Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En som har overført penger til meg, er det noe jeg må gjøre? trykke på noe?   står penger refunderes til og mitt kontonummer. har ikke fått sms enda.fikk beskjed av kjøper at pengene er overført kl 07:08  tar det litt tid før sms kommer?

Anonymkode: 2aa62...582

Skrevet

Mener beløp refundert

Skrevet

Eneste du må gjøre er å ha appen lastet ned på telefonen din, og ha en bruker registrert. Dersom du ikke har det sendes pengene i retur. Men du skal få en mail om at det er sendt penger til deg.

Anonymkode: 01831...5f5

Skrevet (endret)

Skal ikke stå noe om "refunderes", hvis det er så at du MOTTAR penger? Har du appen Vipps nedlastet på telefonen din? Det må du ha, ellers returneres pengene til avsender.

Når jeg mottar penger på Vipps, står det f.eks."Personnavn sendte deg 27 kr". Har aldri stått noe om "refunderes", så det gjør meg litt undrende når du sier at det står på din mobil nå som du egentlig skal motta penger? Ikke har jeg mottatt sms noen gang heller, jeg får beskjed direkte i Vipps at pengene er mottatt. Det skjer øyeblikkelig, samme øyeblikk som avsender har sendt pengene, så har jeg mottatt dem.(jeg har Dnb som bankforbindelse) Dnb er utsteder av Vipps appen.

Uansett, du må ha appen nedlastet på mobilen din. Har du annen bank enn Dnb som din bank? Er det derfor du sier du venter på Sms?

Endret av Million
Gjest canacas
Skrevet

Jeg har vipps, men ikke DnB. Det tar 2-3 min fra avsender har sendt pengene til jeg får melding i appen om at det er kommet penger. 

Skrevet
1 minutt siden, canacas skrev:

Jeg har vipps, men ikke DnB. Det tar 2-3 min fra avsender har sendt pengene til jeg får melding i appen om at det er kommet penger. 

Du som ikke har Dnb, pleier du å få sms som varsler om denne betalingen du har mottatt? Eller er det kun beskjed i selve Vipps appen? (jeg bare lurte, for trådstarter snakker om å vente på en sms)

Gjest canacas
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Du som ikke har Dnb, pleier du å få sms som varsler om denne betalingen du har mottatt? Eller er det kun beskjed i selve Vipps appen? (jeg bare lurte, for trådstarter snakker om å vente på en sms)

Sjekket SMS historikken min nå, men er usikker (kan hende SMS kommer fra annet nr). Tror det kun kommer i appen. Du kan jo vippse meg en tusing så vi får sjekket? :P

Solgte noen ting via Finn i sommer, da tok det faktisk litt tid før jeg kunne gi tingene videre, da tok det fem min før appen ga beskjed. 

Skrevet

Det står betalingsstatus:  penger sendt

Så under står det  beløp refundert til  (mitt kontonummer)

Gjest canacas
Skrevet

Har du vipps? Høres mer ut som den som har sendt har appen, men ikke du som skal motta pengene. 

Jeg fikk også SMS den gangen en sendte meg penger og jeg ikke hadde appen selv. 

Skrevet

Det hjelper jo ikke å ha appen hvis hun ikke har registrert seg som bruker og lagt inn kort-/kontonummer osv. 

Anonymkode: 11b0c...432

• Liker 3
Gjest canacas
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper jo ikke å ha appen hvis hun ikke har registrert seg som bruker og lagt inn kort-/kontonummer osv. 

Regnet med at det var ensbetydende, at begge deler var på stell. :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng! :-)

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står betalingsstatus:  penger sendt

Så under står det  beløp refundert til  (mitt kontonummer)

Hvor lenge er det mellom disse meldingene.

Høres ut som om du har sendt penger, men at mottager ikke har Vipps, slik at betalingen feilet. Det skjer vel etter ca 10 dager. Usikker om det kan gå raskere dersom du sender til et telefonnummer som ikke kan registreres (som ikke-eksisterende telefonnummer eller fast telefon)

• Liker 1
Skrevet

Og hva er galt med å bare dra bankkortet (eller mastercard) - og få kvittering? Må da være minst like raskt og enkelt. Vipps kan man ikke stole på uansett. De deler litt av hvert av informasjon (i "reklame-øyemed") om brukerne, med for eksempel Facebook. Bare for å tjene mest mulig penger på kundene sine.

Men Rune Bjerke må sikkert ha, til salt i maten....:angry:

Anonymkode: 860b6...070

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er galt med å bare dra bankkortet (eller mastercard) - og få kvittering? Må da være minst like raskt og enkelt. Vipps kan man ikke stole på uansett. De deler litt av hvert av informasjon (i "reklame-øyemed") om brukerne, med for eksempel Facebook. Bare for å tjene mest mulig penger på kundene sine.

Men Rune Bjerke må sikkert ha, til salt i maten....:angry:

Anonymkode: 860b6...070

Vanligvis når man vipser er det mellom privatpersoner, og jeg kjenner ihvertfall ingen som går rundt med en kortautomat i lomma. Gjør du?

:rolleyes:

Anonymkode: 82de8...da5

• Liker 12
Annonse
Skrevet

Jeg mener Vipps har blitt svært ustabilt i det siste

Anonymkode: 20158...535

Skrevet

Begge må ha vipps for at pengene skal bli overført. Hvis ikke mottakeren har vipps og ikke laster ned innen tre dager, blir pengene refundert. Evt. kan mottakeren ha nådd beløpsgrensen og har ikke identifisert med bankID. Da går også pengene i retur. 

Anonymkode: d82c5...142

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar det lenger tid å motta pengene når mottaker-konto er et mastercard?

Anonymkode: d47b2...60e

Skrevet

Får aldri SMS, men ser det i appen. (Står XX sendte deg kr xxx,xx)

Nå er det en stund siden jeg har brukt den, og som noen nevner over her har den vært litt ustabil i det siste.

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar det lenger tid å motta pengene når mottaker-konto er et mastercard?

Anonymkode: d47b2...60e

Jeg har googlet litt og lest på Vipps info-siden, men kan ikke finne noen informasjon om at det skulle ta noe lenger tid, nei. Du kan jo utføre en test med en venn. Hvis det er du som har Mastercardet registrert som du vil ha pengene på: Be en venn Vippse deg en tier for eksempel. Ring kortselskapet som utstedte Mastercardet etter f.eks. 5 minutter, og spør om siste transaksjon er kommet inn den dagen og hva den er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...