AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Reiser snart til Sør-Afrika. Cape Town, skal også en tur til Victoria Falls og på safari i Krugerparken. Noen som har vært i Cape Town og Victoria Falls som har noen tips de vil dele? Anonymkode: d04d9...2e8
Silfen Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Må vel en tur på table mountain. Og akvariet er/var ganske flott i cape town. Øyen der mandela satt er en mulighet men var ikke der selv. Da jeg var der var det en kjederestaurant, typ billig, Spurs tror jeg den het. Verdens beste soaked caramel sponge cake. Ommenommenommenom . 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 7 minutter siden, Silfen skrev: Må vel en tur på table mountain. Og akvariet er/var ganske flott i cape town. Øyen der mandela satt er en mulighet men var ikke der selv. Da jeg var der var det en kjederestaurant, typ billig, Spurs tror jeg den het. Verdens beste soaked caramel sponge cake. Ommenommenommenom . Takk for tips Anonymkode: d04d9...2e8
Christiane_W Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Enig med Silfen i at akvariet (Two Oceans Aquarium) er flott, absolutt verdt et besøk. Det ligger dessuten fint til i V&A Waterfront, som er et hyggelig område å tilbringe en dag eller fler i. Flere museer, masse shopping og spisesteder i vannkanten. Den botaniske hagen, Kirstenbosch, ligger ved foten av Table Mountain og også verdt et besøk. Byen Stellenbosch, ca 5 mil utenfor CT, er et hyggelig sted med karakteristisk arkitektur i Cape Dutch stil. Flere vingårder i området rundt Stellenbosch holder åpent for besøkende og tilbyr vinsmaking eller omvisninger. Om man er vininteressert er det absolutt noe man kan bruke en dag på. Ellers er prisnivået i Sør-Afrika VELDIG behagelig for oss nordboere. Man får et greit måltid ute (en rett) for en drøy hundrelapp inkl. drikke på kjederestauranter som Spur eller Ocean Basket. Og det er ikke mye dyrere på uavhengige, litt finere restauranter. Vil forresten anbefale å styre unna Spur om du ikke er begeistret for barn, det er en familierestaurant og det merkes på klientellet. Har vært på flere av restaurantene i den kjeden i både Pretoria, Johannesburg og Cape Town og fellestrekket har vært masse barnefamilier og mange barn som løper rundt. Men maten er god og prisene lave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå