Gå til innhold

Feber-termometer

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaringer med feber-termometeret "Digital Jumbo LCD Thermometer" fra Microlife? Er litt redd den gir meg gale opplysninger om temperaturen til den 5 mnd gamle gutten min...

*håper på tilbakemelding*

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke merket på mitt, men det er et digitalt et jeg kjøpte på apoteket - funket fint på meg iallfall, da jeg lå med 39,9 :ler:

Tror de er ganske nøyektige så lenge du tar temperaturen på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Gutten min har nemlig hatt feber i over 4 dager nå - men er i god form og stort sett blid og fornøyd (utenom når han er trøtt da). Begynte å lure på om termometeret lurte meg til å tro han har feber - men da stemmer det nok... Har testet det på meg selv, og da viser det 36 grader - som vel heller ikke er unormalt for en som er frisk?

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt det.

Ved feber over tre dager bør du snakke med en lege, for sikkerhets skyld. For de som er så små dehydrerer veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er vanlig at unger reagerer lite på feber, så han kan godt være i normalt god form selv om han har litt feber.

Har du forresten målt temperaturen hans når han er frisk noengang, slik at du vet hva som er normaltemperaturen hans? Bare et tips!

Kjenner ikke akkurat det termometeret du beskriver, men Microlife er ihvertfall et kjent termometermerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Far til 2

Jeg opplevde forholdsvis store variasjoner da jeg tok det i bruk de første gangene (varierte med ca 1°C).

Dette har jeg senere fått vite baserer seg på vinkelen jeg holdt det og om jeg hadde passet på å skifte "plast dekselet". Riktignok har jeg brukt et Braun øre-termometer, men antar at det er store likheter.

I tillegg vil termometeret ha en viss elektronisk feilmargin (ca +/- 1° ??)

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at barnet ditt har litt for små øreganger til at det måler nøyaktig? Kanskje det ikke kommer god nok inn?

Kanskje du kunne målt med et "gammeldags" termometer bare for å sammenlikne temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere svar. :)

Det termometeret vi bruker er et som baserer seg på "rumpe-bruk" på de helt små... (Da jeg testet det på meg selv-testet jeg i munnen) Han kjennes varm ut også - så det er mer enn termometeret som tilsier feber. Men ellers er han i form... litt trøttere enn vanlig bare...

Ringte legen for å få time både i går og i dag. De mente at han burde få en sjekk - pga at han har hatt feber så mange dager. I går hadde de ikke tid til å ta oss inn, så vi skulle ringe igjen i dag for å få time, men da var det sykdom der, kun en lege tilstede og mer eller mindre kaos, så vi fikk ikke komme idag heller (OPPGITT)!

Drar på legevakta ikveld-kan ikke gå sånn lenger nå.

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...