Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er noen her inne som har benyttet seg av noen form for karriererådgivning. Var det nyttig? 

Var det konkret rettet type "hvor kan du faktisk jobbe hen med denne rotete  bachelorgraden din", eller var det mest fokus på refleksjon rundt egne ønsker og ferdigheter?

Ønsker også gjerne tips til hvor jeg kan henvende meg i Trondheim for å motta rådgivning.

Anonymkode: 45de0...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det,og det var nyttig, men krever at du finner en som er flink. "Alle" kan kalle seg kartiererådgivere. Fikk hjelp til å trekke frem kvalifikasjoner jeg ikke hadde, formuleringer, kroppsspråk og å selge seg selv i intervjusituasjoner, samt oppsett av profesjonell søknad og cv. Fikk også mer selvtillit av det.

Anonymkode: d0644...b95

Skrevet

Jeg har også tenkt på å kontakte en karriererådgiver, men det er i Oslo. Også er det noe med å finne en som hjelper med det anonym bruker over nevner. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det,og det var nyttig, men krever at du finner en som er flink. "Alle" kan kalle seg kartiererådgivere. Fikk hjelp til å trekke frem kvalifikasjoner jeg ikke hadde, formuleringer, kroppsspråk og å selge seg selv i intervjusituasjoner, samt oppsett av profesjonell søknad og cv. Fikk også mer selvtillit av det.

Takk for svar. Dette hørtes nyttig ut, ja!

Det jeg imidlertid trenger tips til, er hvordan jeg kan bruke utdanningen min i andre jobber enn den jeg har, evt i kombinasjon med videreutdanning. Men det finnes kanskje ikke så mange karriererådgivere som har komplett oversikt over sånt?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Dette hørtes nyttig ut, ja!

Det jeg imidlertid trenger tips til, er hvordan jeg kan bruke utdanningen min i andre jobber enn den jeg har, evt i kombinasjon med videreutdanning. Men det finnes kanskje ikke så mange karriererådgivere som har komplett oversikt over sånt?

De fleste har ikke full oversikt over slikt, men for meg hjalp det å ha en samtale om hva jeg liker å gjøre osv, og det satt i gang tankeprosessen. Nå er jeg godt på vei til drømmejobben, som er litt annerledes enn det jeg studerte, men hvor jeg kan bruke kunnskapenmin.

Gjest Annetnavn_
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker også gjerne tips til hvor jeg kan henvende meg i Trondheim for å motta rådgivning.

Hvis du går på ungdomsskole, videregående eller universitet har alle disse karriererpdgivere. I tillegg har de fleste fylker har et karriererådgivinigssentere som skal hjelpe folk som ikke er under utdannelse. 

Skrevet
1 time siden, Strixa skrev:

Hvis du går på ungdomsskole, videregående eller universitet har alle disse karriererpdgivere. I tillegg har de fleste fylker har et karriererådgivinigssentere som skal hjelpe folk som ikke er under utdannelse. 

Jeg er ferdig utdannet fra et universitet for noen år siden, jobber i kommunen nå. Jeg får prøve å google hva som finnes i Trondheim, men håpte på at noen her kanskje kjente til noen og kunne anbefale noen, nettopp ettersom "karriererådgiver" ikke er en beskyttet arbeidstittel, og dermed finnes det sikkert litt ymse tilbydere.

Gjest Annetnavn_
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ferdig utdannet fra et universitet for noen år siden, jobber i kommunen nå. Jeg får prøve å google hva som finnes i Trondheim, men håpte på at noen her kanskje kjente til noen og kunne anbefale noen, nettopp ettersom "karriererådgiver" ikke er en beskyttet arbeidstittel, og dermed finnes det sikkert litt ymse tilbydere.

Her: http://www.karrieresortrondelag.no/

Skrevet

HAr gjort det, var dyrt, 4000 kr. fikk ingenting ut av det

Gjest Annetnavn_
Skrevet
1 minutt siden, Ruccula skrev:

HAr gjort det, var dyrt, 4000 kr. fikk ingenting ut av det

Karrieresenterne er fylkeskommunale og gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...