Gå til innhold

kjøpe brukt MacBook Pro 13 sent 2011

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal kjøpe en brukt Macbook Pro 13, sent 2011. Den ser hel og fin ut. en liten bulk under. Det er en utenlands mann som skriver greit norsk. Han har byttet harddisk ser jeg til en SATA disk. Har brent meg tidligere på dette og er nok bare skeptisk... Da hoppet harddisken ut nesten hele tiden, men det var sikker bare feil med den harddisken.  3500kr var mitt første bud og han godtok tilbudet med en gang hvis jeg henter i dag. hjelp. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt en så gammel maskin. Elektronikk varer ikke så fordømt lenge, om disken er i orden er det ikke sikkert de andre komponentene er like bra. Heller ingen garanti om den kan være stjålet

Skrevet

Spar heller opp litt mer penger, og kjøp deg en ny laptop. En så gammel generasjon Macbook er virkelig ikke noe å kjøpe, uansett hvor godt denne mannen har tatt vare på den. Da jeg jobbet på Eplehuset som student, lærte jeg raskt at (for å si det enkelt) eldre maskiner ikke taklet Apples oppdateringer av operativsystemet - det gjorde dem gradvis tregere, og nærmest tvang eieren til å kjøpe seg en nyere generasjon. Det fins massevis av gode laptoper der ute, hvis det er slik at du ikke har råd til en ny Macbook. Brukte Macer er ikke verdt pengene, men spar litt til, og få hjelp av folk som kan faget til å velge en laptop hvor du får mest utbytte for pengene du investerer i den.

Skrevet
15 minutter siden, tdm900 skrev:

Jeg hadde ikke kjøpt en så gammel maskin. Elektronikk varer ikke så fordømt lenge, om disken er i orden er det ikke sikkert de andre komponentene er like bra. Heller ingen garanti om den kan være stjålet

Varigheten til en maskin kan være ekstremt lang dersom den tas vare på. Stort sett er det harddisken som går på bærbare om man ellers tar vare på den. 

Men jeg ville aldri kjøpt en 2011 maskin nå sent i 2016 til 3500 kroner. Du får jo bortimot en ny billigpc til det. 

Anonymkode: 84c8a...c3b

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varigheten til en maskin kan være ekstremt lang dersom den tas vare på. Stort sett er det harddisken som går på bærbare om man ellers tar vare på den. 

Men jeg ville aldri kjøpt en 2011 maskin nå sent i 2016 til 3500 kroner. Du får jo bortimot en ny billigpc til det. 

Anonymkode: 84c8a...c3b

Her er smakk om en Mac, ikke pc! Uansett alder

Skrevet

Jeg har den samme maskinen som du vurderer å kjøpe, og selv om min er i god stand og fungerer veldig godt både i ytelse og batteritid, så hadde jeg aldri kjøpt en tilsvarende for så mye. 

Som flere andre nevner så er det risikabelt. Man vet aldri hvor lenge eldre maskiner holder ut, i alle fall ikke når du ikke vet hvordan forrige eier har brukt den. I tillegg er modellen relativt tung sammenlignet med nyere modeller og man vet jo aldri hvor godt den vil passe med nyere programvare i fremtiden. 

Jeg ville heller spart til å kjøpe en nyere modell eller kjøpt en PC. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...