AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Vurderer å kjøpe hund. Ser at noen ønsker avtale om å holde kontakt med ny eier og evt. passe hunden i ferier osv. Fordelen er jo at en kan få pass innimellom og at eier er sikker på at de har funnet riktig eier til hunden deres. Men så er det jo ulempene det kan medføre, da noen kanskje ikke helt vil gi slipp på hunden, kan mase om å passe, vil gjøre avtale om at en ikke skal flytte langt vekk osv. Jeg ville nok aldri inngått en helt 100% deal, for til syvende og sist så er det jo jeg som eier hunden etter å kjøpt den. Men ønsker gjerne å høre erfaringer om nevnt problemstilling Anonymkode: c17c4...8b2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Ville aldri gjort det. Man kan raskt komme i situasjoner der forrige eiere blir for masete, kjører sin egen oppdragelse på hunden (som kan være dårlig). Jeg vil ha fred i mitt liv, jeg vil ikke bli påtvunget et bekjentskap med mennesker som jeg ikke liker Anonymkode: e39a2...0ba 2
Fru Uperfekt Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å kjøpe hund. Ser at noen ønsker avtale om å holde kontakt med ny eier og evt. passe hunden i ferier osv. Fordelen er jo at en kan få pass innimellom og at eier er sikker på at de har funnet riktig eier til hunden deres. Men så er det jo ulempene det kan medføre, da noen kanskje ikke helt vil gi slipp på hunden, kan mase om å passe, vil gjøre avtale om at en ikke skal flytte langt vekk osv. Jeg ville nok aldri inngått en helt 100% deal, for til syvende og sist så er det jo jeg som eier hunden etter å kjøpt den. Men ønsker gjerne å høre erfaringer om nevnt problemstilling Anonymkode: c17c4...8b2 Dette må du nesten se ann. Vi har omplasseringshund og forrige eier har stilt opp som hundepasser innimellom siden vi helst ikke vil sende den på kennel om vi skal vekk noen dager. Er det over lang tid, f.eks en uke så har vi en kjempegrei nabo som passer. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Jeg har to hunder med tidligere eiere som har sagt dette. Har ikke vært noe problem for meg, men ingen av de har vist noe interesse for å treffe hundene eller få bilder av de i etterkant Anonymkode: 18e29...e2e
tørkestativ Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 Noen kan sikkert bli slitsomme men tror ikke det er normalen. Hun vi kjøpte vår blandingshund av spurte om bilder noen ganger i året, og ville ha beskjed hvis hunden ble alvorlig syk/avlivet. Hun kom på besøk til oss og de andre valpekjøperne etter 1 mnd. Men det var det syns i hvertfall det viser at oppdretter/den som solgte valpene er interesserte i at valpen har det godt 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 Jeg hadde tatt det som ett tegn på at forrige eier var glad i bikkja, og hadde jeg skullet solgt min hund, ville jeg likt å vite hvordan det gikk med den, om den hadde det bra, var frisk osv... Hadde ikke blanda meg opp i treningsmetoder eller lignende, men ville likt å få noen bilder innimellom, og vite hvis det var noe galt med den.. Kunne jo hende det var noe jeg kunne hjulpet til med, f.eks.. Anonymkode: 643ec...3e2 1
Skywise Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 I teorien er ikke dette en problemstilling, da forrige eier mister alle rettigheter til hunden ved salg. I praksis ser jeg ikke problemet med å sende noen bilder og gi en og annen oppdatering over mail eller facebook gjennom året, det er det "å holde kontakt" i hovedsak betyr. Man merker raskt om selger har et fjernt syn på hva solgt hund betyr. Oppdrettere vil gjerne vite hvordan hundene har blitt for å vurdere avlsarbeidet sitt, så jeg er mer velvillig til å møte opp på treff og besøk hos oppdretter enn de forrige eierne til omplasseringshunden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå