Gå til innhold

Søknadsfrist utløpt - kan jeg kontakte arbeidsgiver for å høre om jeg er aktuell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søknadsfristen til noen av stillingene jeg har søkt på har utløpt. I disse tider der det kommer inn 100 søknader til stillinger, kan det kanskje være greit å spørre arbeidsgiver om man er aktuell for intervju? 

Eller er det helt idiotisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du ringe å spørre om det. Spør om når de regner med at de kaller inn til intervju. Og om du er aktuell. 

Det er jo mulig de ikke kan svare, men om du gir et godt inntrykk kan det jo øke sjansen. 

• Liker 1
Skrevet

På stillinger med mange søkere vil ikke arbeidsgiver kunne svare på det før listen over hvem som skal inn på intervju er klar. Men du kan ringe og spørre om gangen videre i prosessen. Når blir det innkalt til intervjuer, og hvor mange har de tenkt å kalle inn. Slikt noe.

Skrevet

Hvor lang tid det er siden søknadsfristen spiller og en rolle. En uke etter fristen er litt tidlig om det er mange søkere.

Søknadsprosesser kan ta både kort og lang tid. Har du fått mail om at søknas er mottatt, ville jeg ventet, men om jeg ikke hadde hørt noe på 2-3 uker ville jeg spurt.

Skrevet
1 time siden, stan skrev:

Selvsagt kan du ringe å spørre om det. Spør om når de regner med at de kaller inn til intervju. Og om du er aktuell. 

Det er jo mulig de ikke kan svare, men om du gir et godt inntrykk kan det jo øke sjansen. 

Det er det jeg også tenkte Stan. Om ikke noe annet blir de nødt til å se på søknaden min ordentlig.

Skrevet
4 timer siden, Bobly skrev:

Det er det jeg også tenkte Stan. Om ikke noe annet blir de nødt til å se på søknaden min ordentlig.

Kanskje plukker de fram din søknad fra bunken så den blir liggende øverst i bunken. Hvis dette er i det private, der er det ikke bestandig man gidder gå igjennom alle søknadene. Men er ofte ikke på jakt etter beste kandidat, det holder lenge med en som er god nok.

Lykke til.

Skrevet

Takk Stan!

Da får dere krysse fingrene for meg. Ringer straks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...