Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 21 år gammel, jeg går påbygg til generell studiekompetanse for tiden og er ferdig på VGS til juni. Har et par jobb erfaring bak meg, har nylig tatt lappen for et par måneder siden. og er glad i biler. Jeg er interessert i å teste og finne ut om forskjellige iler osv. Jeg er også på utkikk etter en jobb på deltid og ferier. Jeg har sett litt rundt på bil senter osv. Men jeg vet ikke om de kan ansatte en i min situasjon! Noen som vet noe angående det?

Anonymkode: 15894...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får neppe jobb som biljournalist med den bakgrunnen. Å teste en bil er mer enn å prøvekjøre den, og du skriver heller ikke bra nok ut i fra dette innlegget.

Anonymkode: fbce5...c78

Gjest Bossa Nova
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får neppe jobb som biljournalist med den bakgrunnen. Å teste en bil er mer enn å prøvekjøre den, og du skriver heller ikke bra nok ut i fra dette innlegget.

Anonymkode: fbce5...c78

Oppmuntrende du da. Han kan jo ha som mål og bli biljournalist på sikt og bli bedre etter hvert.

TS, selvfølgelig kan du prøve å søke deltidsjobb hos bilforretninger, bare du er villig til å starte fra bunn av og jobbe deg oppover. Sjekk hva slags ulike jobber de har på disse sentrene, kanskje de har behov for noe praktisk hjelp. Hva med bilverksted?

Skrevet

Du trenger hovedsakelig fire ting:

-Bransjekunnskap/erfaring.

-Teknisk kunnskap og -innsikt.

-Gode skrivekunnskaper og godt språk.

-Jævlig mye flaks.

Det er ikke nødvendigvis umulig å skaffe seg en deltidsjobb med klargjøring/vask og liknende hos f.eks. en bilforhandler/verksted eller et bilutleiefirma. Der får du erfaring og kontakter, og det går an å jobbe seg oppover. Skriv masse, les masse, hold deg oppdatert på hva som skjer i bransjen. Det er absolutt lurt å lære seg foto og video også. Jobb i bransjen kan du få allerede nå, så lenge du har flaks og ikke er kresen, men å bli biljournalist krever nok noen år med jobb og erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...