AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #101 Del Skrevet 5. november 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For å presisere forrige innlegg, TS: Jeg kunne vært/er kanskje sjefen din. En som jobbet seg opp karrieremessig på 80-tallet, selv uten utdannelse. Og som i dag sitter på et fint kontor med egen sekretær (jeg har 2) Hadde du også reagert negativt på at jeg tjener mye mer enn deg? Eller er det bare kantinemedarbeiderne du reagerer på? Anonymkode: e90fe...76f Nei! Det viser at du har en verdi. Jeg har aldri forfektet en type påstand som "kun lønn/ansiennitet skal avgjøre lønn", slik lærerne feks har det. Har min jobb en så mye mindre verdi for min arbeidsgiver enn kantinemedarbeiderens verdi? Det er det jeg ikke får til å stemme. Anonymkode: 2a77b...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #102 Del Skrevet 5. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei! Det viser at du har en verdi. Jeg har aldri forfektet en type påstand som "kun lønn/ansiennitet skal avgjøre lønn", slik lærerne feks har det. Har min jobb en så mye mindre verdi for min arbeidsgiver enn kantinemedarbeiderens verdi? Det er det jeg ikke får til å stemme. Anonymkode: 2a77b...740 Mente "kun utdanning/ansiennitet". Anonymkode: 2a77b...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #103 Del Skrevet 5. november 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller tydeligvis. Hilsen hun uten utdannelse. Anonymkode: e90fe...76f Men du oppfatter poenget? Hvor lett hadde det vært for de unge i dag å få en jobb som den du har, uten utdannelse utover vgs? Det er MANGE uten noen spesiell utdannelse, spesielt innen olje, som har skyhøyt lønnsnivå, fordi de har vært i bransjen siden 70- og 80-tallet. Men dette blir en debatt litt på siden. Hilsen den "unge og umodne". Anonymkode: 2a77b...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #104 Del Skrevet 5. november 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er vel 99% sikkert 2 forskjellige firmaer. så du er sjalu på en ansatt i et annet firma. snodig. Anonymkode: 064d6...642 Måten jeg fikk greie på lønnsnivået på, våre systemer, tyder ikke på det. Anonymkode: 2a77b...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #105 Del Skrevet 5. november 2016 9 timer siden, Knut Berg skrev: Interessant. Kva vil du friste med i staden for god løn då, for å få folk til å ta ubehaglege, kjedelege og tunge jobbar? Men du har rett i at det bør vere skilnad i løn. Dei med 5 års utdanning treng ca. 10% høgare løn i 50 år for å kompensere for tapt inntekt under utdanninga. Reelt har dei mykje meir, som kjent. I tillegg er arbeidet meir interessant, avvekslande og lettare. Svarer er enkelt: en jobb. De som må ta slike jobber er ofte ikke kvalifisert for så mye annet. Anonymkode: 2a77b...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #106 Del Skrevet 5. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hold opp med det våset ditt nå. Selvfølgelig må slike yrker være godt nok lønnet ellers så vil ikke folk ha disse jobbene. Eller er du virkelig så naiv at du tror folk har interesse av å tømme søppel og vaske andres dritt? Både søppeltømming og renhold er fysisk tunge yrker og skal lønnes deretter. Du er passe inngrodd om du tror at alle ville blitt renholdere om lønna er god nok. Du får vaske etter deg sjæl og finne en eller annen måte å bli kvitt søpla di på om du forventer at noen skal ta seg av det for 100 kr timen, for det kan du bare glemme Anonymkode: 22692...d36 Med mindre man har kommunisme vil det være noen typer jobber som er i nederste sjikt når det gjelder lønnsnivå. Dette må være jobber som knap krever kvalifikasjoner, som så å si alle personer er i stand til å utføre. Renhold er faktisk en sånn type jobb. Anonymkode: 2a77b...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UhuruPeak Skrevet 5. november 2016 #107 Del Skrevet 5. november 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei! Det viser at du har en verdi. Jeg har aldri forfektet en type påstand som "kun lønn/ansiennitet skal avgjøre lønn", slik lærerne feks har det. Har min jobb en så mye mindre verdi for min arbeidsgiver enn kantinemedarbeiderens verdi? Det er det jeg ikke får til å stemme. Anonymkode: 2a77b...740 Hvorfor får du det ikke til å stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå