Paradoxx Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Hei, jeg vil gjerne forbrenne kaloriene rundt magen, men sliter med hvordan jeg skal gjøre det. Jeg kan ikke løpe pga et kne som er vondt, vinnes det andre bra måter? :-)
prt90 Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 4 timer siden, Paradoxx skrev: Hei, jeg vil gjerne forbrenne kaloriene rundt magen, men sliter med hvordan jeg skal gjøre det. Jeg kan ikke løpe pga et kne som er vondt, vinnes det andre bra måter? :-) Spise mindre
Raven Emerald Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Ryddet for brudd på retningslinjene. Disse retningslinjene innebærer:- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Raven Emerald, mod. 1
jabx Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 Det går ikke an å punktforbrenne. Du må rett og slett leve sunnere generelt.
Wiggins Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 Som jabx sa, du kan ikke punktforbrenne, du må gå ned i vekt på hele kroppen. Hvis du har vondt i kneet kan du bruke andre treningsformer som ikke belaster knærne så mye: Sykling/spinning, roing/romaskin, svømming eller langrenn. Det viktigste er likevel å være i litt aktivitet hver dag, ikke at du trener to dager i uka. Det er en liten modifikasjon til det om punktforbrenning: Stresshormonet kortisol bidrar til at fett i større grad lagres på magen. Ved å ha jevn døgnrytme, få tilstrekkelig søvn og generelt unngå stress vil du kanskje merke litt forskjell hvis du generelt har ujevn døgnrytme med skikkelige rangler i helgene og ofte stresser. Om du ikke merker så stor forskjell på magefettet er det uansett sunt å stresse ned og få tilstrekkelig søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå