AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Det trekkes jo kun halv skatt av alt man tjener i desember, så hvis jeg da jobber ekstra som jeg ikke har oppført i skattekortet, vil jeg da risikere skattesmell, eller har jeg misforstått noe? Man betaler vel halv skatt i desember fordi man har betalt ekstra de andre månedene? Anonymkode: d86f3...bcc
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Er halv skatt på utbetalingen i desember, det er for de fleste det de jobbet perioden før. Du kan selv regne ut om du totalt har betalt for lite, og be dem dem trekke ekstra om du trenger det, eller si du vil ha vanlig trekk. Anonymkode: 49e62...1b7
Gjest pellepirat Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Som du sier betaler man mer i løpet av året, slik at man kun trekkes halv skatt i desember. Nå varierer det litt fra plass til plass hvordan praksisen fungerer, min tidligere arbeidsgiver hadde halv skatt på all lønn som ble utbetalt i desember, og min nåværende har halv trekk av skatten som betales av fastlønna, mens det er vanlig trekk fra tillegg/overtid osv, så det har ingen betydning om man jobber ekstra osv skattemessig (Så personlig foretrekker jeg det siste)
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Blir du usikker så sender du en mail til lønningskontoret og ber om å trekkes mer skatt i desember, eller du kan også legge inn i skattekalkulator å se hvordan du ligger an. Anonymkode: fbc06...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå