Gå til innhold

Må alltid jobbe overtid når vi har kort-vakter. Andre muligheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber turnus. Vi jobber de fleste vaktene til noen ulike tider. For eksempel kl 08-1530 og 15-22. Men for å få antall timer til å gå opp så er det noen ganger slik at vi jobber feks 1-2t kortere noen vakter. Problemet er bare det at det blir aldri tid til å gå før, fordi det alltid skjer så mye i løpet av de 1-2 timene. 

Har prøvd å ta dette opp med arbeidsgiver, f.eks om det er mulig å spare opp flere timer slik at vi heller kan få fri en dag innimellom i stedet. Fikk beskjed om at dette ikke var mulig...

F.eks på mandag skulle jeg slutte kl 13 i stedet for kl 15. Hadde da en avtale om å møte en venninne for å spise lunsj, men så måtte jeg avlyste pga jeg måtte bli igjen på jobb. Vi får jo selvsagt overtid, men jeg synes det hadde vært deilig å noen dager sluttet tidligere. Så når jeg har slike korte vakter fremover så kan jeg jo ikke tørre å planlegge noe tidlig etter jobb i frykt for å ikke ha mulighet til å gå til riktig tid. 

Noen som vet hva vi kan gjøre? Forslag? Arb.giver virker ikke til å forstå problemet. En kollega hadde kjøpt togbillett til kl 14 en dag hun skulle slutte 1300. Men så måtte hun jobbe til kl 15, så da rakk hun ikke toget....

Anonymkode: c2bed...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...