AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Sikkert flere enn meg som har irritert seg over hvor dårlig mange nordmenn går kledd. I tillegg lagt merke til hvordan dagen blir bedre når man ser pent kledde mennesker. Det er ikke uten grunn at steder man ønsker å bli tatt på alvor er antrekket viktig. Tenk dommere med kappe, militæret med uniform, osv, osv. Jeg er jo enig i at det å lære å kle seg burde være noe man lærer fra foreldrene, men man ser jo at det ikke holder. Samtidig så har man jo allerede gym hvor man har fokus på at kroppen skal se bra ut. Det støtter jeg fullt ut, men sixpacken ser man jo kun på instagram, mens hvordan noen går kledd ser man hver dag hele året rundt. I tillegg har man matlagingsfag hvor man har fokus på ernæring. Klesstil trenger jo heller ikke ta mye tid fra undervisningen. Jeg ser for meg at man stiller krav til at man ser nogenlunde OK ut når man kommer til skolen. Ved opprop så reiser man seg opp slik at læreren får se at man ikke kler seg som en dass. I tillegg til at man setter av noen timer i året hvor man lærer grunnleggende teori om hvordan man bør kle seg. Jeg tenker passform, farger, osv. Klart det skal være lov å selv velge stil og ta hensyn til økonomi. Jeg tror man kunne økt livskvaliteten på oss nordmenn med disse grepene. Anonymkode: 95e1f...685
Saphyria Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 Nei, nei, nei, om du først skal komme med slike ideer, så er det sånn at man skal "go big, or go home". Hvorfor lager vi ikkje eit helt nytt regelverk hvor det er satt ned punkter man MÅ følge for hvordan man skal kle seg, for ellers bryter man loven og blir kraftig bøtelagt/fengslet, eller ved eit spesielt grovt brudd, ganske enkelt skutt på bakrommet på politistasjonen. Samtidig kan vi slenge med noen hårfrisyrer som er godtatte, slik som i Nord-Korea, for det er sykt mange grelle frisyrer her til lands. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det skal være lov å selv velge stil 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved opprop så reiser man seg opp slik at læreren får se at man ikke kler seg som en dass Du motsier deg selv forresten. Folk skal få bestemme selv, men de får ikkje kle seg som ein "dass"? 4
Gjest Raiu Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Nei. Klær er en måte å utrykke seg på, selv når man ikke bryr seg så mye eller har en spesiell stil. Vanskelig å forklare men de forklarer det fint i Devil wears Prada
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 Folk er forskjellige, og heldigvis for det! Det finnes endel som ikke bryr seg særlig om hvordan de går kledd, og det er helt ok. Når du nevner at man lærer det hos sin mor etc, trenger ikke dette å være sant. Jeg har aldri lært noe om klesstil fra min mor, vi har totalt forskjellig klesstil. jeg har alltid hatt min egen stil. Anonymkode: d6376...d48 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, NordTroll skrev: Nei, nei, nei, om du først skal komme med slike ideer, så er det sånn at man skal "go big, or go home". Hvorfor lager vi ikkje eit helt nytt regelverk hvor det er satt ned punkter man MÅ følge for hvordan man skal kle seg, for ellers bryter man loven og blir kraftig bøtelagt/fengslet, eller ved eit spesielt grovt brudd, ganske enkelt skutt på bakrommet på politistasjonen. Samtidig kan vi slenge med noen hårfrisyrer som er godtatte, slik som i Nord-Korea, for det er sykt mange grelle frisyrer her til lands. Du motsier deg selv forresten. Folk skal få bestemme selv, men de får ikkje kle seg som ein "dass"? 1) Ja, det med frisyrer er jeg enig i. Det burde man også ha fokus på. 2) Nei, motsier meg ikke. Jeg sier man skal få lov til å velge stil selv, men ikke lov å kles seg som en dass. Akkurat nå, Raiu skrev: Nei. Klær er en måte å utrykke seg på, selv når man ikke bryr seg så mye eller har en spesiell stil. Vanskelig å forklare men de forklarer det fint i Devil wears Prada Skal se filmen, men nei synes ikke man skal få kledd hvordan man vil på skolen. Det er ikke som jeg krever all verden heller. Tror gode vaner er noe av det viktigste man kan lære på skolen. Og at man legger alt for lite vekt på det estetiske i dagens undervisning. Vil legge til at det å klare å kle på seg burde regnes som grunnleggende ferdigheter. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk er forskjellige, og heldigvis for det! Det finnes endel som ikke bryr seg særlig om hvordan de går kledd, og det er helt ok. Når du nevner at man lærer det hos sin mor etc, trenger ikke dette å være sant. Jeg har aldri lært noe om klesstil fra min mor, vi har totalt forskjellig klesstil. jeg har alltid hatt min egen stil. Anonymkode: d6376...d48 Jeg sier jo at ikke alle lærer å kle på seg av foreldrene og det er derfor skolen må være sitt ansvar bevisst. Man skal selvsagt få gå med den stilen man ønsker, men man bør lære å kle seg og det bør være føringer på hvordan man går kledd på skolen. TS Anonymkode: 95e1f...685
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier jo at ikke alle lærer å kle på seg av foreldrene og det er derfor skolen må være sitt ansvar bevisst. Man skal selvsagt få gå med den stilen man ønsker, men man bør lære å kle seg og det bør være føringer på hvordan man går kledd på skolen. TS Anonymkode: 95e1f...685 Nei, man bør ikke lære seg hvordan man skal kle seg! Jeg er så glad for at mamma ikke var sånn type mamma som mente jeg skulle gå sånn eller sånn! Jeg var helt fri til å bestemme selv. Og jeg er veldig opptatt av klær og egen stil, har alltid vært opptatt av det estetiske, men å la det bli et fag etc ødelegger det kreative og det at man selv bestemmer hva man vil gå med! Ja, til mangfold. Har selv bodd iutlandet i flere år, og elsket å se alle de forskjellige klesstilene. Hvordan man kler seg viser mye om hvordan man er som person, og det skal man SELV få bestemme, ingen skole! Anonymkode: d6376...d48 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #8 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, man bør ikke lære seg hvordan man skal kle seg! Jeg er så glad for at mamma ikke var sånn type mamma som mente jeg skulle gå sånn eller sånn! Jeg var helt fri til å bestemme selv. Og jeg er veldig opptatt av klær og egen stil, har alltid vært opptatt av det estetiske, men å la det bli et fag etc ødelegger det kreative og det at man selv bestemmer hva man vil gå med! Ja, til mangfold. Har selv bodd iutlandet i flere år, og elsket å se alle de forskjellige klesstilene. Hvordan man kler seg viser mye om hvordan man er som person, og det skal man SELV få bestemme, ingen skole! Anonymkode: d6376...d48 Blir så frustrert når jeg leser slike innlegg. Minner meg om mennesker med talefeil som insisterer på at talefeilen er dialekt. Jeg elsker å se mangfold jeg også, men jeg elsker ikke å se folk gå kledd som en dass. Du har sikkert vært på steder med kleskode. Går fint an å ha mangfold selv om man må tenke over hvordan man går kledd. Om noe så blir man mer bevisst på hvordan man ønsker å uttrykke seg om man ikke kan ta på seg hva som helst. Ta norskfaget. Viktig med kreativitet ved stilskriving, men det er også viktig at man lærer å følge diverse regler for å kunne uttrykke hva man mener mest mulig effektivt. Og man må lære reglene for å vite når det kan være greit å bryte dem. Samme gjelder for klesstil. TS Anonymkode: 95e1f...685
herremann Skrevet 3. november 2016 #9 Skrevet 3. november 2016 Regner med skolen dekker klesutgiftene også da? skolen i norge skal tross alt være gratis. Er mange som ikke har råd til å bruke tusenlapper pr unge pr mnd på klær.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #10 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, herremann skrev: Regner med skolen dekker klesutgiftene også da? skolen i norge skal tross alt være gratis. Er mange som ikke har råd til å bruke tusenlapper pr unge pr mnd på klær. Har forklart at det ikke trenger å koste noe mer å gå greit kledd. Kanskje slipper man også at folk blir mobbet for dårlig råd om elevene lærer hvordan man kan kle seg uten å fremstå gatebarn. TS Anonymkode: 95e1f...685
Saphyria Skrevet 3. november 2016 #11 Skrevet 3. november 2016 Eg bare lurer, hvordan er ein person kledd når han er kledd som ein dass? ^ sånn? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #12 Skrevet 3. november 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir så frustrert når jeg leser slike innlegg. Minner meg om mennesker med talefeil som insisterer på at talefeilen er dialekt. Jeg elsker å se mangfold jeg også, men jeg elsker ikke å se folk gå kledd som en dass. Du har sikkert vært på steder med kleskode. Går fint an å ha mangfold selv om man må tenke over hvordan man går kledd. Om noe så blir man mer bevisst på hvordan man ønsker å uttrykke seg om man ikke kan ta på seg hva som helst. Ta norskfaget. Viktig med kreativitet ved stilskriving, men det er også viktig at man lærer å følge diverse regler for å kunne uttrykke hva man mener mest mulig effektivt. Og man må lære reglene for å vite når det kan være greit å bryte dem. Samme gjelder for klesstil. TS Anonymkode: 95e1f...685 Du er virkelig det man kaller firkantet! Hvem skal bestemme hvordan man skal gå kledd da? Skal det sitte folk i gata , i butikker, i varemagasin å fortelle hvordan du og jeg skal kle oss? Ha et klespoliti? Hvordan skal det fungere når alle har forskjellig stil og smak? Bare det å sammenligne klær med norskfaget, hvordan man vurderer det, forteller også hvor LITE kreativ du er... Anonymkode: d6376...d48 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #13 Skrevet 3. november 2016 Og vhis du tar deg en titt rundt i samfunnet ts, er det da evig nok at estetisk påvirkning, hvordan man skal kle seg, hvordan man skal sminke seg, det lyyyser fra diverse plakater og blader og hvordan man skal kle seg! Skal man i tillegg få et fag som skal legge seg opp i vår personlige stil, blir det helt uutholdelig her...Ja til fri vilje over egen stil! For alltid! Anonymkode: d6376...d48 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #14 Skrevet 3. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er virkelig det man kaller firkantet! Hvem skal bestemme hvordan man skal gå kledd da? Skal det sitte folk i gata , i butikker, i varemagasin å fortelle hvordan du og jeg skal kle oss? Ha et klespoliti? Hvordan skal det fungere når alle har forskjellig stil og smak? Bare det å sammenligne klær med norskfaget, hvordan man vurderer det, forteller også hvor LITE kreativ du er... Anonymkode: d6376...d48 Jeg har jo aldri sagt det skal være et klespoliti. Jeg sier bare at det skal være en viss kleskode på skolen samt undervisning i klesstil. Synes ikke jeg er firkantet, det handler bare om at vi alle skal få det bedre. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og vhis du tar deg en titt rundt i samfunnet ts, er det da evig nok at estetisk påvirkning, hvordan man skal kle seg, hvordan man skal sminke seg, det lyyyser fra diverse plakater og blader og hvordan man skal kle seg! Skal man i tillegg få et fag som skal legge seg opp i vår personlige stil, blir det helt uutholdelig her...Ja til fri vilje over egen stil! For alltid! Anonymkode: d6376...d48 Plakater og slikt hjelper jo ikke for de som ikke klarer å kle seg. Det blir som å si at man ikke trenger å lære å lese på skolen for det finnes bøker ungene kan kjøpe om de ønsker å lære å lese. TS Anonymkode: 95e1f...685
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #15 Skrevet 3. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jo aldri sagt det skal være et klespoliti. Jeg sier bare at det skal være en viss kleskode på skolen samt undervisning i klesstil. Synes ikke jeg er firkantet, det handler bare om at vi alle skal få det bedre. Plakater og slikt hjelper jo ikke for de som ikke klarer å kle seg. Det blir som å si at man ikke trenger å lære å lese på skolen for det finnes bøker ungene kan kjøpe om de ønsker å lære å lese. TS Anonymkode: 95e1f...685 Du må lære deg til å akseptere at folk er forkjellige ts! Det er ditt største problem. Det ville blitt ekstremt kjedelig om vi alle skulle kledd oss etter kleskoder. Og hvem skal bestemme kleskodene, når folk har forskjellig smak? Du nevner at noen ikke klarer å kle seg, og det er poenget mitt. noen er ikke interessert i klær og mote, og la de bruke sin energi , sine krefter og sine interesser på det de brenner for. På samme måte som noen ikke er musikalske, noen er ikke gode i idrett, skal de presses inn i musikk prosjekter, i idretter? Jeg liker at noen pynter seg i gata, at noen har freaka stil, at noen er pønkere, at noen ser ut som de kommer fra catwalken. Savner faktisk ennå mer individualister i Norge, synes folk kler seg for likt, sammenlignet med de landene jeg bodde i ( og store byer ) og nå mener du attpåtil at man skal ha et fag, så man skal få en kleskode, så man kler seg ennå mer likt... Hvis dette skjer, flytter jeg fra Norge garantert...Her skal jo alt være likt, boring! Anonymkode: d6376...d48 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #16 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må lære deg til å akseptere at folk er forkjellige ts! Det er ditt største problem. Det ville blitt ekstremt kjedelig om vi alle skulle kledd oss etter kleskoder. Og hvem skal bestemme kleskodene, når folk har forskjellig smak? Du nevner at noen ikke klarer å kle seg, og det er poenget mitt. noen er ikke interessert i klær og mote, og la de bruke sin energi , sine krefter og sine interesser på det de brenner for. På samme måte som noen ikke er musikalske, noen er ikke gode i idrett, skal de presses inn i musikk prosjekter, i idretter? Jeg liker at noen pynter seg i gata, at noen har freaka stil, at noen er pønkere, at noen ser ut som de kommer fra catwalken. Savner faktisk ennå mer individualister i Norge, synes folk kler seg for likt, sammenlignet med de landene jeg bodde i ( og store byer ) og nå mener du attpåtil at man skal ha et fag, så man skal få en kleskode, så man kler seg ennå mer likt... Hvis dette skjer, flytter jeg fra Norge garantert...Her skal jo alt være likt, boring! Anonymkode: d6376...d48 La barna få noen timer med klesteori på skolen og kleskode også kan de selv få bestemme hvordan de ønsker å gå kledd som voksne. Blir jo som med gym og musikk, man krever at barna skal ha gymtimer på skolen for at barna skal se muligheten de har til å drive med idrett og musikk. Om du liker at folk pynter seg burde du juble for mitt forslag for det er jo hva det handler om. Synes det er utrolig trangsynt at man skal holde seg til status quo uansett hvor dårlig det står stilt bare fordi noen få ikke ønsker å bli stilt krav til når de møter opp på skolen. Det er kanskje nettopp de som protesterer mest som hadde hatt best utbytte av litt disiplin og kunnskap. TS Anonymkode: 95e1f...685
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #17 Skrevet 3. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: La barna få noen timer med klesteori på skolen og kleskode også kan de selv få bestemme hvordan de ønsker å gå kledd som voksne. Blir jo som med gym og musikk, man krever at barna skal ha gymtimer på skolen for at barna skal se muligheten de har til å drive med idrett og musikk. Om du liker at folk pynter seg burde du juble for mitt forslag for det er jo hva det handler om. Synes det er utrolig trangsynt at man skal holde seg til status quo uansett hvor dårlig det står stilt bare fordi noen få ikke ønsker å bli stilt krav til når de møter opp på skolen. Det er kanskje nettopp de som protesterer mest som hadde hatt best utbytte av litt disiplin og kunnskap. TS Anonymkode: 95e1f...685 Jeg er så uenig i utsagnet ditt som jeg kan få blitt! Barn har allerede for mye teorier de skal ta inn. La barn utvikle sin egen stil, UTEN at det skal være et fag som de får tredd nedover hodet, slik som så mye annet i dagens samfunn. Ha tillit til at de kan utvikle den stilen SELV. Jeg har ofte fått komplemnter for min klesstil, og den har jeg funnet HELT SELV! Det ville vireklug ødelagt min interesse, hvis skolen skulle inn her å fortelle meg hvordan man skal kle seg, om kleskoder osv. Jeg hater kleskoder! La folk få være firie til å være den de er! Anonymkode: d6376...d48 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #18 Skrevet 3. november 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke jeg er firkantet, det handler bare om at vi alle skal få det bedre. Anonymkode: 95e1f...685 Du er både firkantet og enormt selvsentrert hvis du tror at vi alle får det bedre ved å underlegges regler som skal sørge for at vi alle må kle oss slik som du personlig føler for. Om folk vil kle seg som en dass skal du bare drite i. Anonymkode: dff6d...3d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå