AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Vil kjøpe hund, men de fleste hunder er så fryktelig dyre. Jeg fatter ikke at noen kan selge hunder for 10-15000kr. Det viktigste må da være at de får et trygt, stabilt og et hjem fylt med kjærlighet. Jeg er kun ute etter en hund for å bruke den som "selskapshund", til turer, lek og morro, kos. Jeg er null interessert i utstilling ol. Er det mulig å finne hunder som gis bort eller som er billig å kjøpe? Noen er jo villig til å forhandle, men noen har jo en fastsatt pris uansett. Jeg er ikke på jakt etter en spesifikk rase heller. Anonymkode: 3585e...cb7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Finn har hunder til omplassering, og på dyrebeskyttelsen der du bor har de sikkert også noen Anonymkode: f8978...77a 5
Cookiemonster Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 Det ligger massevis av hunder gratis og til en rimelig penge på finn.no 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Tenk så dyrt det er å HA en hund da kvailitetsfor, forsikringer, dyrlegeutgifter som ikke dekkes av forsikring Anonymkode: 129e6...637 9
Fru Uperfekt Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil kjøpe hund, men de fleste hunder er så fryktelig dyre. Jeg fatter ikke at noen kan selge hunder for 10-15000kr. Det viktigste må da være at de får et trygt, stabilt og et hjem fylt med kjærlighet. Jeg er kun ute etter en hund for å bruke den som "selskapshund", til turer, lek og morro, kos. Jeg er null interessert i utstilling ol. Er det mulig å finne hunder som gis bort eller som er billig å kjøpe? Noen er jo villig til å forhandle, men noen har jo en fastsatt pris uansett. Jeg er ikke på jakt etter en spesifikk rase heller. Anonymkode: 3585e...cb7 Omplasseringshund er kjekt. Forøvrig bør du sette deg inn i hvilken raser som passer for deg, de ulike hunderasene har ulike behov. 4
Gjest O.G. Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenk så dyrt det er å HA en hund da kvailitetsfor, forsikringer, dyrlegeutgifter som ikke dekkes av forsikring Anonymkode: 129e6...637 Nemlig
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 Du bør tenke langsiktig. Har du ikke råd til 10-15 000 hund, er det ikke sikkert du har råd til veterinær heller om det skulle skje noe - og det gjør det fort, og kostnadene kan bli høye uavhengig av forsikring eller ikke. Anonymkode: 76742...d25 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #8 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, Katie_med_lua skrev: Det ligger massevis av hunder gratis og til en rimelig penge på finn.no Joda, det ligger noen ute på finn. Men mange av de hundene er ofte eldre. F.eks 7+ år. Jeg vil jo ha en hund som jeg kan ha lenge. Flere har også helseproblemer. Det må en jo regne med, men jeg vil ikke kjøpe en eldre hund med skrantende helse. Ellers har noen av de problemer med atferd, fungerer ikke godt sammen med barn osv (har ikke barn, men en vet jo ikke hva som skjer om noen år). Anonymkode: 3585e...cb7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #9 Skrevet 3. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du bør tenke langsiktig. Har du ikke råd til 10-15 000 hund, er det ikke sikkert du har råd til veterinær heller om det skulle skje noe - og det gjør det fort, og kostnadene kan bli høye uavhengig av forsikring eller ikke. Anonymkode: 76742...d25 Pengene har jeg, men jeg vil heller ha de 15 000kr i buffer enn å bruke de på å kjøpe hunden. Anonymkode: 3585e...cb7 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #10 Skrevet 3. november 2016 Du finner mange blandingsvalper til salgs for en billig penge på finn. Ellers må du nesten bare se hos dyrebeskyttelsen. Dyrebeskyttelsen har som oftest en symbolsk sum fordi de ikke mener at levende vesener bare skal gis vekk for ingenting. Men de har mange unghunder. Anonymkode: 9af9f...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #11 Skrevet 3. november 2016 Du finner sikkert en yngre hund om du bare holder øynene åpne og sjekker finn/dyrebeskyttelsen jevnlig. Her er det en frisk og rask ettåring, jeg vet ikke hvor du bor og om den er for aktiv, men det er bare et eksempel på at man kan finne unge og friske hunder gratis på finn. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85387379 Anonymkode: f8978...77a
Kontormus Skrevet 3. november 2016 #12 Skrevet 3. november 2016 Det koster ikke så rent lite å ale opp renrasede hunder, så det er klart at de selges dyrt. Men som de fleste andre har skrevet, det finnes maaange hunder som trenger nye gode eiere. Sikkert noen som du kan ha i mange år også. 3
Sheltay Retrac Skrevet 3. november 2016 #13 Skrevet 3. november 2016 Oppdretter må jo ta seg ihvertfall 8-9 uker fri fra jobb mens valpene er små, og har jo ofte brukt mye tid og penger på helsesjekk av foreldrene, utstillinger for å få gode kritikker osv. Så går det mye penger til veterinæroppfølging av valpene. En oppdretter går ikke masse i pluss akkurat. 4
_LanciA_ Skrevet 3. november 2016 #14 Skrevet 3. november 2016 Skal du ha rasehund så koster de nok litt. Og mange raser har en del problemer så du må ha råd til å gå til dyrlegen. Eks jeg har 1 dalmatiner.De sliter med urinsteiner p.g.a en feil og typisk skjer det alltid etter stengetid hos dyrlegen. Sist kom regningen på 7500! Forsikring dekker noe,men ikke alt. I tillegg har vi hatt en bullterrier som vi måtte avlive denne uken 😭Bare det kostet 6000. Jeg driter i de pengene, men hvis du tviler på at du har råd til å gå til dyrlegen når hunden er syk, skal vaksiners osv burde du vente. De går ann å finne flotte omplasseringshunder og blandinshunder til en rimelig pris.Bare husk at prisen av en valp ikke er noen ting i forskjell til hva for, utstyr, dyrlege, forsikring osv. Hos oss går det fort 50.000-60.000 i hund i året. Da ryker dyre ferier i utlandet for oss. Ikke at det gjør oss noe😀
Ede Skrevet 3. november 2016 #15 Skrevet 3. november 2016 10-15 tusen er veldig lite i forhold til hva det koster å ha hund! Om økonomien din er sånn at dette blir en for høy utgift så ville jeg nok ha tenkt meg om to ganger.... tusenlappene flyr lett når man har hund og det er litt kjedelig å bruke det siste man har hver mnd. på bikkja! Grunnen til at en hund koster så mye å kjøpe er at ansvarlig hundeoppdrett koster veldig mye. Med mindre man driver valpefabrikk på uetisk vis så er det ikke noe lønnsomt å drive oppdrett. Du kan sikker få en omplasseringshund gratis men tenk på om du har penger til å ha den. Jeg bruker nok minst 5000 kr pr mnd på hunden min. Dette inkludere 3000 kr til hundelufting 3 dager pr. uke. så om du er hjemme på dagtid/ikke jobber for lange dager så slipper du jo det. Jeg går også en del kurs og kjøper ikke det billigste utstyret. Du kan altså slippe unna billigere om du er heldig å få en hund som ikke har helseplager eller spesialbehov. Men forsikring, uforutsette veterinærutgifter som ikke er dekket, mat, lydighetskurs, medisiner, utstyr etc. Alt koster... Mulig du har satt opp budsjett og regnet på det, men mange gjør ikke det. De tenker at en hund er ikke så dyrt, dette går bra! 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #16 Skrevet 3. november 2016 Synes du 15 000 er dyrt for et dyr? Godt du ikke skal kjøpe hest.. Anonymkode: 4588d...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #17 Skrevet 3. november 2016 Skjønner ikke hvordan folk bruker 3-5000 i mnd på hunden sin. Hva forer dere med? Fersk filet fra slakteren? Jeg kjøper RC eller Orjen for ca 300 kr, det varer lett i flere måneder. Forsikringen er 400 ca i året. Veterinær en gang i året koster meg ca 300 for vaksiner og sjekk. Syns ikke det er noe stor utgift å ha hund. Skjønner godt ts ikke ønskerå betale 15 000 når man kan beholde det som buffer istedet. Fortsett å hold øye med finn og den lokale dyrebeskyttelsen, omså avisen også. Så dukker det nok opp noe etterhvert. Bor man nær Oslo er det mye billige hunder om man ikke er kresen på rase. Anonymkode: 15969...045 4
Gjest O.G. Skrevet 3. november 2016 #18 Skrevet 3. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Pengene har jeg, men jeg vil heller ha de 15 000kr i buffer enn å bruke de på å kjøpe hunden. Anonymkode: 3585e...cb7 Ok, men da vil du egentlig ikke ha hund.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #19 Skrevet 3. november 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Ok, men da vil du egentlig ikke ha hund. Jo? bare ikke en hund til 15000. Finnes flust med billigere hunder. om ts leter litt ekstra. Anonymkode: 15969...045
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #20 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvordan folk bruker 3-5000 i mnd på hunden sin. Hva forer dere med? Fersk filet fra slakteren? Jeg kjøper RC eller Orjen for ca 300 kr, det varer lett i flere måneder. Forsikringen er 400 ca i året. Veterinær en gang i året koster meg ca 300 for vaksiner og sjekk. Syns ikke det er noe stor utgift å ha hund. Skjønner godt ts ikke ønskerå betale 15 000 når man kan beholde det som buffer istedet. Fortsett å hold øye med finn og den lokale dyrebeskyttelsen, omså avisen også. Så dukker det nok opp noe etterhvert. Bor man nær Oslo er det mye billige hunder om man ikke er kresen på rase. Anonymkode: 15969...045 Det spørs litt hvor stor hund man har? Jeg har ca 50 kg hund og bruker lett en sekk med for i mnd pluss godbiter og litt vom Hvilken rase har du som har forsikring på kun 400? Jeg har bare fått tilbud på ca 5000 i året og vaksine koster minimum 600 her jeg bor Anonymkode: 129e6...637 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå