AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 Jeg har en mannlig venn som jeg liker godt, og også er tiltrukket av. Han var veldig flørtete overfor meg her en kveld, og vi klinte, danset, hadde det gøy og tiltrekningen mellom oss kjentes ganske sterkt (men gikk ikke så langt som å ha sex). Nå er situasjonen slik at vi ikke kan bli sammen (kan ikke avsløre grunnen her), men bare være venner utad. Et par dager etter denne kvelden, så var han ganske annerledes overfor meg, helt nøytral og virket ganske likegyldig. Jeg spurte han om han ikke likte meg lenger. Jo, sa han, men han hadde distansert seg, siden det ikke kan bli noe mellom oss to uansett, og han ikke ville ikke såre meg. Greit nok, det er høres jo litt logisk ut. Men likevel ble jeg jo såret, fordi det kjennes som han ikke kjenner tiltrekningen lenger, eller at vi ikke har den kontakten jeg følte. Jeg føler meg så dum. Føler meg utilstrekkelig. Det var han som var den som var veldig på og virket å være veldig tiltrukket av meg. Men nå er det selvfølgelig jeg som trekker det korteste strået, for jeg er den som fortsatt liker han, savner kontakten jeg kjente, og føler at jeg er mislykket fordi han så raskt mistet interessen for meg. Han hadde tilfeldig sex med en annen bare noen dager etterpå. Uff, så vanskelige følelser. Anonymkode: 1266a...5fa
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Nja, det å distansere seg hvis et forhold er umulig er jo bare en rasjonell beslutning. Noen er flinkere til å ta slike beslutninger enn andre. Det er nok til en viss grad en modenhetssak, der man blir flinkere med årene. Noen har også mer selvdisiplin enn andre. Jeg har distansert meg fra menn jeg har hatt sterke følelser for, rett og slett fordi det var det fornuftige å gjøre. Det var jo ikke fordi det var "lett" for meg, selv om noen sarte sjeler alltid hevder at ingen andre har opplevd det de opplever og at det er derfor det er lettere for dem. Nei, vi gjorde bare det riktige selv om det var vanskelig. Jevnt over er min erfaring at menn er litt flinkere til å "sortere tankene" enn kvinner, og kanskje også har noe mer stolthet der de trekker seg unna fremfor å krype. Men nå er jeg kvinne og likedan, så det er vel mest en individuell forskjell enn en kjønnsbasert en. Anonymkode: 47d4c...b25
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nja, det å distansere seg hvis et forhold er umulig er jo bare en rasjonell beslutning. Noen er flinkere til å ta slike beslutninger enn andre. Det er nok til en viss grad en modenhetssak, der man blir flinkere med årene. Noen har også mer selvdisiplin enn andre. Jeg har distansert meg fra menn jeg har hatt sterke følelser for, rett og slett fordi det var det fornuftige å gjøre. Det var jo ikke fordi det var "lett" for meg, selv om noen sarte sjeler alltid hevder at ingen andre har opplevd det de opplever og at det er derfor det er lettere for dem. Nei, vi gjorde bare det riktige selv om det var vanskelig. Jevnt over er min erfaring at menn er litt flinkere til å "sortere tankene" enn kvinner, og kanskje også har noe mer stolthet der de trekker seg unna fremfor å krype. Men nå er jeg kvinne og likedan, så det er vel mest en individuell forskjell enn en kjønnsbasert en. Anonymkode: 47d4c...b25 Jeg forstår det. Men jeg savner bare kontakten vi hadde så mye. Anonymkode: 1266a...5fa
Gjest Minesveiper Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Det kommer an på hvor sterke følelser man har for damen. Det er selvfølgelig tungt å distansere seg, men når man ikke vil det samme er det eneste løsning.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 Men jeg kommer vel til å late som jeg tar dette greit, fordi jeg ikke vil at det skal bli et ubalansert forhold mellom oss. Jeg vil bevare vennskapet uten at han går rundt og tror jeg er forelsket i han. Vil ikke han skal være høy på seg selv heller. Anonymkode: 1266a...5fa
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 Det handler jo ikke nødvendigvis bare om deg og at du er lett å distansere seg fra. Det kan handle like mye om at han ser på det som eneste løsningen for dere begge siden det ikke kan bli noe mer Anonymkode: d3bab...57e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har distansert meg fra menn jeg har hatt sterke følelser for, rett og slett fordi det var det fornuftige å gjøre. Det var jo ikke fordi det var "lett" for meg, selv om noen sarte sjeler alltid hevder at ingen andre har opplevd det de opplever og at det er derfor det er lettere for dem. Nei, vi gjorde bare det riktige selv om det var vanskelig. Anonymkode: 47d4c...b25 Jeg skulle ønske dette var tilfelle her; at han har følelser selv om han distanserer seg. Anonymkode: 1266a...5fa
jabx Skrevet 3. november 2016 #8 Skrevet 3. november 2016 Hva er problemstillingen her egentlig? Han liker deg, men vet at det ikke går. Så han velger å bevisst oppføre seg på en måte som markerer distanse. Selv om han liker deg, velger han å ikke vise det utad fordi det aldri kommer til å bli dere uansett. Er det noe mer å lure på?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #9 Skrevet 3. november 2016 2 timer siden, jabx skrev: Hva er problemstillingen her egentlig? Han liker deg, men vet at det ikke går. Så han velger å bevisst oppføre seg på en måte som markerer distanse. Selv om han liker deg, velger han å ikke vise det utad fordi det aldri kommer til å bli dere uansett. Er det noe mer å lure på? Nei, det er kanskje greit. Anonymkode: 1266a...5fa
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #10 Skrevet 3. november 2016 Han høres egentlig ut som en bra kar. Han ønsker ikke å gi deg noen forhåpninger. Nå vet jeg ikke hvorfor det er sånn at dere ikke kan bli sammen, men hvis det er snakk om at eksen din er bestekompisen hans eller lignende er det jo veldig lurt å ikke ta det videre. Anonymkode: aa875...a94
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #11 Skrevet 3. november 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han høres egentlig ut som en bra kar. Han ønsker ikke å gi deg noen forhåpninger. Nå vet jeg ikke hvorfor det er sånn at dere ikke kan bli sammen, men hvis det er snakk om at eksen din er bestekompisen hans eller lignende er det jo veldig lurt å ikke ta det videre. Anonymkode: aa875...a94 Ja, det er hakket verre enn det. Ja, han er en veldig bra mann, singel og tilgjengelig for "alle andre" enn meg! Anonymkode: 1266a...5fa
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er hakket verre enn det. Ja, han er en veldig bra mann, singel og tilgjengelig for "alle andre" enn meg! Anonymkode: 1266a...5fa Okei, hvis broren hans er eksen din eller noe i den duren er det i alle fall å bare ligge unna. Da bør man jo absolutt ikke flørte og nærme seg den grensa i det hele tatt. Anonymkode: aa875...a94
Gjest Daryl Dixon Skrevet 4. november 2016 #13 Skrevet 4. november 2016 Hvorfor håper du at han har følelser selv om han har distansert seg? Hvis det ikke er mulighet for et forhold så er det bedre at følelsene svinner hen, dine og. Du vil ikke at dere skal være ulykkelige begge to eller leve i hemmelighet med forholdet? Da er det bedre å bevege seg videre for dere begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå