AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 Jeg har venner fra forskjellige gjenger, og de har møttes en del opp igjennom årene gjennom bursdager, fester, o.l. Nå er det én venninne av meg som har blitt spesielt god venn med to av dem. Så god at de finner på ting uten meg. Dette syns jeg i starten var hyggelig, men nå begynner jeg å bli sjalu. Noe av grunnen er at jeg er bortreist en del, og selv om de stort sett inviterer meg, har jeg ofte ikke muligheten til å bli med. Det føles ganske sårt at de finner på ting uten meg. Jeg høres kanskje eiesyk ut, men her er det snakk om at min venninne har blitt skikkelig "bestis" med de to andre, og det er oppleves litt rart for meg. En annen ting er at hun nå ønsker å samle oss 4 veldig ofte. Jeg er en som liker å møte 1-2 venner, for jeg blir ganske sliten av å være flere. Min venninne er stikk motsatt, veldig "jo flere, jo bedre" og hun inviterer ofte med folk på ting vi skal. Hun spør om det er greit, men det er jo umulig for meg å si nei uten å høres veldig kjip ut. Noen ganger har hun også allerede spurt andre før hun spør meg om det er greit. Jeg er egentlig ganske rådvill nå, skal jeg ta dette opp eller er det best å la det ligge? Jeg tror vi ser så forskjellig på dette at jeg tviler en del på at hun vil se min side av saken. Men jeg merker jeg begynner å få en del såre følelser. Anonymkode: 01931...2fe
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Du er litt rar og eiersyk ja.. samtidig ser jeg synspunktet ditt. Det plager meg feks når svigerinner prøver å kapre mine veninner. Det er plagsomt, fordi svigerinna mi ikke er helt god. Men disse jentene er jo glad i deg og vil ha deg med på ting. Anonymkode: 9c821...b91
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 Jeg skjønner deg. Har opplevd det selv. Men det gikk fort over. Vennskapet deres varte ikke så lenge. Har ingen råd i grunn. Men ville forsøkt og opptre positiv til de, så ikke du blir den kjedelige sure venninna. Anonymkode: 75d3b...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Hmmm....hadde noe lignende med en venninne som flyttet til hjemstedet mitt. Plutselig var hun venner med "alle" som jeg kjente, ble sammen med en fyr jeg rotet med (de er gift nå), og rotet med en annen som jeg var forelsket i og som hun visste betydde mye for meg. Jeg reagerte på det da, men føler nå at jeg overreagerte. Ikke godt å si hva som er en riktig reaksjon når en står midt opp idet, og det kan jo være ting som ikke kommer frem i en forumpost også. Anonymkode: 66366...cd5
Beach Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 Jeg forstår deg, men det hadde vært langt verre om de ekskluderte deg i tillegg!
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 De spør hvertfall om du vil være med..! Her opplevde jeg det samme, og ble etter hvert fadet ut av begge to.. Ser at de finner på mye moro sammen via facebook. Jeg skjønner alle følelsene dine, man eier ikke andre, men man vil jo gjerne ha vennene sine. Mitt råd er å snakke med de omd u tror ting blir bedre. Det gjorde ikke jeg, og nå har jeg mistet to venninner som var gode, hver for seg da. Anonymkode: c3c26...103
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 Dette er vel som misunnelse generelt - det er fullt ut forståelig, men man må bite det i seg. Det er faktisk positivt at vennene dine kommer overens, og så lenge de fortsatt inviterer deg med har du egentlig ikke noe å klage på. Du burde ikke bli hun som sier noe på det. Når det gjelder å treffes to og to vs. i en større gjeng så er jeg likedan. Men da ville jeg invitert en venninne iblant og presisert at "jeg har ikke sett deg på lenge kun oss to, så vil du komme bort på et glass vin?". Det er helt greit å spørre om det. Anonymkode: 19491...9e4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De spør hvertfall om du vil være med..! Her opplevde jeg det samme, og ble etter hvert fadet ut av begge to.. Ser at de finner på mye moro sammen via facebook. Jeg skjønner alle følelsene dine, man eier ikke andre, men man vil jo gjerne ha vennene sine. Mitt råd er å snakke med de omd u tror ting blir bedre. Det gjorde ikke jeg, og nå har jeg mistet to venninner som var gode, hver for seg da. Anonymkode: c3c26...103 Samme her! Har opplevd å bli kuttet ut av to barndomsvenninner og de er fremdeles bestevenninner den dag i dag. Har laget ny profil på Facebook og lagt til bare personer jeg faktisk har kontakt med. Bare å strå salt i såre og få opp bilder av dem på ferier, turer, bursdager, festbilder, 17.mai frokoster, middager på restaurant osv osv. Skikkelig sårt! Anonymkode: 68a04...767
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 Dette innlegget kunne jeg nesten ha skrevet. Har tenkt på det en stund, men redd det ville komme ekle svar. Men så er vi flere i samme båt! Anonymkode: 342b8...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå