AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Ahh, igjen har jeg klart å kjøpe meg feil størrelse på bh'en.. Jeg kjøpte en bh på Cubus, str 75D (som jeg normalt brukter), men selv om "skålene" på bhen blir riktig, så var den vond og trang å ha på seg :/ Stroppene bak (som festet bak på midjen) ser ut til å være for korte for meg, og da aner jeg ikke hvilken størrelse jeg må ha... For om jeg velger noe større, så vil jo skålene bli for store?.. Den jeg kjøpte i 75D kjennes like trang ut som en 75B på meg Anonymkode: 299f9...153
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Hvis stroppene virker for korte selv om du har skålene bakpå ryggen skal du nok ha 80C. Tallet er lengden på båndet, og bokstaven er størrelsen på cupene relativt til båndet. Går du opp en str. i båndet skal du ned en str. i cupen hvis puppene fortsatt er like store. Anonymkode: 348b8...b99 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 Nå du endrer omkretsen på bhen må du også endre cupstørrelsen. Mål under og rundt brystene og legg tallene inn i kalkulatoren her, så ser du hva som er beregnet rett størrelse for deg. http://change.com/no/bh-guide Sjekk også video nederst. Forsøk f.eks 80C fremfor 75D og se om det blir mer passelig. Anonymkode: 9bffa...07e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Det høres ut som om du (i likhet med mange andre) ikke vet hvordan BH-størrelser fungerer. Størrelsen består av to deler, et tall og en bokstav. Tallet er lengden på båndet som går rundt ryggen. Dersom du tar et målebånd og måler under brystene og bak på ryggen (pass på at målebåndet ligger rett, få gjerne hjelp) vil du få det omtrentlige tallet. La oss si at du er 76 cm rundt. Da vil du antagelig trenge en BH i størrelse 75. Bokstaven tror mange er størrelsen på cupen. Det er ikke helt riktig. Bokstaven viser forholdet mellom målet under brystene beskrevet over og et tilsvarende mål rundt brystene. Du må se i en tabell for å se hvilken cup du skal ha med de målene du har. Dersom du går opp en størrelse i tall må du ned en størrelse i bokstav for å få like stor cup. Cupen på 60G, 70E, 75D, 80C og 90A er akkurat like stor, det er bare lengden på båndet rundt ryggen som skiller. Når du skal kjøpe BH er det også noen ting å tenke på. Selv om du passer i en størrelse i en BH, betyr ikke det at en annen BH i samme størrelse i et annet merke eller modell er like stor. Det er også ulik passform på BH-er, så du kan variere litt i størrelse mellom ulike typer (push-up, balkonette, full-cup etc). Du kan også oppleve at noen BH-er ikke passer deg uansett hvilken størrelse du prøver. Derfor må du alltid prøve en BH før du kjøper. Alltid prøv før du kjøper! Anonymkode: 28d69...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 Gå til en skikkelig undertøysbutikk. Noen som kan undertøy, og har spesialisert seg på det. Change, Triumph, She, Frk. Martin, hva nå enn du har i nærheten! Få dem til å hjelpe deg med å finne riktig størrelse. De har sett mye rart, du har nok ingenting de ikke har sett før, og det er såå god hjelp! Eventuelt kan du søke opp instruksjonsvideoer på YouTube som viser både hvordan du selv skal måle og hvordan de skal sitte, og da kan du bestille på nett Anonymkode: adeff...1cd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ahh, igjen har jeg klart å kjøpe meg feil størrelse på bh'en.. Jeg kjøpte en bh på Cubus, str 75D (som jeg normalt brukter), men selv om "skålene" på bhen blir riktig, så var den vond og trang å ha på seg :/ Stroppene bak (som festet bak på midjen) ser ut til å være for korte for meg, og da aner jeg ikke hvilken størrelse jeg må ha... For om jeg velger noe større, så vil jo skålene bli for store?.. Den jeg kjøpte i 75D kjennes like trang ut som en 75B på meg Anonymkode: 299f9...153 Selvsagt er de like trange. de har samme omkrets. Anonymkode: fbb9f...243 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 Husk og at kroppen endrer seg med årene, man kan gå opp eller ned i str. Greit å få hjelp i butikken. Anonymkode: 47090...ab0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #8 Skrevet 3. november 2016 Kan hende at cup'ene er for små. Prøv å ta på BH'en bak frem og se om båndet fortsatt er for trangt. Om det er for trangt bør du bruke 80. Er det ikke for trangt må du opp i cup størrelse. Anbefaler å besøke https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/ Det er en side med mye bra informasjon. Det er også en kalkulator der (sjekk sidemenyen) hvor du måler selv og plotter inn tallene dine og så skal du få din korrekte størrelse. Har selv brukt den og den funker om du er nøye med målene. Før jeg tok brystreduksjon passet ingen BH-er i "vanlige" butikker meg og jeg ante ikke hvilken størrelse jeg brukte. Jeg fant det ut via denne siden (hadde størrelse 70H, trodde jeg brukte 80D) og så kjøpte jeg BH på Change! Anonymkode: 6fc3b...6c9
infectedsopp Skrevet 3. november 2016 #9 Skrevet 3. november 2016 Støtter forslaget om å dra til en undertøysbutikk som kan hjelpe deg
Ego Skrevet 3. november 2016 #10 Skrevet 3. november 2016 Om BHen ikke kan byttes kan du jo i dette tilfellet kjøpe en BH-forlenger. Ellers er det alltid greit å prøve nye modeller for sikkerhets skyld pga varierende elastisitet.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #11 Skrevet 3. november 2016 4 timer siden, Ego skrev: Om BHen ikke kan byttes kan du jo i dette tilfellet kjøpe en BH-forlenger. Ellers er det alltid greit å prøve nye modeller for sikkerhets skyld pga varierende elastisitet. Takk for svar! Haha, jøss, da er det godt å vite at det finnes "Bh extensions" Takk! Nyttig å vite. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er de like trange. de har samme omkrets. Anonymkode: fbb9f...243 Det viste jeg ikke Altså at 75B og 75D har samme omkrets, trodde både skålene og stroppene bak var større ifølge bokstaven bak, men der tok jeg helt feil. Også veldig nyttig å vite! Og til dere andre; tusen takk for svar Jeg har aldri fått ordentlig hjelp i en undertøy butikk, men nå har jeg gjort flere bomkjøp (fordi jeg har hatt samme størrelse i så mange år, men ja kroppen forandrer seg) Anonymkode: 299f9...153 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå