Gå til innhold

Vaske håret sjeldent når man trener

Anbefalte innlegg

Gjest lizard queen
Skrevet

Kanskje ikke heeelt riktig underforum men :P 

Jeg trener fem-seks ganger i uka og jeg prøver å holde hårvasken til to dager i uka. Trener styrke da, så blir ikke gjennomsvett i håret, men blir jo likevel svett, og jeg hater å gå rundt og føle meg skitten. Har prøvd tørrsjampoo men det føles så ekkelt synes jeg.

Dere andre som har samme dilemma, hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyller håret i dusjen, uten å vaske det med shampo. Rikelig med rent vann hjelper på. 

Skrevet

Da jeg økte treningen fra 3 ganger i uken til 5-6 måtte jeg også vaske håret oftere. For meg funker ikke tørrsjampo eller skylling med vann. Blir jeg svett må jeg vaske håret skikkelig. Jeg bruker alltid balsam, og lar håret lufttørke, så tror det går greit å vaske det så ofte.

Anonymkode: 521e8...073

• Liker 3
Skrevet

Jeg trener også såpass vaske, men for meg holder det å kun vaske 2 ganger i uka. Tørrshampoo problemet skjønner jeg for det var ikke før i år jeg fant en tørrshampo som ikke virket ubehagelig eller tung for håret

Anonymkode: 4edaa...885

Skrevet

Batiste tørrshampo er best. 

Anonymkode: e02d2...ed9

Skrevet

Jeg vasker det hver gang jeg har trent. Synes det er ekkelt å være svett i håret uten å vaske det. 

Anonymkode: 73164...f4e

• Liker 3
Skrevet

Jeg setter opp håret i hestehale og fletter hestehalen slik at selve håret blir veldig lite svett. Jeg vasker med vann i nakken og langs hårfestet, og det er det. Ikke noe problem for meg :-)

Anonymkode: ee7f4...1ce

Skrevet

Ikke alle av dem! Prøvde flere før jeg fant den rette 

Skrevet
12 timer siden, Frida skrev:

Skyller håret i dusjen, uten å vaske det med shampo. Rikelig med rent vann hjelper på. 

Har du veldig kort hår?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener også såpass vaske, men for meg holder det å kun vaske 2 ganger i uka. Tørrshampoo problemet skjønner jeg for det var ikke før i år jeg fant en tørrshampo som ikke virket ubehagelig eller tung for håret

Hvilken tørrshampo var det?

(Sorry for to innlegg, multisitering gikk ikke)

Skrevet

Når man har svettet må man vaske seg, på den ene eller andre måten. Å ikke vaske en svett hodebunn og et svett hår er like ekkelt som å ikke dusje etter trening. 

Anonymkode: 0a537...420

• Liker 2
Skrevet

Dusjer håret hver dag etter trening. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man har svettet må man vaske seg, på den ene eller andre måten. Å ikke vaske en svett hodebunn og et svett hår er like ekkelt som å ikke dusje etter trening. 

Anonymkode: 0a537...420

Det tror jeg de fleste har fått med seg. 

Litt OT. Dere som sliter med fett hår nå om vinteren, hva gjør dere? Vasker håret morgen og kveld?

Anonymkode: e02d2...ed9

Skrevet

Vasker bare kroppen og setter håret i en hestehale. Bruker litt tørrshampoo selv om jeg egentlig ikke synes den hjelper noe særlig. 

Anonymkode: 9888c...535

Skrevet
9 timer siden, CoolSistah skrev:

Har du veldig kort hår?

Nei, har tykt hår som rekker et stykke nedover ryggen. Men svetter ikke mye i hodebunnen og den lukter ikke etter at jeg har skylt håret godt etter trening. Ifølge frisøren min steller jeg godt med hår og hodebunn, kanskje det er årsaken. Har aldri hatt flass eller tørr hodebunn. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter opp håret i hestehale og fletter hestehalen slik at selve håret blir veldig lite svett. Jeg vasker med vann i nakken og langs hårfestet, og det er det. Ikke noe problem for meg :-)

Anonymkode: ee7f4...1ce

Dette er måten jeg også gjør det på. Funker helt greit, det.

Anonymkode: 43cd4...373

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...