AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #1 Del Skrevet 2. november 2016 Er ganske fersk når det kommer til strikking. Driver nå med et prosjekt. Har økt masker noen runder som oppskriften sier, men har glemt å strikke et par av maskene vridd, så det har blitt et hull i arbeidet. Kan jeg fikse det på noen måte? (Helst uten å rekke opp, da jeg er dårlig på å plukke opp maskene igjen). Anonymkode: dd923...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. november 2016 #2 Del Skrevet 4. november 2016 Du kan sy såkalte "maskesting" når du er ferdig. I tillegg hjelper det å trekke litt i strikketøyet, slik at garnet fordeler seg på maskene rundt. I tillegg vil hullene vanligvis bli mindre når du har bløtlagt/vasket og dampet strikketøyet når du er ferdig. Etterhvert som strikketøyet brukes, fordeler garnet seg selv slik at maskebildet blir jevnere. I tillegg eser ullgarn litt etter vask, men det avhenger noe av hvor hardt det er spunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 11. november 2016 #3 Del Skrevet 11. november 2016 Du kan jobbe deg nedover en rad fra oven, til der du har glemt å vri maskene, og så vri dem, og så jobbe deg oppover raden til der pinnen er igjen. Vet ikke om det var lett å forstå, og kanskje er det for komplisert, om du syns det er vanskelig å plukke opp masker. Men da ville jeg bare sydd igjen hullet på baksiden med nål og garn. Hvis det ikke tetter seg av seg selv når du vasker plagget, siden noe garn eser litt etter første vask/skylling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå