten, så dabber det gradvis av. Sett deg realistiske mål. 

Anonymkode: 2780a...2f7

Skrevet

hei jeg er 160 og veger rundt 55, men vert fra alt fra 45-62 var gravid på mitt hlyeste!!

skal du ned i vekt kutt ut godteri og spis heller smoothie får bort søt sug 

kutt ut brød!!! brød er en daglig synder av kalorier/stivelse...

for og gå ned spis mindre/oftere og lette måltider som yoghurt/frukt,kesam....

Jeg gikk ned ganske masse da jeg var deprimert for spiste ikke særlig..

Men anbefaler mye frukt/grønt.. og sånt de går man ikke opp av .

vil du ha brus, drikk vann m kullsyre og bland me saft istede , funker smaker nesten likt.

ellers får du lyst på søtt spis melon,mango,jorbær,blåbær me kesam!! eller en banan funker:)

Skrevet

2000 kcal er litt formye om du skal ned i vekt de er anbefalt dagsintak for oss damer..

du kan klare deg på endel mindre.. 

bytt ut brød, poteter, pasta med grønnsaker, suppe og smoothies...

ellers er kjøtt greit for dem som spiser de jeg er vegetarianer.

stek me olje istede for smør.

anbefalt om du skal ned er vel 1500 ckal om dagen eller noe sånt.. og spise ofte men lite!

Skrevet

jeg gikk en peiode på fatburn pillerlaget av grønn te og chilli, funka dem^^

Skrevet
1 time siden, lokmeister2016 skrev:

skal du ned i vekt kutt ut godteri og spis heller smoothie får bort søt sug 

Men anbefaler mye frukt/grønt.. og sånt de går man ikke opp av .

vil du ha brus, drikk vann m kullsyre og bland me saft istede , funker smaker nesten likt.

Frukt inneholder mye sukker.

Det hjelper ikke med saft hvis det inneholder sukker. Sukkerfri brus er bedre.

• Liker 1
Skrevet

Prøv lavkarbo=) Da raser du nok ned. Det gjorde jeg. Gikk ned 10 kg på 3 mnd og var ikke direkte overvektig, bare lubben (172 cm og 73 kg på det tidspunktet)

Anonymkode: 3c917...1e0

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv lavkarbo=) Da raser du nok ned. Det gjorde jeg. Gikk ned 10 kg på 3 mnd og var ikke direkte overvektig, bare lubben (172 cm og 73 kg på det tidspunktet)

Anonymkode: 3c917...1e0

Hvordan gikk det etter de 3 månedene, har du holdt vekten stabil og går du fortsatt på lavkarbo?

Anonymkode: 5d287...840

Skrevet

2000 kcal er for mye.

Anonymkode: 348db...785

Skrevet

Dersom du spiser 2000 kalorier og forbrenner det samme vil du jo gå i null. Legger du trening på estimert 600 kalorier så vil du gå  i underskudd de dagene du trener, men ikke ellers. Til sammenligning så er 1kg fett omtrent 8000 kalorier så du skal da trene ganske mye for å gå i minus på dette opplegget. Hvis du har noen utskeielser underveis eller feilberegner så kan det godt hende at du vil ende opp med å gå i null eller pluss.

Det er jo ikke noe i veien med en sakte nedgang og du kan jo gjerne prøve ut opplegget og se hva som funker. Kanskje du i realiteten forbrenner mer enn det fitbiten sier og dermed vil gå ned litt raskere, men mest sannsynlig så vil du i beste fall gå ned ganske sakte på dette opplegget. 

Hvis det er en kickstart for motivasjonens skyld så ville jeg prøvd å spise mindre. Mellom 1400-1800 kalorier dersom du virkelig ønsker å se en forandring før jul. 

Anonymkode: 4bb31...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...