Gå til innhold

Var det ei mare?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 19 fortalte meg noe rart i går.

Forrige natten akkurat like før han sovnet, snudde han seg over på siden og fikk øye på en kvinneskikkelse i den andre enden av rommet sitt. Hun stod der naken og hadde håret foran ansiktet. Han syntes det var merkelig men ble liggende å se. Så kom hun over rommet og la seg ved siden av ham eller lente seg over ham, sa han. Det trykket sånn på brystet hans at han ikke fikk puste.

Han satte seg brått opp og da forsvant hun. Tre ganger etter hverandre skjedde det. Siste gangen ble han sittende litt og la seg ned på siden igjen... og merket ikke mer til henne. Han så egentlig ikke ansiktet hennes men han visste instinktivt at hun vær bælstygg...

Nå har denne sønnen min tidligere sett nisser, og også hørt dem hviske hysj i det han våkner og åpner øynene.

Måtte bare fortelle det - er ungen gæren eller har han snåle evner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange mulige teorier her..

Det finnes folk som har litt andre evner enn oss andre. Som kan se eller føle ting andre ikke kan. Så hvem vet? ;)

Er han flink til å bruke fantasien sin? Var han fantasifull da han var liten? Det kan godt være at fantasien spiller han et puss, evnt at fantasien hans settes i sving noen ganger i stadiet man havner i rett før man sovner. Da kan man se og oppleve veldig mye rart.. ;)

Eller kanskje han er, som du sier, gæærn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Jeg tror fullt og fast på at ikke alt mellom himmel og jord kan forklares. Sønnen din er nok velsignet med en evne som gjør at han ser ting ikke alle andre ser.

Selv har jeg flere ganger blitt vekket av en mann som sier "Våkn opp, Leyla" rett inn i øret mitt. Dette er situasjoner som ville vært skadelige for meg hvis jeg hadde fortsatt å sove. F.eks i bilen, på jobben som nattevakt etter tre netter på rad (duppet av i nøyaktig tre minutter), på jobben. Kanskje unødvendig å si at da jeg våknet fantes det ingen mann der...

Kan godt hende det var ei mare som var på besøk hos sønnen din. For en spennende tilværelse han må ha! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine tre er veldig kreative og litt sarte sjeler. Ting som jeg ikke skjønner kan være problematisk for dem, kan virkelig være store og neste uoverkommelige for dem, sånn følelsesmessig.

De takler ikke tankene og følelsene sine så godt, disse tre - og jeg som er temmelig flegmatisk blir litt sånn :roll: Hva er det å ikke takle, liksom?

Alle tre har hatt litt snåle opplevelser sånn, med å høre at pappan deres ropte på dem etter at han var død f.eks. At de så vår lille undulat flakse gjennom kjøkkenet lenge etter at han var død også. Og de hører det klart og tydelig, og samtidig! Så det er ikke bare én hjerne som spiller sin eier et puss nei... så lett bortforklart er det ikke.

Det er snåle greier. Jeg har prøvd å lete litt på marer på nett i dag, for å ta med hjem til guttungen, men det var ikke så lett. Er det noen som har noen gode linker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8)

Han er nok utrustet med en god og sterk fantasi denne gutten din. Du skal se han blir forfatter om noen år.

Ellers så er han vel et følelsesmenneske noe mer enn hva som er vanlig kanskje.

Forøvrig er det ikke noe uvanlig at unge menn har sexuelle fantasier, tvertimot., det er fullt normalt.

Jeg kan ikke unngå å trekke lit paraleller til "Tommy" i tegneserien Tommy og Tigeren.

Ta det helt med ro uansett. Han er ikke gærn. Han virker som å være en herlig og interessant ung mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som et fenomen som faktisk er beskrevet i diagnosemanualen for søvnforstyrrelser. en del folk får hallusinasjoner i forbindelse med innsovning/ evt oppvåkning. det er ikke så uvanlig, det er ikke alvorlig, men kan være slitsomt nok for dem det gjelder.

det trenger altså ikke å ha noen 'overnaturlig' forklaring, og sønnen din holder neppe på å gå fra vettet heller.

kjenner noen som har tilsvarende opplevelser i forbindelse med narkolepsi, det kan evt være en forbindelse her.

men du kan trøste både deg selv og sønnen med at det ikke er psykelig, farlig eller uforklarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8)

Hei Mysan!

Du kan gå inn på alta vista og klikke "Isfolket"

Da kommer du inn på en side om Margit Sandemo.

Der finnes linker til marer.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere.

Jeg er ikke bekymret for'n. Han er ikke mer gærn enn han bør være for ikke å bli kjedelig. Men han syntes dette var så rart selv, og som dere sier; han er nok veldig følsom og han skriver faktisk de mest fantastiske historier, om enn de går langt utover det man vil kalle "friskt". Har fått endel pes for historiene sine i form av stiler i skoletiden.

Ellers skriver han sangtekster også, og er drivende god - i hvert fall i mine øyne :-)

Nå skal jeg sjekke hos Margit Sandmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8)

Hei Mysan!

Du kan gå inn på alta vista og klikke "Isfolket"

Da kommer du inn på en side om Margit Sandemo.

Der finnes linker til marer.

Lykke til

Finner ikke en eneste link til marer jeg.... bare masse linker til artikler i hytt og pine om Margit Sandemo og hennes forfatterskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kul:

Hei Mysan!

Jeg mener at jeg fant noe om marer da jeg klikket meg inn. Det er mange punkter nederst som du ser.

Jeg kan ikke ha drømt dette., hatt mareritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkligste skjedde her en kveld hvor jeg våknet midt på natten og det lå et kvinnemenneske vedsiden av meg.. jeg sovnet igjen og jaggu var hu ikke der når jeg våknet om morgenen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkligste skjedde her en kveld hvor jeg våknet midt på natten og det lå et kvinnemenneske vedsiden av meg.. jeg sovnet igjen og jaggu var hu ikke der når jeg våknet om morgenen også.

:wink: Hmmm.... Opplevde vel et MARE-RITT, du da??? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hei Donnie darko!

Det der har jeg opplevd også noen ganger. Det ble forresten ganske koselig etterhvert hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...