AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Han har alltid vært en rolig, grei, selvstendig og lite krevende gutt. I begynnelsen av uken fikk han feber og var litt forkjølet. Nå virker han frisk og i god form. Men det er så mye styr. Han skriker høyt og gråter hvar gang han ikke får viljen sin. Sutrer med sånn brelete stemme, er sint og kaster leker og ting. I dag tidlig skrek han når vi gikk ut døren , hele veien i bilen og roet seg i barnehagen. Pga han fikk ikke lekene sine med i barnehagen. hva kan det være? Anonymkode: a9fd3...acd
minister-mio Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Har vært i dårlig form uten å klare å hvile seg tilstrekkelig kanskje
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Han sover hele natten og 1 time på dagtid. Har merket at han slever en del. Kan være jekslene som kommer ut? I dag måtte jeg bli hjemme med han pga han tok helt av når faren skulle kjøre ham til barnehage. Han skriker, kaster seg rundt og blir helt urasjonell. Det rabler for han for bagatelle ting. Håper virkelig dette går over pga han skriker ganske høyt og jeg ser at han sliter med å sortere tankene. ts Anonymkode: a9fd3...acd
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Høres ut som en 2 - åring som har oppdaget at verden er stor og komplisert. Anonymkode: d8dac...e79 7
Sushi Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han sover hele natten og 1 time på dagtid. Har merket at han slever en del. Kan være jekslene som kommer ut? I dag måtte jeg bli hjemme med han pga han tok helt av når faren skulle kjøre ham til barnehage. Han skriker, kaster seg rundt og blir helt urasjonell. Det rabler for han for bagatelle ting. Håper virkelig dette går over pga han skriker ganske høyt og jeg ser at han sliter med å sortere tankene. ts Anonymkode: a9fd3...acd Høres ut som veldig normal 2-åring-oppførsel. Vær rolig og la ham rase fra seg, vær tydelig på regler og grenser. Hvorfor var du hjemme med ham pga et raserianfall? 5
Outlander Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Kanskje 1 time på dagtid er ikke nok. Vekker dere han eller våkner han av seg selv?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 Noe skjedd i bhg? Anonymkode: af324...68c
cmd Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har alltid vært en rolig, grei, selvstendig og lite krevende gutt. I begynnelsen av uken fikk han feber og var litt forkjølet. Nå virker han frisk og i god form. Men det er så mye styr. Han skriker høyt og gråter hvar gang han ikke får viljen sin. Sutrer med sånn brelete stemme, er sint og kaster leker og ting. I dag tidlig skrek han når vi gikk ut døren , hele veien i bilen og roet seg i barnehagen. Pga han fikk ikke lekene sine med i barnehagen. hva kan det være? Anonymkode: a9fd3...acd jeg har også en sønn som går i barnehage og vil ta med lek når han skal til barnehage, besøk. Da får han lov til å ta med MEN må ha liggende i bilen. Jeg har sagt at andre barn i barnehage kommer til å ta og leke og han mister de. Så de lekene blir liggende i bilen eller sekken hans. Alltid noe stas med barn men hyggelig
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #11 Skrevet 4. november 2016 Hvis dette har kommet like i etterkant av sykdom er der naturlig å tenke at det er noe i tilknytning til dette. Kanskje har han smerter han ikke kan sette ord på. Har dere sjekket ørene? Hvis han sikler kan han jo ha en infeksjon i halsen...hull i tennene? Anonymkode: ae189...cb4 1
Vera Vinge Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 (endret) Det hørtes veldig merkelig ut å ha ham hjemme fra barnehagen fordi han hadde et raserianfall om morgenen? Dvs. hvis det betyr at du er i jobb, vel og merke. Det er jo helt vanlig oppførsel for 2-åringer, spesielt når de er slitne. Det er jo ofte sånn at barn ( og voksne) er slitne etter å ha vært syke. Min 2-åring er vanligvis ganske så sindig, og han er rolig når han er syk. Men både før han blir ordentlig syk og gjerne etter, eller hvis han har sovet dårlig, kan han bli skikkelig hissig og gråte for alt mulig. Det høres ut som dere stresser vel mye med det? Det er jo slitsomt, men det høres veldig vanlig ut for alderen, og man må jo bare prøve å beholde roen og satse på at det roer seg når han er helt frisk igjen. Og så blir jo sånt bedre bare av at barna blir eldre og også får bedre språk, slik at de kan uttrykke mer verbalt. Endret 4. november 2016 av Vera Vinge
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #13 Skrevet 4. november 2016 Altså... Det er da ganske vanlig at de begynner å trasse litt i den alderen? Jeg har en litt eldre som kan ligge og vri seg på gulvet og hyle hvis hun ikke får vilja si. Det er "bare" å være konsekvent , og stå i det. Anonymkode: afcaf...3d3
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 4. november 2016 #14 Skrevet 4. november 2016 På 3.11.2016 den 19.50, AnonymBruker skrev: hva kan det være? Anonymkode: a9fd3...acd Helt ærlig, så høres det ut som du har en normal 2-åring. Så hva det kan være? At han er normal, frisk, oppegående?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #15 Skrevet 5. november 2016 Dette var en veldig merkelig ting å holde barnet hjemme for? Og det er helt normalt på den alderen. Du må jo ha hatt en unormalt rolig gutt om dette er første gangen du opplever det. Men det er altså helt normalt, og som forventet. Kanskje han er på vei inn i selvstendighetsfasen og du merker dette tydeligere når han har vært/er syk(også veldig normalt). Anonymkode: 2d435...755 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 Det kan være at han testet grenser. Da finner han ut at hvis han blir sint, så får han viljen sin. Det kan også hende at det å være hjemme til å plutselig skulle i barnehagen kom litt brått på. Ble han godt forberedt i forveien? "I morgen skal du i barnehagen igjen, det blir jammen gøy. Da skal dere lage dorullnisser, og Einar gleder seg kjempemye til å leke med deg" Anonymkode: 3be64...dad
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #17 Skrevet 5. november 2016 Jeg vet at det er vanlig og han har vært sint før. Nå kaster han seg overalt på gulvet og vi får ikke roe han ned. Han vet ikke selv hva han vil. Dette er første gangen jeg tok fri fra jobben pga hans oppførselen. Han skrek ,hylte, klorte seg i ansiktet, klarte ikke å sitte i bilstolen og kastet opp. Det varte i ca 30 min. ts Anonymkode: a9fd3...acd
Sushi Skrevet 5. november 2016 #18 Skrevet 5. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at det er vanlig og han har vært sint før. Nå kaster han seg overalt på gulvet og vi får ikke roe han ned. Han vet ikke selv hva han vil. Dette er første gangen jeg tok fri fra jobben pga hans oppførselen. Han skrek ,hylte, klorte seg i ansiktet, klarte ikke å sitte i bilstolen og kastet opp. Det varte i ca 30 min. ts Anonymkode: a9fd3...acd Da kunne han vel dratt i barnehagen etter 30 min...? Med mindre han kasta opp pga. sykdom, selvsagt. Det er nok lurt å ta seg god tid når han får sånne anfall, bare være rolig og vente til han roer seg, og prøve å sette ord på det han føler (så han lærer å sette ord på det selv etterhvert). Men når han har roa seg bør man fortsette dagen som planlagt, så han ikke får styre hva som skal skje ved å være sint. Han trenger å vite at dere har kontroll når han ikke har det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå