Gå til innhold

Fare for skattesmell? Ekstra jobbing desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det trekkes jo kun halv skatt av alt man tjener i desember, så hvis jeg da jobber ekstra som jeg ikke har oppført i skattekortet, vil jeg da risikere skattesmell, eller har jeg misforstått noe? Man betaler vel halv skatt i desember fordi man har betalt ekstra de andre månedene?

Anonymkode: d86f3...bcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er halv skatt på utbetalingen i desember, det er for de fleste det de jobbet perioden før.

Du kan selv regne ut om du totalt har betalt for lite, og be dem dem trekke ekstra om du trenger det, eller si du vil ha vanlig trekk.

Anonymkode: 49e62...1b7

Gjest pellepirat
Skrevet

Som du sier betaler man mer i løpet av året, slik at man kun trekkes halv skatt i desember. Nå varierer det litt fra plass til plass hvordan praksisen fungerer, min tidligere arbeidsgiver hadde halv skatt på all lønn som ble utbetalt i desember,  og min nåværende har halv trekk av skatten som betales av fastlønna, mens det er vanlig trekk fra tillegg/overtid osv, så det har ingen betydning om man jobber ekstra osv skattemessig (Så personlig foretrekker jeg det siste)

Skrevet

Blir du usikker så sender du en mail til lønningskontoret og ber om å trekkes mer skatt i desember, eller du kan også legge inn i skattekalkulator å se hvordan du ligger an. 

Anonymkode: fbc06...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...