Gå til innhold

Digipost eller e-Boks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått brev om at jeg bør få meg en av delene for å kunne ta imot kommunikasjon fra det offentlige "sikrere, raskere og miljøvennlig". Noen av dere som har dette og kan si litt om det? 

Anonymkode: b7eee...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også på dette, så kan ikke hjelpe. Men lurer seriøst på hvilke papirer som havner i Digipost som ikke kommer på Altinn. Skjønner ikke at man trenger det, liksom..

Anonymkode: 5f74b...cce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få post fra lege og alt mulig på Digipost, ikke bare skatteopplysninger. Digipost har så vidt jeg har forstått avtale med flere kilder enn e-Boks, så man kan få mer med Digipost enn e-Boks. Forutsatt at de klarer å unngå innbrudd er det tryggere enn vanlig brev. Det er mange som stjeler post fra postkasser i disse dager for å drive med identitetstyveri.

Anonymkode: f409d...d1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN AV DEM, vil fortsatt ha slikt i postkassa. Da slipper jeg å gå glipp av viktig informasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig opprettet Digipost. Har fått to brev der allerede, på bare noen få dager. Det ene brevet var et brev om at jeg var kredittsjekket av et bestemt firma, i forbindelse med at jeg hadde bestilt et produkt i nettbutikken deres og valgt faktura (=kreditt) som betalingsmåte.

Det andre brevet var en hentemelding om pakke på posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, prt90 skrev:

INGEN AV DEM, vil fortsatt ha slikt i postkassa. Da slipper jeg å gå glipp av viktig informasjon.

Du kan sette opp med sms melding når du får beskjeder på Digipost. 

Anonymkode: dfa09...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elendige argumenter der, det er jo ikke akkurat gratis å sende brev i posten heller. I tillegg er det Posten som driver Digipost, så de får pengene uansett om man bruker brev eller digital post. Samme hva man bruker må avsender betale, forskjellen er bare at det blir billigere hvis de kan gjøre det digitalt.

Bra hun sier fra om at ikke hun vet nok om tjenesten, men da burde hun kanskje tatt konsekvensen av det og sjekket før hun begynte å kritisere. Det er trivielt å finne informasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg valde Digipost pga mulighet for elektroniske kvitteringer.

Syns elektronisk brevpostkasse med arkiv er supert!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne de ikke bare brukt Altinn? Hvorfor skal vi ha "enda" en digital posttjeneste?

Anonymkode: 1e44f...373

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg valgte digipost, men helt ærlig jeg kommer til å glemme å sjekke det ser jeg for meg:dry: på den annen side kan jeg glemme å sjekke den fysiske postkassen på en uke:ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, -Missi- skrev:

jeg valgte digipost, men helt ærlig jeg kommer til å glemme å sjekke det ser jeg for meg:dry: på den annen side kan jeg glemme å sjekke den fysiske postkassen på en uke:ler2:

Du får vanlig epost om at du har fått Digipost hvis ikke du har skrudd det av, og du kan også skru på en ukentlig påminnelse når du har uleste brev i innboksen. I tillegg får du SMS-varsel om ekstra viktige brev. Alle varslingene kan skrues av eller på som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også Digipost , visste ikke om alternativet før nylig. Jeg liker muligheten for elektroniske kvitteringer og at jeg selv kan laste opp mine egne dokumenter. Mulig man kan det oppstå den andre også  det vet jeg ikke . 

Anonymkode: ba4d4...f61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får vanlig epost om at du har fått Digipost hvis ikke du har skrudd det av, og du kan også skru på en ukentlig påminnelse når du har uleste brev i innboksen. I tillegg får du SMS-varsel om ekstra viktige brev. Alle varslingene kan skrues av eller på som du vil.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...