AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 Jeg og et par venninner kom innpå dette temaet. Er det lov å gi et barn som et etternavn som fornavn? Trodde det var ulovlig jeg, og det trodde de andre også. Men Aune Sand, han kan da ikke hete Aune til fornavn, for det er jo etternavn. Heter han ???? Aune Sand, men kaller seg for Aune Sand? For Aune er jo et etternavn.... Anonymkode: ac2c5...450
minister-mio Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Det er et fornavn iallefal. Mulig det er begge deler som som f. eks Magnus, Thomas og Vegard 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 Jeg mener det er lov, dersom navnet har tradisjon som fornavn.. Anonymkode: 1b195...d58
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Eh, er Magnus et etternavn? sjekket nå, og det er det! nytt for meg, og det er 74 som heter Aune til fornavn, 4000 som etternavn. Vet det er etternavn, fordi en familie eier en liten butikk her i byen. ts Anonymkode: ac2c5...450
Mummikopp Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 Noen etternavn er lov å gi som fornavn hvis de tradisjonelt også har vært brukt som fornavn, som Tidemann for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, er Magnus et etternavn? sjekket nå, og det er det! nytt for meg, og det er 74 som heter Aune til fornavn, 4000 som etternavn. Vet det er etternavn, fordi en familie eier en liten butikk her i byen. ts Anonymkode: ac2c5...450 Aune er både fornavn og etternavn. Et navn kan fint være begge deler. Anonymkode: aedf2...899 1
Arabella Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, er Magnus et etternavn? sjekket nå, og det er det! nytt for meg, og det er 74 som heter Aune til fornavn, 4000 som etternavn. Vet det er etternavn, fordi en familie eier en liten butikk her i byen. ts Anonymkode: ac2c5...450 Jeg kjenner flere på forskjellige steder, som heter Magnus til etternavn.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, er Magnus et etternavn? sjekket nå, og det er det! nytt for meg, og det er 74 som heter Aune til fornavn, 4000 som etternavn. Vet det er etternavn, fordi en familie eier en liten butikk her i byen. ts Anonymkode: ac2c5...450 Du har jo for eksempel Anders Magnus, en av NRKs mest profilerte reportere/journalister de siste tiårene Det er en del navn som brukes både som for- og etternavn. Aune er forsåvidt "motsatt" av Magnus i den forstand at det er langt vanligere som etternavn enn som fornavn, mens Magnus er langt vanligere som fornavn enn som etternavn. Aune Sand har i hvert fall hatt Aune som fornavn hele livet, akkurat navnet er ikke et eller annet pussig stunt. Ganske uvanlig, men som du selv sier er det 73 andre som heter Aune til fornavn. Faren til tvillingbrødrene Aune og Vebjørn Sand er jo kunstner han også, om jeg ikke tar helt feil. Anonymkode: bd706...78d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå