Fiia Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 (endret) Hei! Jeg sluttet på ppiller i januar og siden da har min syklus vært forferdelig ustabil (som forventet), men de siste (2) syklusene har vært på 37 dager og da har den vært så nøyaktig at mensen nesten har kommet på klokkeslettet. Vi er aktiv prøvere, men siden jeg ikke har helt kontroll på syklusen (trodde jo jeg hadde det) så vet jeg ikke nøyaktig når EL var, inbiller meg at jeg vet når, da jeg hadde litt murringer i venstre eggstokk og mye utflod (beklager ekle detaljer) Tok en test på IKM (visst jeg hadde hatt en syklus på 37 dager), testen var negativ. Tok en test igjen etter noen dager og negativ da også.. På 4 og 5 test fikk jeg skyggestreker (det har jeg aldri fått før) og et par dager etter det tok jeg en Clear blue, den var negativ den også. Nå har jeg ikke tatt noen nye tester siden fredag 28/10, og er nå 21 dager på overtid! Har ingen symptomer på verken mens eller graviditet, er bare uffatelig trøtt for tiden og veldig sliten, noe som igjen kan være fordi jeg har jobbet litt mer enn normalt de siste ukene.. Har vell nesten slått meg til ro med at jeg ikke er gravid, men likevel lurer jeg fælt på hva som gjør at syklusen min plutselig ble så ustabil igjen. Har noen av dere hatt lignende erfaringer? Jeg skal til Gynekolog i morgen for mulig utredning for PCOS.. Endret 2. november 2016 av Fiia
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Jeg har ikke så mye å komme med, men anbefaler deg å starte å tempe for å finne ut når EL er og om du faktisk har EL. Jeg hadde tatt en ny test, men regner med du får svar i morgen uansett?☺️ Anonymkode: 3fbf0...61b
Fiia Skrevet 2. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke så mye å komme med, men anbefaler deg å starte å tempe for å finne ut når EL er og om du faktisk har EL. Jeg hadde tatt en ny test, men regner med du får svar i morgen uansett?☺️ Anonymkode: 3fbf0...61b Ja, har vurdert det, men for å være helt ærlig blir jeg ikke helt klok på hvordan det fungere, hehe.. Må kanskje gjøre litt research :-) Hmm, det er det jeg er litt usikker på om jeg får, men får kjøpe en test og eventuelt høre med gyn i morgen. Takk for svar ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 1 time siden, Fiia skrev: Ja, har vurdert det, men for å være helt ærlig blir jeg ikke helt klok på hvordan det fungere, hehe.. Må kanskje gjøre litt research :-) Hmm, det er det jeg er litt usikker på om jeg får, men får kjøpe en test og eventuelt høre med gyn i morgen. Takk for svar ihvertfall Hehe. Det er veldig enkelt. Jeg startet med å tempe denne syklusen. Jeg har opprettet konto hos fertility friend gratis versjonen. Du legger inn temp og ellers det du ønsker. Den er veldig enkelt å grei. Jeg tar tempen hver morgen omtrent på samme tid. Man bør ha sovet min 3 timer sammenhengende. Tempen pleier å være lavre frem til eggløsningen. Dsgen etter øker den litt og tempen skal holde seg høy frem til mens eventuelt forblir den høy om man er gravid. Jeg har hatt tydelig skille på min graf, men vet at noen må tempe i et par sykluser for å finne ut når eggløsningen er. Det er bare til å google temping, så finner du mangen tråder om emne fra erfarne tempere. Lykke til i morgen:) Anonymkode: 3fbf0...61b
Fiia Skrevet 3. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Det er veldig enkelt. Jeg startet med å tempe denne syklusen. Jeg har opprettet konto hos fertility friend gratis versjonen. Du legger inn temp og ellers det du ønsker. Den er veldig enkelt å grei. Jeg tar tempen hver morgen omtrent på samme tid. Man bør ha sovet min 3 timer sammenhengende. Tempen pleier å være lavre frem til eggløsningen. Dsgen etter øker den litt og tempen skal holde seg høy frem til mens eventuelt forblir den høy om man er gravid. Jeg har hatt tydelig skille på min graf, men vet at noen må tempe i et par sykluser for å finne ut når eggløsningen er. Det er bare til å google temping, så finner du mangen tråder om emne fra erfarne tempere. Lykke til i morgen:) Anonymkode: 3fbf0...61b Hmm, da skal jeg prøve det! Takk for tips! :-) Legetimen gikk dårlig, dessverre hadde jeg PCOS Dvs at jeg kanskje må slite med å bli gravid, i og med at jeg har prøvd siden februar regner jeg med at det stemmer Jaja, er da bare 23 heldigvis! Glad jeg fant ut av dette nå og ikke når jeg var 30
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 38 minutter siden, Fiia skrev: Hmm, da skal jeg prøve det! Takk for tips! :-) Legetimen gikk dårlig, dessverre hadde jeg PCOS Dvs at jeg kanskje må slite med å bli gravid, i og med at jeg har prøvd siden februar regner jeg med at det stemmer Jaja, er da bare 23 heldigvis! Glad jeg fant ut av dette nå og ikke når jeg var 30 Huff så kjipt med en slik beskjed, men mange blir jo gravid tross alt. Hvordan får man påvist PCOS egentlig? Ja du er ung og har god tid på deg heldigvis😊 Anonymkode: 3fbf0...61b
Fiia Skrevet 3. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff så kjipt med en slik beskjed, men mange blir jo gravid tross alt. Hvordan får man påvist PCOS egentlig? Ja du er ung og har god tid på deg heldigvis😊 Anonymkode: 3fbf0...61b Ja, jeg hadde en mistanke da min menstruasjonssyklus var veldig ustabil. Jeg var først hos fastlege og fortalte at jeg mistenkte at jeg kunne ha det pga veldig ustabile sykluser, ble henvist til gynekolog og hadde ultralyd der, der så hun at jeg hadde cyster på den ene eggstokken og da var det visst ikke noe tvil i tillegg til at jeg har gått opp litt i vekt uten å vite hvorfor, som visstnok også var en symptom på PCOS :-S
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #8 Skrevet 3. november 2016 7 minutter siden, Fiia skrev: Ja, jeg hadde en mistanke da min menstruasjonssyklus var veldig ustabil. Jeg var først hos fastlege og fortalte at jeg mistenkte at jeg kunne ha det pga veldig ustabile sykluser, ble henvist til gynekolog og hadde ultralyd der, der så hun at jeg hadde cyster på den ene eggstokken og da var det visst ikke noe tvil i tillegg til at jeg har gått opp litt i vekt uten å vite hvorfor, som visstnok også var en symptom på PCOS :-S Såpass ja, men det er nå bra å få et svar på hvorfor syklusene dine er så ustabil. Kommer de til å fjerne cyster? Anonymkode: 3fbf0...61b
Fiia Skrevet 3. november 2016 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såpass ja, men det er nå bra å få et svar på hvorfor syklusene dine er så ustabil. Kommer de til å fjerne cyster? Anonymkode: 3fbf0...61b Ja, det er greit å ha et svar på hvorfor det er sånn, visst ikke hadde jeg blitt gal tror jeg. Denne syklusen er ikke til å bli klok på, hehe.. Nei, det var visst ikke noe snakk om det før vi eventuelt hadde prøvd å bli gravide i ett år eller visst de evt ble større og vonde, da må de kanskje fjernes. Legen var litt sparsom på informasjon, så får vel heller google litt
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #10 Skrevet 3. november 2016 4 minutter siden, Fiia skrev: Ja, det er greit å ha et svar på hvorfor det er sånn, visst ikke hadde jeg blitt gal tror jeg. Denne syklusen er ikke til å bli klok på, hehe.. Nei, det var visst ikke noe snakk om det før vi eventuelt hadde prøvd å bli gravide i ett år eller visst de evt ble større og vonde, da må de kanskje fjernes. Legen var litt sparsom på informasjon, så får vel heller google litt Ok, men start med tempingen så finner du nok ut om når EL er og om du har EL. Masse lykke til iallefall, det ordner seg til slutt:) Anonymkode: 3fbf0...61b
Fiia Skrevet 3. november 2016 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, men start med tempingen så finner du nok ut om når EL er og om du har EL. Masse lykke til iallefall, det ordner seg til slutt:) Anonymkode: 3fbf0...61b Tusen takk for det! :-) Skal forsøke meg på temping :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå