Gå til innhold

Kantinemedarbeider på jobbe tjener mer enn meg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat funnet ut at en som jobber på kjøkkenet på jobb tjener 50 000 mer enn meg i året..! Altså det er en stor bedrift med flere hundre ansatte på kontoret her i byen. Synes det er sprøtt, misfornøyd med lønna fra før av, men synes jo dette er helt urimelig.

Hva blir det neste, de som vasker skal tjene mer enn de som jobber på kontorene vaskerne vasker for?

Noe man kan ta opp i medarbeidersamtale på en slags måte?

Anonymkode: 2a77b...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KlippKlapp
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat funnet ut at en som jobber på kjøkkenet på jobb tjener 50 000 mer enn meg i året..! Altså det er en stor bedrift med flere hundre ansatte på kontoret her i byen. Synes det er sprøtt, misfornøyd med lønna fra før av, men synes jo dette er helt urimelig.

Hva blir det neste, de som vasker skal tjene mer enn de som jobber på kontorene vaskerne vasker for?

Selvsagt bør vaskerne tjene mer enn de som jobber på kontorene de vasker.

Endret av KlippKlapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags utdanning har du? Er den relevant for jobben du gjør? Hva vil det si at du jobber på "kontor"?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sol87 skrev:

Hva slags utdanning har du? Er den relevant for jobben du gjør? Hva vil det si at du jobber på "kontor"?

Jeg har bachelor fra BI og skriver masteroppgave nå.

Jobben er relevant nok, men jeg har jo større ambisjoner.

Kontor betyr jobb i en større bedrift innen finans, hvor jeg er på saksbehandlingssiden for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du et flott forhandlingsgrunnlag for neste medarbeidersamtale. :)

Anonymkode: d2512...0cb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at de som jobber i kantinen ikke jobber i et annet firma som er leid inn der du jobber? Det er noen ganger slik med de som er i kantinen.

Anonymkode: 71cc4...30f

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontor betyr jobb i en større bedrift innen finans, hvor jeg er på saksbehandlingssiden for øyeblikket.

Da må du undersøke hva som er normalt lønnsnivå for ditt yrke, og ta argumentasjonen derfra. De som jobber på kantina kan ha jobbet der lenge, og derfor ha høyere lønn enn du har akkurat nå. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillinger innen ren saksbehandling er ofte ikke så godt betalte, spesielt stillinger som mer eller mindre bærer preg av å ta seg av rutinesaker. Særlig hvis man ikke har mye erfaring/ansiennitet. Du må forhandle med bakgrunn i hva det er vanlig at en med tilsvarende utdannelse, i samme stilling som deg og med omtrent like mye erfaring og tilsvarende resultater tjener, ikke hva andre yrkesgrupper tjener. 

Anonymkode: e2195...f64

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en assistent på kjøkkenet som tjener bedre enn deg,eller har personen lederansvar? Er h*n kokk?

Anonymkode: 5d2a4...b5b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er fortsatt student,dvs ikke fullført høyskole utdanning. Når du fullført og bestått alt, krever du medarbeider samtale og diskutere lønnen din. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor plager det deg at en katinemedarbeider tjener mer?Anser du katinemedarbeidere som underlegne deg?

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Hvorfor plager det deg at en katinemedarbeider tjener mer?Anser du katinemedarbeidere som underlegne deg?

Dersom det skal være lønnsomt å arbeide i yrker uten utdanningskrav ville ikke yrkessamfunnet ha gått rundt. 

Anonymkode: 1e190...514

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet. Har tenkt over det samme selv. Da jeg var 18 år jobbet jeg som renholder fordi det var den eneste jobben jeg fikk.

Noen år senere fikk jeg en jobb som krever mye utdanning og som generelt er ganske krevende. Jeg var ganske stolt av den jobben.

Men jeg tjente faktisk mye bedre som renholder uten noe seriøs arbeidserfaring, enn jeg gjorde i en kontorjobb som er vanskelig å få tak i i hele Norge. 

Men siden den nye jobben hadde større utviklingsmuligheter og høyere status, bytta jeg ikke akkurat tilbake. Dessuten hata jeg å være renholder. For et ekstremt kjedelig yrke :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Dessuten hata jeg å være renholder. For et ekstremt kjedelig yrke 

Og derfor MÅ det arbeidet vere godt betalt. Mykje betre enn meir interssante og lettare jobbar.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
38 minutter siden, Knut Berg skrev:

Og derfor MÅ det arbeidet vere godt betalt. Mykje betre enn meir interssante og lettare jobbar.

Ja, herregud. Det er ikke mye annet som kan friste :P

Jeg tok ikke jobben for pengene, da. Det var den eneste betalte jobben jeg fikk. Det er vel derfor det er så mange unge og så mange nyinnflytta utlendinger i det yrket :rolleyes: Man tar det man får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, cmd skrev:

Du er fortsatt student,dvs ikke fullført høyskole utdanning. Når du fullført og bestått alt, krever du medarbeider samtale og diskutere lønnen din. 

Tullball. TS har jo fullført bachelor (dvs. det skriver hun jo) og skriver master.

Det kvalifiserer til å ha litt mer enn en kjøkkenarbeider hvis det ar vanlig blant andre som også har bachelor, er i samme alder, omtrent like mye erfaring etc. 

Anonymkode: e2195...f64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Det er vel snakk om en kompensasjon for at man tar lang utdannelse, noe som er bra for landet og økonomien. At man da i løpet av et livsløp tjener like mye som de uten utdanning er vel rimelig? 

Når det er sagt, så har ts bachelor, noe som ikke er spesielt lang utdanning i dag, de fleste i den type stillinger i dag har hovedfag/master.

Anonymkode: 4f1d9...263

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke vaskerne få bedre betalt? Syns egentlig jobber ingen har lyst å gjøre burde få bedre lønn. Så kan snobbeyrker få redusert lønn.

Anonymkode: a54ca...d33

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...