Gå til innhold

Vintersko i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle investere i ordentlige vinterklær for første gang på mange år. Noe jeg kan ha i lang tid fremover. Sitter nå å ser på sko, men lurer litt på hva slags vintersko man egentlig trenger når man bor i Oslo. Jeg har cirka ett minutt gåtur til/fra høgskolen og 8 minutter til butikken ellers tar jeg bussen om jeg skal til sentrum ol. Er ikke ute på vinteren om jeg ikke må og deltar ikke i uteaktiviteter heller. Flyttet akkurat til Oslo og er mest vant med virkelig kalde vintre, store snømengder og glatte veier, men her er det kanskje mest slaps og regn? Burde jeg prioritere sko som er ordentlig vanntette og normalt varme eller burde jeg kjøpe heftige vintersko? 

Hva slags sko bruker dere på vinteren? Har et par høstsko uten for. Kan de være nok hvis jeg bruker tykke sokker i? Er ikke så glad i disse tømmerstokk-skoene som finnes overalt og er på utkikk etter noe slankt, feminint og elegant. :)

Endret av Rakelmaki
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest aceydazey
Skrevet

Jeg har ugg adirondack til de iskalde dagene, og bianco Braided Warm Boot til det været som har vært hittil. Du trenger ikke heftige vintersko til ditt bruk, men pass på å kjøpe noen som er foret og ikke glatte. (Gummisåle med spor) 

Skrevet

Ikke kjøp Ugg. Grøss. 

Så lenge sålen har mønster, og er i gummi, så bør du klare deg. Er de ikke vanntette så hjelper impregnering noe, og siden du knapt er utenfor døra så skal det litt til før du blir våt på beina. Is er det største problemet ditt. Og en og annen sørpedag. Men på sørpedager er det stort sett bare gummistøvler som funker. 

Anonymkode: 28e5b...263

• Liker 1
Gjest aceydazey
Skrevet

ugg adirondack er vanntette og foret, det er ikke de vanlige, fæle uggsene;) 

Skrevet

Ugg er og blir fæle. På lik linje med Canada Goose. Ikke oppfordre til å kjøpe så uetisk. 

• Liker 1
Gjest aceydazey
Skrevet

Slik ser ugg adirondacks ut, forklar hva som er uetisk med disse.........

05872-02.png

Skrevet

Mulesting. Uggs bør ikke støttes. Om man har klart å unngå all informasjon om hvordan de støtter dyremishandling så lever man i en liten boble. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...