Gå til innhold

Betale regning,anonymt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal hjelpe søsteren min med å betale ei regning som er gått til namsmannen, men ønsker ikke at mitt navn kommer frem på betalingen... jeg vil så hjelpe henne ut av denne situasjonen.

Er det mulig å gå i banken å betale med giro og hun signerer den? 

Anonymkode: 563ee...418

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var mulig før å betale over skranken i bank, men det er veldig mange år siden sist jeg har gjort noe slikt. Tipper du må betale et gedigent gebyr.

Ser at sparebanken tilbyr det fortsatt, gebyret er kr 150,- !

Kan det ikke gjøres på noen annen måte?

Kan du f.eks. sette inn penger på din søsters konto? Så betaler hun det?

Skrevet (endret)

Jeg sier som ovenfor; før beløpet over til hennes konto, og så betaler dere giroen fra den kontoen i nettbanken. Da kommer betalingen i hennes navn.

Såvidt jeg vet er det ingen måte å stå som anonym betaler på, når betalingen(e) skjer fra egen private konto.

Ikke husker jeg om man kan stå som anonym ved betaling over skranke heller, men det er iallfall et saftig gebyr. Siste jeg hørte var at en girobetaling over skranke koster 100,- kr i gebyr. Så det beste for dere er om hun (søs) betaler fra sin konto, etter at du har ført over pengene.

Endret av Million
Skrevet

Hmm,ja jeg får evt vippse pengene over så er jeg sammen med henne når hun betaler, så jeg ser alt er ok! 

Jeg vil hjelpe henne ut av  denne saken men stoler kansje ikke helt på henne, siden denne regningen gikk så langt som til namsmannen, 

ts

• Liker 1
Skrevet

Bank i butikk tar vel 75.- for å regningsbetaling over disk. Har aldri blitt spurt om noe ID der..

Skrevet

God søster du ts! :) 

hvorfor betale anonymt hvis søsteren din likevel skal vite at du betaler den? 

Namsmannen og betalingsmottakeren driter i hvem som betaler... de sjekker aldri det... de sjekker kun kidnummer og da ser de at det er oppgjort.. :)

Skrevet

jeg ønsket bare å hjelpe henne utav krisen, men ønsker ikke at navnet mitt kommer opp som registrert betaler på saken...

så det var ikke værre enn det...

ts

• Liker 1
Skrevet

Hvis søsteren din har krav som er kommet såpass langt, tyder det på at hun generelt har øk. problemer. Er hun f.eks. skyldig banken penger, vil de huke tak i alt som kommer inn på hennes konto. 

Ingen merker seg hvem som er betaler, bare at betaling er gjort.  Du blandes ikke inn i dette selv om du betaler.  Så er du også sikker på at betalingen virkelig blir gjort, og at ikke banken har trekk som ikke er dekket.   

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg ønsket bare å hjelpe henne utav krisen, men ønsker ikke at navnet mitt kommer opp som registrert betaler på saken...

så det var ikke værre enn det...

ts

Det har jo ingen konsekvenser for deg.

Navnet ditt blir ikke "bitt merke i "hos namsmannen eller lignende. VIrker litt paranoid - kanskje du mangler kunnskap om hva som skjer? - I såfall: ingenting skjer mht navnet ditt der. Det blir heller ikke rapportert/registrert hos NAV...

Anonymkode: 25312...dad

• Liker 4
Skrevet

Det går helt fint å betale giroer hos Posten eller Post-i-butikk. Det koster 75kr i gebyr, og det kan gjøres helt anonymt. Jeg betalte en regning med giro senest i dag. :)

Anonymkode: 87e93...b07

Skrevet

Om det er snakk om store beløp, vil jeg tro du kan betale via et advokat kontor for å holde deg skjult. Men der regner jeg med kostnaden overstiger gebyret for girobetaling i PiB eller tilsvarende.

Det er i hvertfall tanken min om fremgangsmåte dersom jeg for eksempel vant i lotto og ville gitt et betydelig beløp som anonym til enkeltpersoner eller foreninger/lag.

Skrevet
1 time siden, Zienna skrev:

Hvis søsteren din har krav som er kommet såpass langt, tyder det på at hun generelt har øk. problemer. Er hun f.eks. skyldig banken penger, vil de huke tak i alt som kommer inn på hennes konto. 

Ingen merker seg hvem som er betaler, bare at betaling er gjort.  Du blandes ikke inn i dette selv om du betaler.  Så er du også sikker på at betalingen virkelig blir gjort, og at ikke banken har trekk som ikke er dekket.   

Huke tak i alt som kommer inn på hennes konto?

Ja, om det er snakk overtrekk,  ikke ved misligholdt lån og kredittkort.  Det blir sendt inkasso. 

Anonymkode: 72d0c...08b

Skrevet

Regningen er på 7000kr, å hun har kjøpt noe på nett hun har "betalt" med faktura, så ingenting med bank og ulovligheter...

jeg ønsker bare ikke at det blir registrert  at jeg har betalt giroen  for henne...

ts

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regningen er på 7000kr, å hun har kjøpt noe på nett hun har "betalt" med faktura, så ingenting med bank og ulovligheter...

jeg ønsker bare ikke at det blir registrert  at jeg har betalt giroen  for henne...

ts

Så snill du er som hjelper henne, og at du vil la det se ut som om at hun har ordnet opp i dette selv! :) Sikkert lurt som du skrev litt tidligere at du er med søsteren din når betalingen skjer, siden du ikke stoler helt på situasjonen mht innbetalingen. Alle skulle hatt en søsken som deg! :) 

• Liker 1
Skrevet

Betal det i kontant i buttikken hvis de har samarbeid med posten

Anonymkode: c2366...cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...